Informatie Palawan,Siargao Island,Bilirian Island,Palawan

Gestart door CONFEDERATE, zaterdag 10 december 2011, 09:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CONFEDERATE

Ga begin April alleen voor 45 dagen naar de Filiijnen en wil Negros(Dumaguete,Sipalay...)Bilirian(Leyte)Siargao Island(Mindanao)en Palawan(El Nido,Sabang,Port Barton,Snake Island)bezoeken.

Zijn er ferryboten vanaf Dumaguete of andere stad in Negros naar Siargao Island of een nabije stad in Mindanao(Surigao of Cagayan de Oro)of zijn er ferryboten(WG&A ,Negros Navigation) vanaf Dumaguete naar Palawan en of Bilirian in Leyte?

Alle praktische informatie over vervoer op deze eilanden,goedkoop logement(hoef geen luxe)bezienswaardighden want ik hou van witte stranden,zwemmen,snorkelen,lange wandelingen maken in de jungle,meren en watervallen...

Zijn er publieke bussen vanaf Cebu Airport naar downtown Cebu weet iemand een goedkoop,proper,net hotelletje in downtown cebu net ver van eetgelegenheden(simpele eethuisjes en wat kost het visum tegenwoordig?
Info over goedkoop logement in Dumaguete,Siargao Island,El Nido,Sabangen Biliran Island is welkom.

Weet iemand een goedkope vlucht naar Cebu een ticket dat 2 maanden geldig is want ga 45 dagen...
Hoeveel is de airporttax als je terug naar Belgie vliegt hoeveel pesos?

E-mail:pepermans@hotmail.com

Herbie

Als je dat allemaal wild bezoeken, zal je vermoeid thuis komen en best nog een weekje bij nemen om uit te rusten. :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Mactan Airport Tax

International departures: Philippine Peso 550
Domestic departures: Philippine Peso 200
Rich de Nederbelg.


gosternokke

 :welcome: op het forum CONFEDERATIE.

  Vanuit  Dumaguete gaan er geen ferries naar Palawan . Wel vanuit ILoilocity vaart Montenegroslines en Milagrosashipping diverse malen per week naar Palawan met een tussenstop in Cuyotown.    Scedule van Milagrosa weet ik niet, maar Montenegros vertrekt op woensdag en zaterdag  om 8 uur in de  ochtend .     Tussenstop van 2 uurtje in Cuyo en dan naar de hoofdstad van Palawan , Puerto Princesa.

Goedkope logementen in Sabang zijn   Mary,s cottages  en Dabdab cottages   zo rond 500 peso ,in hoogseizoen wat duurder.
Of wellicht is ons eigen logement wel wat voor je  , niet duur 500 peso,   www.tabuyobeachpalawan.com   en snorkelen ,eilandhoppen, jungletochten, en een bezoek aan de tribes ( bataks) is bij ons ook niet duur. 


gosternokke

En hier nog een link naar accomodaties in Elnido, prijzen gaan vanaf 500 peso,  in stille periodes en wanneer je meerdere dagen blijft is er vaak wel enige discount mogelijk
              http://flipnomad.com/2011/04/accommodation-nido-for-all-budget/

Als je nog goedkoper wil zitten,   er zijn veel homestays in Elnido, gewone filipnoos die ook een graantje van de toeristen willen meepikken.  En dus een simpelekamer in huis verhuren, prijzen vanaf 200 peso.

koy

leven en laten leven...

Herbie

Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 09:31:26
of anders wordt het het strand...  :lachen:

Of de yail van Dumaguete heb je nog een dak boven je kop.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

TheDolphin

In Dumaguete verbleef ik bij www.haroldsmansion.com zeer betaalbaar en ontbijt is bij de prijs inbegrepen. Harold is een toffe Filippino die ook een snorkel of dive tour regelt bij Apo Island voor een gunstige prijs en allerlei handige informatie kan geven omdat hij de omgeving als zijn broekzak kent. Ik was ook in mijn eentje en hij nodigde me uit om bij hem aan tafel te komen om een biertje te drinken met hem en zijn vrienden.

Als je een Lonely Planet travel guide koopt voor rond de 25 euro heb je een schat aan informatie over wat normale prijzen zijn voor diensten of producten, welke bussen, boten, of vliegtuigen er naar welke bestemmingen gaan en op welke tijden, landkaarten, informatie over resorts hun prijzen en kwaliteit en tips over hoe je uit de problemen kunt blijven. Dus heb je die 25 euro die je er aan uitgeeft al de eerste dag dat je daar bent dik terugverdiend. Ook erg handig is dat ze bij steden vermelden waar de boekhandel zit zodat je daar een gedetailleerde map van het gebied kunt kopen.

gosternokke

Probleem met die Lonelyplanet gidsen is dat ze op het moment dat ze van de drukpers afrollen al verouderd zijn    Voor het internet tijdperk vaarde ik ook blind op Lonelyplanet.

  Hier nog een link naar accomodaties in El nido  http://www.lakwatseradeprimera.com/el-nido-accommodation-guide-for-hotels-resorts-and-cheap-lodges/