geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: vvjoris op woensdag  7 maart 2012, 21:59:52


....Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....

Dat zou ik niet zomaar durven stellen Joris !

Ik kan nu de vergelijking niet echt concreet maken, maar .. het verschil Moneytrans vs. WU is in elk geval dat bij MONEYTRANS er ook slechts een vaste kost van 5 â,¬ is per transactie ! Dat kan in sommige gevallen al 10 â,¬ en meer goedkoper zijn dan WU !  En .. de 10e keer is verzenden gratis !

Ik checkte ook op die bewuste dag het koersverschil en .. ook daarbij was Moneytrans beter dan WU. Totaal verschil : ca 17 â,¬ , als ik het mij nog een beetje herinner...
Enne... ook geld ter plekke onmiddellijk beschikbaar...

vvjoris

Citaat van: jiggy op donderdag  8 maart 2012, 08:36:43
Citaat van: vvjoris op woensdag  7 maart 2012, 21:59:52


....Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....

Dat zou ik niet zomaar durven stellen Joris !


Mijn excuses, het is wel mogelijk, want ik heb nog maar één keer gestuurd met Moneytrans, naar Indië, en toen zag ik dat de kost ongeveer 't zelfde was als WU.

Maar het verschil WU - LCC blijft wel enorm.... zeker voor relatief kleine bedragen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

ladgar

Citaat van: vvjoris op woensdag  7 maart 2012, 21:59:52
Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....

Moneytrans heeft haast dezelfde tarieven als LCC , en is niet schandalig duur , vvjoris verwart blijkbaar met Moneygram , wat een cloon is van Western Union.

Als hij een website met correcte informatie wil opzetten over de Filippijnen zal hij wel wat nauwkeuriger moeten zijn , zoals zijn uitleg dat Cebu City gelegen is op het eiland Visaya

Citaat van: vvjoris op donderdag 23 februari 2012, 09:19:25
Ik tel dus 3 eilanden: Visaya, waar Cebu is, Mactan, daar rechtover, en het eiland waar Manilla is. 7001 eilanden, dus nog 6998 te gaan.

xav

hoe werkt moneytrans juist...? ik bedoel, waar kunnen ze het geld in de phils afhalen...? via bank, via remitance office...? dat is niet echt duidelijk op hun website (zoals meerdere dingen)

ladgar

Moneytrans verstuurt het geld via New York Bay Remmitance naar de Filippijnen.
Op de website van New York Bay Remittance kunt ge ook de uitbetaling tracken.

Informatie over manieren van uitbetaling zie  http://nybayremit.com/wp/

Uitbetaling bij de pawnshops zoals M Lhuiller , alle banken , door to door in de grote steden , BDO card enz

xav

Citaat van: ladgar op donderdag  8 maart 2012, 16:27:04
Moneytrans verstuurt het geld via New York Bay Remmitance naar de Filippijnen.
Op de website van New York Bay Remittance kunt ge ook de uitbetaling tracken.

Informatie over manieren van uitbetaling zie  http://nybayremit.com/wp/

Uitbetaling bij de pawnshops zoals M Lhuiller , alle banken , door to door in de grote steden , BDO card enz

:thumb:

westhoek

Een vraag bij dit topic : kan een minderjarige geld afhalen via WU of andere overdracht geld ?

Quezonboy

Citaat van: westhoek op zondag  5 augustus 2012, 07:36:05
Een vraag bij dit topic : kan een minderjarige geld afhalen via WU of andere overdracht geld ?
Jawel maar ze moet dan wel een geldig ID bewijs hebben, in veel landen hebben minderjarigen die niet.

westhoek

Citaat van: Quezonboy op zondag  5 augustus 2012, 12:51:32
Citaat van: westhoek op zondag  5 augustus 2012, 07:36:05
Een vraag bij dit topic : kan een minderjarige geld afhalen via WU of andere overdracht geld ?
Jawel maar ze moet dan wel een geldig ID bewijs hebben, in veel landen hebben minderjarigen die niet.

En ook hier, weeral geen zekerheid.
Om meteen te zeggen waarover het zou gaan (en ja, ben me bewust van scams); als ik wat geld zou overschrijven aan een meisje om me te komen ophalen aan de luchthaven en verder met me mee te gaan als 'gids'  :biggrinn:

Wat ik wel kan doen, nu ik eraan denk, dat ze me een kopie van hun id eerst tonen op cam ofzo of een copie doorzenden.

Ben echt als 'de dood' voor gezever met minderjarigen hoor.

westhoek

Citaat van: pierrevanwies op zondag  5 augustus 2012, 17:01:03
Citaat van: westhoek op zondag  5 augustus 2012, 07:36:05
Een vraag bij dit topic : kan een minderjarige geld afhalen via WU of andere overdracht geld ?

Westhoek, als je PERA PADALA money transfer gebruikt van de CEBUANA LHUILLER PAWNSHOPS is er geen enkel probleem indien minderjarig of niet.........

Western UNion doet het allemaal veel moeilijker en bij de allerkleinste fout wordt er niet uibetaald, heb zelf hier 2 minderjarige studentes al jaren bij me inwonen en weet waar ik over spreek....

hoe dan ook,.succes ermee
Bedankt voor de tip.
Wat ik wil zeggen is dat ik vooral wil voorkomen dat ik geld wil overmaken aan een minderjarige,....
En ook op die manier te weten wil komen dat ze wel meerderjarig is, maar ook dus geen zekerheid.
Zal de id vragen, dat ze die tonen op cam, en dan maak ik er een printscreen van, kunnen ze dat niet of id 'verloren' : dan foert.