geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Citaat van: Ronny55 op donderdag 21 november 2013, 21:49:16
Citaat van: TheDolphin op donderdag 21 november 2013, 21:17:08
Altijd als ik in de Phils vraag of er extra kosten worden berekend als ik betaal met VISA zeggen ze altijd ja. Zelf als ik een vliegticket wilde betalen met mijn VISA op een ticketoffice van PAL zou er extra kosten in rekening worden gebracht. Meestal 8% van het aankoopbedrag. Hier in Nederland zie je dat trouwens ook steeds vaker want de winkeliers mogen weer dokken aan de bank voor het feit dat klanten met VISA kunnen betalen in hun winkel. Mijn VISA kaart gebruik ik dus alleen voor noodgevallen en online vliegtickets te kopen.'
Pal 8% bijrekenen?...das nieuw voor mij , al veel geboekt bij Pal en met visa betaald ...nog nooit extra betaald. Touwens , Pal het een zulk groot visa betalings pakket die betalen max 2% kosten.

Winkeliers betalen al naargelang het volume van visabetalingen 2% tot 6% kosten, die mogen niet naar de klant doorgerekend worden....in principe, maar het gebeurd wel.
Op mijn vliegtiket online met Pal, Cebu pac of air Asia heb tot nog toe geen extra betaald. Als er extra bijgerekend wordt dan mogen ze hun spullen houden...Het pricipe is dat betalingen met visa GRATIS zijn .. Geld pinnen hier in de   :smiley-philippines: met visa kost mij 4 euro voor 10.000 peso . Is nog altijd de goedkoopste manier om geld uit de muur te halen met een buitenlandse bank- of kredietkaart.

De trent is inderdaad dat er meer en meer handelaars extra vragen voorbetalingen met visa. Gewoon niet doen en laat ze hun prullen houden. Bij Citi hardware werd enkele jaren geleden ook extra kosten aangerekend ...nee bedankt heb toen voor om en bij de 50.000 peso aankopen gewoon laten staan....hoop hijbel, maar het been stijf gehouden. Intussen is het nu ook daar mogelijk te betalen met visa zonder extra kosten. :jajaja:

Dat er vaak 8% extra berekent wordt als je met credit card betaald heb ik uit de Lonely Planet reisgids. Ik weet alleen dat in het PAL kantoor waar ik was dat ze bevestigde dat er extra kosten in rekening gebracht worden als je met credit card betaald.

Als ik met mijn bankpas geld opneem bij een ATM in de Phils berekent de ING â,¬2,25 en de betreffende bank in de Phils ook 200PHP. Nou heb ik even gekeken op de site van de VISAcard www.icscards.nl en daar staat:
Wanneer u geld opneemt bij een geldautomaat betaalt u opnamekosten over het opgenomen bedrag. Deze zijn gelijk aan de opnamekosten in Nederland.
U betaalt 4% over het opgenomen bedrag.

Heeft u een tegoed op uw Card? Dan betaalt u 1% (met een maximum van â,¬ 1,50) over het gedeelte van het opgenomen bedrag dat uit uw tegoed komt. Over de rest van het bedrag betaalt u 4%.

Bovenstaande informatie heeft betrekking op de World Card.
Zoekt u informatie over een andere Card van ICS dan de World Card? En bent u ingelogd op Mijn ICS? Bekijk dan de specifieke kenmerken van uw Card.


Dus als de betreffende bank in de Filippijnen niets rekent voor de opname met VISA en je niet rood gaat ben je voordeliger uit met VISA dan met buitenlandse bankpas. :thumb:

Ronny55

Sorry maar 4% lijkt me veel  :weetikniet: dat wil zeggen , 10.000 php om en bij de 170 euro+, 4% zou 6,8 euro+ zijn..lijkt me meer dan ik betaal. (5,20)

Op kantoor van pal je vliegreis boeken en betalen kan ik niet zeggen of er kosten bij komen bij betalen met Visa , maar online boeken heb ik bij betaling met de visakaart nog nooit extra moeten betalen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TheDolphin

Citaat van: Ronny55 op zondag 24 november 2013, 08:57:56
Sorry maar 4% lijkt me veel  :weetikniet: dat wil zeggen , 10.000 php om en bij de 170 euro+, 4% zou 6,8 euro+ zijn..lijkt me meer dan ik betaal. (5,20)

Op kantoor van pal je vliegreis boeken en betalen kan ik niet zeggen of er kosten bij komen bij betalen met Visa , maar online boeken heb ik bij betaling met de visakaart nog nooit extra moeten betalen.

Online vliegtickets kopen wordt niet extra berekend dat klopt. Daarom gebruik ik de creditcard alleen daarvoor en voor noodgevallen. Maar ik ga volgende keer als ik in de Phils ben (en dat gaat niet lang meer duren  :happy:) eens proberen met de VISA card een bedrag bij een ATM te pinnen om te zien of die 200PHP berekend wordt.

Ronny55

Citaat van: TheDolphin op zondag 24 november 2013, 23:45:24
Citaat van: Ronny55 op zondag 24 november 2013, 08:57:56
Sorry maar 4% lijkt me veel  :weetikniet: dat wil zeggen , 10.000 php om en bij de 170 euro+, 4% zou 6,8 euro+ zijn..lijkt me meer dan ik betaal. (5,20)

Op kantoor van pal je vliegreis boeken en betalen kan ik niet zeggen of er kosten bij komen bij betalen met Visa , maar online boeken heb ik bij betaling met de visakaart nog nooit extra moeten betalen.

Online vliegtickets kopen wordt niet extra berekend dat klopt. Daarom gebruik ik de creditcard alleen daarvoor en voor noodgevallen. Maar ik ga volgende keer als ik in de Phils ben (en dat gaat niet lang meer duren  :happy:) eens proberen met de VISA card een bedrag bij een ATM te pinnen om te zien of die 200PHP berekend wordt.
Wat ik daar aanhaal is met de bankkaart, dan komt er 200php bij met de visa enkel 4 euro kosten voor cash afhalen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

froggy007

Is niet op het briefje aan de ATM hé.
Is via de online banking.
Die geeft me al een overzicht, maar daarop staat niet de wisselkoers.
Ik hou jullie op de hoogte.