Budgetteren op de Filippijnen, een utopie?

Gestart door Raftie, dinsdag 15 november 2011, 09:58:26

Vorige topic - Volgende topic

rudslovac

Jij bent wel degelijk de grootste hypocriet die hier pent!

Jij zit niet in een schijnhuwelijk, ook geen verstandshuwelijk, jij zit in een nieuw soort huwelijk. Jullie vertoeven op een heel ander niveau dan de gemiddelde mens, jullie zijn superieur!

josv

Citaat van: rudslovac op woensdag 23 november 2011, 11:44:18
Jij bent wel degelijk de grootste hypocriet die hier pent!

Jij zit niet in een schijnhuwelijk, ook geen verstandshuwelijk, jij zit in een nieuw soort huwelijk. Jullie vertoeven op een heel ander niveau dan de gemiddelde mens, jullie zijn superieur!

Jochie, jochie !! De blaadjes zijn allang van de bomen en jij zit nog steeds in je najaarsdip ?? Of zijn het de donkere dagen voor kerst ? Maar op 1 punt moet ik je gelijk geven :

CitaatJullie vertoeven op een heel ander niveau dan de gemiddelde mens, jullie zijn superieur!


:thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

rudslovac

Maak mijn Kerst eens goed. Maak aan die domme mannelijke sukkels van nietsnutten daar eens zelf duidelijk hoe je over hen praat, over hen denkt, direct en persoonlijk aan hen en liefst in hun taal, anders vraag maar aan je toekomstige bejaardenhelpster om vertaling. Succes (toekomstgericht) verzekerd. Ook uitleggen dat hoe beter zijn resultaten zijn hoe meer koekies (php's) hij krijgt.
Het gezicht van de klootzak al eens bestudeerd...? Ga jij hier ook nog eens van je gerenoveerde kop kunnen posten denk ik. Als je geluk hebt tenminste die dag.

josv

Citaat van: rudslovac op woensdag 23 november 2011, 12:20:52
Maak mijn Kerst eens goed. Maak aan die domme mannelijke sukkels van nietsnutten daar eens zelf duidelijk hoe je over hen praat, over hen denkt, direct en persoonlijk aan hen en liefst in hun taal, anders vraag maar aan je toekomstige bejaardenhelpster om vertaling. Succes (toekomstgericht) verzekerd. Ook uitleggen dat hoe beter zijn resultaten zijn hoe meer koekies (php's) hij krijgt.
Het gezicht van de klootzak al eens bestudeerd...? Ga jij hier ook nog eens van je gerenoveerde kop kunnen posten denk ik. Als je geluk hebt tenminste die dag.

Mijn bejaardeverzorgster is 'n prima meid, doet alles wat ik wil en klaagt nooit. Ze heeft zelfs eens m'n gebit schoongemaakt. Helaas is ze even oud als ik dus ik moet soms wat terugdoen  :happy:

Btw, die kop van MENEER Klootzak ( voor jou ) is best wel om aan te zien. Had je z'n voet eens moeten zien  :negatief:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Jan69

Citaat van: Phille op woensdag 23 november 2011, 10:23:32
Citaat van: Jan69 op maandag 21 november 2011, 23:44:07
Als ze met een Koreaan trouwen dan hebben ze daar eigenlijk schrik van en willen ze hem geen geld vragen uit angst voor hun man en hun familie. Dat is hetgeen ik begrepen heb van mijn ex-chat filipina. Maar naar een Belgische man blijkbaar helemaal niet. Ze vroeg zelfs geld aan mij na haar huwelijk, tuurlijk niet op ingegaan.

ALs ze willen geld opsturen dan moeten ze maar naar het plaatselijk strijkateljee gaan en daar wat uurtjes gaan werken.

Vraag me toch af wat jullie gaan doen als het leevn in de filippijnen ook duurder wordt maar de familie van je vrouw geen werk heeft. Nu is het eigenlijk zakgeld als je 100â,¬ per maand naar ginder stuurt, maar wat als dit binnen enkele jaren ginder ook niet veel meer is? Bijvoorbeeld 200â,¬ nodig.
Bij ons zal ook inflatie komen om de schulden weg te werken maar of onze lonen zullen meestijgen?

Als je met een groot leeftijdsverschil zit dan zit je ook met het feit dat je heel lang zal moeten bijdragen.


@Jan: De meest aangehaalde reden waarom een Filipina met een westerse man wenst te huwen is om de armoede te ontvluchten; om haar leven te verbeteren. Maar het leven verbeteren kan niet betekenen om de ganse dag op de luie krent te zitten en zelf niet actief bijdragen aan de eigen kwaliteitsverbetering en vaak die van haar eigen familie.

Dus, waarom vindt iedereen het zo vanzelfsprekend dat de mannen moeten werken voor de bijdragen; draai die knop nu eens om en maak de duidelijke afspraak: wil je geld naar je familie sturen, werk er dan voor! Om het even welk werk men doet, het minimum loon in België is rond de 1.200,00 â,¬ netto voor een fulltime job. Dat is om en bij de 70.000,00 pesos en daar komt men al een heel eind mee. En als men komt aandraven met cultuur, wel dat werkt in twee richtingen. Ten eerste is het excuus "ik wil wel werken maar er is geen werk; en als er al werk is dan is het onderbetaald" in de Filipijnen vaak gebruikt, hier in België niet langer van toepassing. Ten tweede, hier in België, als men wilt, dan is er werk voor iedereen en zijn er voldoende wetten die de arbeider beschermen, wetten die toegepast worden. Dus, geen excuses, en handen uit de mouwen!



Mocht het ooit lukken voor mij om er eentje te vinden, dan mag die van mij best gaan werken, maar niet als ze absoluut een kind wil. Het zou absurd zijn om 500â,¬ opvang te gaan betalen, een heel hoop stress om die naar de opvang te doen. De eerste 5 jaar zou ze dus niet kunne gaan werken en geen geld opsturen. Waarschijnlijk staan ze daar niet eens bij stil omdat ze het blijkbaar de grootouders zij in de Filippijnen die de opvang verzekeren.




Phille

Citaat van: Jan69 op woensdag 23 november 2011, 19:41:33
Citaat van: Phille op woensdag 23 november 2011, 10:23:32
Citaat van: Jan69 op maandag 21 november 2011, 23:44:07
Als ze met een Koreaan trouwen dan hebben ze daar eigenlijk schrik van en willen ze hem geen geld vragen uit angst voor hun man en hun familie. Dat is hetgeen ik begrepen heb van mijn ex-chat filipina. Maar naar een Belgische man blijkbaar helemaal niet. Ze vroeg zelfs geld aan mij na haar huwelijk, tuurlijk niet op ingegaan.

ALs ze willen geld opsturen dan moeten ze maar naar het plaatselijk strijkateljee gaan en daar wat uurtjes gaan werken.

Vraag me toch af wat jullie gaan doen als het leevn in de filippijnen ook duurder wordt maar de familie van je vrouw geen werk heeft. Nu is het eigenlijk zakgeld als je 100â,¬ per maand naar ginder stuurt, maar wat als dit binnen enkele jaren ginder ook niet veel meer is? Bijvoorbeeld 200â,¬ nodig.
Bij ons zal ook inflatie komen om de schulden weg te werken maar of onze lonen zullen meestijgen?

Als je met een groot leeftijdsverschil zit dan zit je ook met het feit dat je heel lang zal moeten bijdragen.


@Jan: De meest aangehaalde reden waarom een Filipina met een westerse man wenst te huwen is om de armoede te ontvluchten; om haar leven te verbeteren. Maar het leven verbeteren kan niet betekenen om de ganse dag op de luie krent te zitten en zelf niet actief bijdragen aan de eigen kwaliteitsverbetering en vaak die van haar eigen familie.

Dus, waarom vindt iedereen het zo vanzelfsprekend dat de mannen moeten werken voor de bijdragen; draai die knop nu eens om en maak de duidelijke afspraak: wil je geld naar je familie sturen, werk er dan voor! Om het even welk werk men doet, het minimum loon in België is rond de 1.200,00 â,¬ netto voor een fulltime job. Dat is om en bij de 70.000,00 pesos en daar komt men al een heel eind mee. En als men komt aandraven met cultuur, wel dat werkt in twee richtingen. Ten eerste is het excuus "ik wil wel werken maar er is geen werk; en als er al werk is dan is het onderbetaald" in de Filipijnen vaak gebruikt, hier in België niet langer van toepassing. Ten tweede, hier in België, als men wilt, dan is er werk voor iedereen en zijn er voldoende wetten die de arbeider beschermen, wetten die toegepast worden. Dus, geen excuses, en handen uit de mouwen!



Mocht het ooit lukken voor mij om er eentje te vinden, dan mag die van mij best gaan werken, maar niet als ze absoluut een kind wil. Het zou absurd zijn om 500â,¬ opvang te gaan betalen, een heel hoop stress om die naar de opvang te doen. De eerste 5 jaar zou ze dus niet kunne gaan werken en geen geld opsturen. Waarschijnlijk staan ze daar niet eens bij stil omdat ze het blijkbaar de grootouders zij in de Filippijnen die de opvang verzekeren.


Dat klopt als een bus Jan, als er bij ons kinderen komen dan zal er goed nagedacht worden of er gewerkt gaat worden of niet; maar mijn standpunt betreffende financiële steun aan de familie veranderd hierdoor niet. Stel dat er kinderen komen en zij gaat niet werken, dan is er helemaal geen budget meer beschikbaar voor die steun, ben benieuwd wat dat dan gaat geven.  :weetikniet:

En ja, in de Filipijnen is er altijd wel iemand van de familie die wel zorg zal dragen voor de kleine, ouders, grootouders, zussen, tantes, noem maar op ... heel gewoon daar!  :jajaja:

Herbie

Citaat van: Jan69 op maandag 21 november 2011, 21:55:04
Zpu er een verschil zijn tussen vrouwen die werken op de Filippijnen (en dus weten wat het is om te moeten gaan werken) of zijn diegenen die niet werken niet eerder die geld zullen vragen aan hun buitenlandse man juist omdat ze nog nooit hebben moeten werken voor geld?

OP de dating sites zijn er zeer weinigen die werken. Ik vraag me dan af waar die 25 tto 30 jarige dan hun geld halen?

Beentjes open beentjes dicht :shhh: :shhh: :shhh: :shhh: :shhh: :shhh:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Digos


Nee Herbie, mag je echt niet zeggen zo.....zijn er gewoonlijk die nog steeds mee eten uit de rijstpot van hun ouders en ken er zo genoeg, op uitzonderingen nagelaten.

En die ouwe vrijsters zoals ze bij ons zeggen (meestal nog maagd).....is echt geen abnormaal fenomeen in de Phils, voor ons misschien wel.....maar in de phils veel voorkomend, maar zijn daarvoor niet minder.

Echt niet vergelijken met de  :eu: gedachtengang, maar ze zijn daarvoor ook niet slechter......het is hun cultuur.

Wat betreft je commentaar van de beentjes.....is wat je gelezen hebt her en daar, veronderstel ik?

In de phils is het al heel moeilijk voor de meeste om iedere dag rijst op tafel te brengen, maar is niet altijd zo persé via de beentjes.....dan zit je gedachtengang over de phils wel verkeerd.

Vergelijk nooit de  :smiley-philippines: met  :eu: in je gedachtengang.....komt nooit goed!!!

Je moet je mening hierover herzien.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

In de phils is het al heel moeilijk voor de meeste om iedere dag rijst op tafel te brengen, maar is niet altijd zo persé via de beentjes.....dan zit je gedachtengang over de phils wel verkeerd.


Ben ik het geheel mee eens, want ik ken een flink aantal zeer arme Filipijnsen die liever van de honger sterven dan met de beentjes open te gaan..............

Ronny55

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 21 november 2011, 22:17:49
Citaat van: Jan69 op maandag 21 november 2011, 21:55:04
OP de dating sites zijn er zeer weinigen die werken. Ik vraag me dan af waar die 25 tto 30 jarige dan hun geld halen?

Nou weet ik niet hoe het op dating sites werkt, ik ben er nooit op geweest, maar ik ken wel een filipina die erg actief was op datingsites.
De datingsite was haar werk en de manier waarop ze geld kreeg, ze had daar meerdere 'vriendjes' die haar geld en goederen stuurden.
Dat gaf nog enige consternatie toen zo'n 'vriendje' die net een laptop had opgestuurd, haar opbelde en haar huidige man (toen nog vriend) oppakte, gelukkig voor haar was het een frans-duits gesprek (die begrepen elkaar dus niet) en ging het voor haar net goed.
Ik neem aan dat zij niet de enige filipina is die zo aan haar geld komt.
Die zo op die manier hun geld verdienen wil ik niet te eten geven, dan is de sprothal zelfs te klein. Waar ik me zo'n beetje aan stoor is de uitspraak "het gaat hun alleen maar om het geld". We gaan toch niet zo naief zijn te denken dat het met de Belgische en Nederlandse vrouwen anders is . VB , Nu heb ik een lief en zorgzame filipina en dat kost me 75% van mijn inkomsten en ik leef als God in Frankrijk. Tweemaal getrouwd in Belgie, nooit content, werken als een paard ,gezeur en gezaag aan de kop. kortweg ,in vergelijking, een hondeleven....kosten 100% van mijn loon. Mijn rekening is rap gemaakt... :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.