Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Met pensioen in de PH

Gestart door Patje1959, maandag 29 mei 2023, 11:05:04

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145


Pinkpanther

Met pensioen in the PHP ??? 
Dat was mijn plan ook.....maar ie manila-Cebu en andere grote steden steeds meer verpauperen
in Manila hele dag bedelaars - streetkids die je lstig vallen en wat losers die je wat proberen te verkopen .....
De filipijnen zeggen zeggen zelf ook dat het niet goed gaat.
het lijkt erop dat alles hier minder word....behalve de dames....25 jaar geleden nog slank en sexy...nu is 75% een soort kamerolifantje ...   :biggrinn:

mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Pinkpanther

Citaat van: Pinkpanther op dinsdag 13 juni 2023, 08:30:16Met pensioen in the PHP ??? 
Dat was mijn plan ook.....maar zie manila-Cebu en andere grote steden steeds meer verpauperen
in Manila hele dag bedelaars - streetkids die je lstig vallen en wat losers die je wat proberen te verkopen .....
De filipijnen zeggen zeggen zelf ook dat het niet goed gaat.
het lijkt erop dat alles hier minder word....behalve de dames....25 jaar geleden nog slank en sexy...nu is 75% een soort kamerolifantje ...  :biggrinn:

mvg

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

koy

Citaat van: Pinkpanther op dinsdag 13 juni 2023, 08:30:16Met pensioen in the PHP ??? 
Dat was mijn plan ook.....maar ie manila-Cebu en andere grote steden steeds meer verpauperen
in Manila hele dag bedelaars - streetkids die je lstig vallen en wat losers die je wat proberen te verkopen .....
De filipijnen zeggen zeggen zelf ook dat het niet goed gaat.
het lijkt erop dat alles hier minder word....behalve de dames....25 jaar geleden nog slank en sexy...nu is 75% een soort kamerolifantje ...   :biggrinn:

mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Heel eenzijdige kijk op de zaak vind ik. Ook in andere grote wereldsteden zie je dat; probeer maar eens in Brussel, LA of sommige wijken in Parijs. DAAR MOET JE TOCH NIET VOOR NAAR DE FILIPIJNEN KOMEN

Er zijn wel steden zoals Davao die ok zijn maar dan nog zit ik liever in de natuur en een beetje rustiger en daar is alle peis en vree. Geen klagen hier van 't volk nog mooie meiden genoeg te vinden en vriendelijk.

 :thumb:
leven en laten leven...

kristof19

Ik kom al 13 jaar in Cagayan de Oro en iedere keer ik er kom zie ik nieuwe gebouwen, winkelcentra, nieuwe infrastructuur, enz.... Heel wat vooruitgang en ontwikkeling merkbaar en het stopt bijlange nog niet.


Dat er meer armoede is en dat vele mensen het moeilijker hebben is zeker een feit maar dat geldt ongeveer voor overal ter wereld...
De rijken worden rijker en de armen armer  :jajaja:
Alles is veel duurder geworden zoals ook overal ter wereld....
En als je leuke dingen wilt doen en veel restaurantbezoeken dan heb je ook een zak geld nodig. Het kost hier ook wel wat :jajaja:

De tijden dat je met 1000 euro kon leven zijn definitief voorbij of je moest alleen wonen en veel thuisblijven :hoedjeaf:

Bjorna145

Ik bem 13 jaar geleden in Bais City gaan wonen kon je toen nog rustig met 50km/hr doorheen rijden, nu is het net de Edsa van Manilla.
En het gebeurt met elk klein stadje voor dat je het weet is klein niet klein meer.

m.vr.gr.

Johan

koy

De bevolking groeit hier ook nog exponentieel. Als je ziet dat de Filipijnen in 2014 de kaap van 100.000.000 mensen rondde zitten ze nu al op 217.000.000 en de verwachting is dat ze in 2050 met 157.891.622 mensen zullen zijn. En vele jongeren willen niet meer in de province blijven maar naar de steden waar er mogelijkheden zijn, dan krijg je overbevolkte steden en pauperwijken.

https://allecijfers.nl/land/filipijnen/

Gelukkig wil ik nog wel wat afgelegen wonen - veel rustiger en minder pollutie.

gtz koy
leven en laten leven...

kristof19

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 15 juni 2023, 00:55:46Ik bem 13 jaar geleden in Bais City gaan wonen kon je toen nog rustig met 50km/hr doorheen rijden, nu is het net de Edsa van Manilla.
En het gebeurt met elk klein stadje voor dat je het weet is klein niet klein meer.

m.vr.gr.

Johan

Klopt, vele voormalige dorpen worden hier steden. Ook het geboortedorp van mijn vrouw is nu (bijna officieel) een stad. De bevolkingsgroei op de Filipijnen is enorm. Tel daarbij de vele expats en de pensionadas van overal ter wereld.
De wegen stroppen dicht. Infrastructuurwerken zijn DE NOODZAAK voor de komende jaren :jajaja:
Vastgoed werd hier in korte tijd spectaculair duurder en dat zal niet vlug stoppen zeker niet met die enorme bevolkingsgroei op de Filipijnen  :jajaja:

De bevolkingsgroei is niet evenredig over de wereld verdeeld. Vooral in Afrika en Aziƫ gaat het hard. Meer dan de helft van de toename van het aantal mensen komt voor rekening van acht landen: Congo, Egypte, Ethiopiƫ, India, Nigeria, Pakistan, Filipijnen en Tanzania.


https://nos.nl/artikel/2436212-vn-dit-jaar-8-miljard-mensen-op-aarde-maar-groei-vlakt-af