geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

boky

hallo iedereen ,  zo als iedereen wel zal weten is er een typhoon geweest in delen van filippijnen . 

Nu ik heb een vriendin in een getroffen gebied daar , normaal stuur ik nooit geld op , om dat ze er niet om vraagt ( ze heeft mooie job daar) . nu heb ik zelf voorgesteld haar een beetje geld testuren , voor de schade aan hun huis , en wat nood zakelijk dingen tekopen . 

nu ze vertelde me over western union , maar ik weet totaal niet goe het werkt , ik heb dus haar naam adres en tel nummer, moet ik nog iets meer hebben  ? 

en kan ik het via men bank doen , of post ? 


al vast  :thankyoufw5:   

mvg boky

polowonder

Onze ervaring is dat Moneytrans véél goedkoper is. Wij betalen â,¬ 5 voor om het even welk bedrag. En, indien je wenst, wordt het GRATIS tot aan het adres geleverd.
Anders laat je het afleveren in een LHuillier pawn shop. De ontvanger geeft het 'transaction' nr op, en het geld is beschikbaar.
O ja, en Moneytrans geeft meer PHP voor je euro.

Als je dan toch WU wil gebruiken, dat kan in de meeste postkantoren

robert van dijck

Moneytrans is veel goedkoper, je moet er wel voor naar een MT kantoor, vind je op hun webside.

groet

robert

robert van dijck

Citaat van: polowonder op maandag 19 december 2011, 13:11:56
Onze ervaring is dat Moneytrans véél goedkoper is. Wij betalen â,¬ 5 voor om het even welk bedrag. En, indien je wenst, wordt het GRATIS tot aan het adres geleverd.
Anders laat je het afleveren in een LHuillier pawn shop. De ontvanger geeft het 'transaction' nr op, en het geld is beschikbaar.
O ja, en Moneytrans geeft meer PHP voor je euro.

Als je dan toch WU wil gebruiken, dat kan in de meeste postkantoren

Klopt als een bus.

boky

ok  dank u voor de snelle info  , hier ben ik al veel me   :thankyoufw5:

polowonder

Elke zichzelf respecterende stad heeft wel een Moneytrans kantoor. Alleen is de helpdesk en zijn de kaartjes (je spaart en krijgt op het eind een gratis transactie) ééntalig frans

Mawibata



Wij zijn ook heel tevreden over Moneytrans.  (Agent in MOL  :belgiesmiley: )    :thumb:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

innka3

Citaat van: Mawibata op maandag 19 december 2011, 13:32:26
Wij zijn ook heel tevreden over Moneytrans.  (Agent in MOL  :belgiesmiley: )    :thumb:
zei waarschijnlijk ook met jou  :jajaja:

:offtopic:btw heb je je hd nog ??? en weer   :ontopic:

Baliw-katok

Andere mogelijkheid is RIA money transfer.  In elke grote stad zijn wel één of meerdere agenten.

jiggy

Ook ik kan Moneytrans zeer aanbevelen.
Zoals reeds vermeld hierboven : amper 5 euro kosten, DIREKT geld beschikbaar en ook nagekeken : een betere koers dan W.U. (toch die dag)
Als je dit alles optelt kan je tientallen euro's uitsparen, of anders bekeken : opsturen.

Nog aardig detail qua service bij Moneytrans: het bedrag kon niet worden afgehaald vermits er een fout geslopen was in de naam van de begunstigde.
Ik vreesde al dat de som verloren zou zijn, doch met een simpel telefoontje naar het betreffende kantoor (bredabaan - Merksem) werd dit rechtgezet en kon het bedrag toch geind worden.

Jammer genoeg is de website van Moneytrans niet veel soeps en staan lang niet alle kantoren vermeld.
Zo zag ik onlangs nog een bord hangen in Zelzate (ca 12000 inw.) zodat ik vermoed dat er nog heel wat kantoren zijn buiten de grote steden.