trouwen en visum voor gezinshereniging

Gestart door bruno13, donderdag 1 december 2011, 13:00:24

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

24 december vertrek ik naar phil :smiley-philippines:
daar de ambassade rond deze tijd gesloten is ga ik op 3 januari er naar toe voor mijn aangifte voor te trouwen,normaal gezien is het inorde op 6 januari dan kan ik de papieren terug afhalen,dan gaan we naar het gemeentehuis waar de aankondiging van de trouw moet uit hangen,naar het schijnt 15 dagen,maar ik vertrek op 21 januari :denk:,weet iemand of het mogelijk is,wettelijk,om die 15 dagen te omzeilen want we zitten met een probleem als het zo is
als we getrouwd zijn wanneer  best visum aanvragen voor gezinshereniging
grtjs
bruno

josv

1- de ambasade's zijn meestal gesloten op de PH- feestdagen. In die week voor kerst zullen ze echt niet helemaal gesloten zijn ( denk ik ).

2- Dat "uithangen" is volgens mij maar 10 werkdagen.

3- Beter plannen, als je het NU weet had je het ook eerder kunnen weten. Tis een huwelijk, geen aanmelding bij de padvinders...................................................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

xav

dit zijn de sluitingsdagen van de ambasade... die laatste week zijn ze idd niet meer open...

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=6&mnu=23

MadRed

Het is inderdaad 10 dagen maar dit is schijnbaar redelijk makkelijk "af te kopen".

josv

Citaat van: xav op donderdag  1 december 2011, 14:23:30
dit zijn de sluitingsdagen van de ambasade... die laatste week zijn ze idd niet meer open...

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=6&mnu=23

Ok, ik gokte maar. Dan zou hij het kunnen redden met z'n 10 dagen "hangen". Dan nog ............................ vind ik het onbegrijpelijk dat je een HUWELIJK zo plant. Toegegeven, de mijne was ook 'n beetje krap maar ik kon in ieder geval nog 'n week met m'n nieuwe echtgenote 'n soort huwelijksreis beleven.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Citaat van: MadRed op donderdag  1 december 2011, 14:28:35
Het is inderdaad 10 dagen maar dit is schijnbaar redelijk makkelijk "af te kopen".

Je kunt alleen een marriage license aanvragen in de city, town of municipality waar de bruid normaliter verblijft. Dus je kunt niet "shoppen". Dus als de civil registrar zich aan de regels houdt dan zit je vast aan de 10 dagen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: MadRed op donderdag  1 december 2011, 14:28:35
Het is inderdaad 10 dagen maar dit is schijnbaar redelijk makkelijk "af te kopen".


Dat "afkopen" zou ik niet vertrouwen. Als men er later achter zou komen dat het geen 10 dagen heeft uitgehangen, dan zou dat wel eens nare gevolgen kunnen hebben.
Rich de Nederbelg.

bruno13

hoe vlugger hoe beter,ja ik weet we zitten krap met de tijd
als de ambassade niet gesloten was,was er geen enkel probleem,en ik heb geen zin om tot in april te wachten

bruno13


bruno13

 :lachen:
Citaat van: josv op donderdag  1 december 2011, 14:11:54
1- de ambasade's zijn meestal gesloten op de PH- feestdagen. In die week voor kerst zullen ze echt niet helemaal gesloten zijn ( denk ik ).

2- Dat "uithangen" is volgens mij maar 10 werkdagen.

3- Beter plannen, als je het NU weet had je het ook eerder kunnen weten. Tis een huwelijk, geen aanmelding bij de padvinders...................................................
:lachen: :thumb:

bruno13

Citaat van: josv op donderdag  1 december 2011, 14:36:48
Citaat van: xav op donderdag  1 december 2011, 14:23:30
dit zijn de sluitingsdagen van de ambasade... die laatste week zijn ze idd niet meer open...

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=6&mnu=23

Ok, ik gokte maar. Dan zou hij het kunnen redden met z'n 10 dagen "hangen". Dan nog ............................ vind ik het onbegrijpelijk dat je een HUWELIJK zo plant. Toegegeven, de mijne was ook 'n beetje krap maar ik kon in ieder geval nog 'n week met m'n nieuwe echtgenote 'n soort huwelijksreis beleven.

bruno13

Citaat van: josv op donderdag  1 december 2011, 14:36:48
Citaat van: xav op donderdag  1 december 2011, 14:23:30
dit zijn de sluitingsdagen van de ambasade... die laatste week zijn ze idd niet meer open...

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=6&mnu=23

Ok, ik gokte maar. Dan zou hij het kunnen redden met z'n 10 dagen "hangen". Dan nog ............................ vind ik het onbegrijpelijk dat je een HUWELIJK zo plant. Toegegeven, de mijne was ook 'n beetje krap maar ik kon in ieder geval nog 'n week met m'n nieuwe echtgenote 'n soort huwelijksreis beleven.
iedereen doet het op zijn manier  :jajaja:
het word spannend en ik vind het niet onbegrijpelijk
we hebben dit nu beslist en spijtig genoeg weinig tijd
but we go for it :thumb: :atyourservice:

Rich

Citaat van: josv op donderdag  1 december 2011, 14:11:54


3- Beter plannen, als je het NU weet had je het ook eerder kunnen weten. Tis een huwelijk, geen aanmelding bij de padvinders...................................................


:thumb: :lachen:
Rich de Nederbelg.

ladgar

#13
Het is 10 kalenderdagen , niet werkdagen.
Er staat nergens in de wet dat voor het uithangen u reeds in het bezit dient te zijn van de legal capacity , die dient u slechts te hebben bij het toekennen van de mariage license.
Als de civil registrar mee wil kunt u reeds een mariage license aanvragen in afwachting van de legal capacity , en kan het bvb reeds uithangen van 28 december , als u dan op bvb 6 januari de legal capacity hebt , kan de mariage license reeds toegekend worden bvb op 7 januari.
Dat uithangen dient alleen opdat mensen die bezwaar hebben tegen uw huwelijk dit kunnen uiten , feitelijk onnozelheid , dat was vroeger in Belgie ook zo.
De legal capacity is net als het 10 dagen uithangen een voorwaarde waaraan voldaan moet zijn vooraleer de mariage license mag gegeven worden.
De ambassade kijkt zeer streng toe of die 10 dagen wel gerespecteerd zijn.
Beter nu al te vragen of ze daar bezwaar tegen hebben als het al vroeger zou uithangen.

bruno13

Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 13:36:23
Het is 10 kalenderdagen , niet werkdagen.
Er staat nergens in de wet dat voor het uithangen u reeds in het bezit dient te zijn van de legal capacity , die dient u slechts te hebben bij het toekennen van de mariage license.
Als de civil registrat mee wil kunt u reeds een mariage license aanvragen in afwachting van de legal capacity , en kan het bvb reeds uithangen van 28 december , als u dan op bvb 6 januari de legal capacity hebt , kan de mariage license reeds toegekend worden bvb op 7 januari.
Dat uithangen dient alleen opdat mensen die bezwaar hebben tegen uw huwelijk dit kunnen uiten , feitelijk onnozelheid , dat was vroeger in Belgie ook zo.
De legal capacity is net als het 10 dagen uithangen een voorwaarde waaraan voldaan moet zijn vooraleer de mariage license mag gegeven worden.
De ambassade kijkt zeer streng toe of die 10 dagen wel gerespecteerd zijn.
Beter nu al te vragen of ze daar bezwaar tegen hebben als het al vroeger zou uithangen.

bedankt ladgar,dat wist ik niet,ik zal het doorgeven en afwachten wat ze daar van zeggen :thumb:
als dat zo is dan heb ik geen probleem en kan ik trouwen voor ik weg ben en tijd doorbrengen met mijn vrouw :happy: