Filipijnse events in Oost Brabant/Limburg

Gestart door Phille, woensdag 4 januari 2012, 14:21:45

Vorige topic - Volgende topic

Phille


Digos

#11
CitaatNu, als er hier in mijn regio niks te doen is dan ben ik van plan om zelf eens een avondje te organiseren; tijdens de karaoke zal ik wel den afwas gaan doen en wat de disco betreft daar zorg ik nadien dan zelf voor. Als ik dit organiseer, wie heeft dan interesse om af te komen?

Afwas moet je nooit doen, maar de eerste week vind je dan ook niks meer terug op de juiste plaats. Vervoer.....daar zorgt Rich met z'n tractor wel voor.

Ben nooit te vinden geweest voor die grote events, vrienden of voor haar goei vriendinnen ga je daar zeker nie vinden.

Goede contacten of vrienden vind je van zelf na een tijdje en moet je niet zoeken op die grote events.

Nadien is iedere gelegenheid goed om een feestje te brouwen thuis met mensen die je goed kent()

En wees maar gerust dat er genoeg gelegenheden komen voor een feestje.......eens goed filippino food eten, roddelen, kareoke en drinkingsession voor hen en de namiddag kan niet meer stuk voor hen.

Ik vind het ook altijd wel zeer leuk.


Met de collega's



Just a sunday afternoon



land van de glimlach......toch???


Na de food wat kareoke en de stemming kan niet meer stuk....




Wel drukke momenten dan.....maar je waant je op dat moment in phils.....als je de phils kent.

Leuke momenten die je nog in de hand hebt.

O0

Events moet je echt niet gaan zoeken.

Wat betreft witneuzen ontmoeten aldaar in de phils......er zit heel veel kaf tussen het koren hoor.

LIVE ONCE - LIVE IT

infas

Vroeger was er kpa maar ik weet niet of die vereniging nog actief is.
Ik weet dat er in zonhoven ook regelmatig iets georganiseerd wordt.
Ik zal iets posten zodra ik een uitnodiging ontvang.

Michaela

[[/quote]

Als ik dit organiseer, wie heeft dan interesse om af te komen?
[/quote]

ik, helaas woon ik iets te ver, onder den bosch.

opinie

Citaat van: Phille op woensdag  4 januari 2012, 14:21:45
Beste leden,

Het valt mij op dat er weinig of geen evenementen bestaan in de regio waar ik woon, met name Tienen (Oost Brabant) en Limburg.

De vereniging sampaguita in Leuven is mij ook bekend maar dat is bijna 15-20 jaar geleden.

Er zijn zat evenementen, hoor! De reden dat jij ze niet vindt, is omdat het eerder gesloten zaken zijn. Daarom vindt F-O ze ook niet.
Lokaal wordt er + elk weekend een groepuitstap naar één of andere discotheek van de laatste hoop georganiseerd. O.a. De Ark in Hechtel, diverse in Mol, Herentals, Disco69... Hoe verder uit de buurt, hoe beter. De halve trouwboek hoeft er zijn tijd niet voor te verdoen.  :smiley-philippines: only.

Citaat van: Digos op donderdag  5 januari 2012, 03:18:06
Events moet je echt niet gaan zoeken.
Wat betreft witneuzen ontmoeten aldaar in de phils......er zit heel veel kaf tussen het koren hoor.

Juist, je bent toch niet dikke vrienden met elke witte in eigen land?  :weetikniet:  :benweg:

Helaas beseffen te weinig  :smiley-philippines: dat in de  :smiley-philippines: richting.
Daarom dat zulke verenigingen vaak over geld vechten. Een raad van bestuur voor de vereniging?  :lachen:  :lachen:  :lachen:
De leuze is uiteindelijk: ein Gruppe, ein  :smiley-philippines: , ein Fuhrer mit das Geld. :dollareyes:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Volgens de site van de Filippijnse ambassade in Brussel bestaat Sampaguita nog. De vraag is hoe goed die up to date zijn  :weetikniet:

CitaatFilipino Community Organizations in Belgium and Luxembourg

At present, there are seventy-four listed associations of Filipinos residing in Belgium and Luxembourg.  There are umbrella organizations in Belgium such as the Council of Filipino Associations in Belgium (COFAB) with 10 member-organizations and the Council of Filipino Associations in Flanders (COFAF) with 5 member-organizations.

Among these organizations are regional groupings such as the Grand Ilocandia of Belgium, the Hinunangan Association, the Pangasinenses Group, the Victorian Community, the Novo Ecijano sa Belgium and others.  There are also four (4) Knights of Rizal Chapters.  There are also a couple of sports organizations like the Philippine Sports Community and Filipino Sports Community of Antwerp.  There are cause-oriented groups like the Samahan, several socio-cultural groupings like Sampaguita, Mabuhay Friends Club, Belga-Cultura Filipina etc, and numerous religious groupings.  Greatly noticeable among these organizations are those which have been established by Belgians married to Filipinas and who desire to help the Philippines through the organizations, among which are Cadaatan vzw, Friendship for the Philippines, Kempen-Philippines Association, and Kababayan Filipino Community.  In Luxembourg, Letzebuergesch-Philippinesch Aktioun Fir Den Development (LPAD), the Samahan ng mga Pilipino Luxembourg asbl and Philippine-Luxembourg Society are the current Filipino organizations.

The Philippine Embassy pursues active collaboration with all of these Filipino community organizations in Belgium and Luxembourg and engages their cooperation in various activities to foster a united and true Filipino community spirit.

Op de site van Vlaams-Brabant vind ik Sampaguita niet meer terug. Wel Filipiniana. Dit is een pdf van 2009. Die hadden elk jaar een kerstfeestje in Leuven.

http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/publicatie-allemaal-vlaamsbrabanders_tcm5-48966.pdf



Zo ver ik weet had je in Limburg 2 verenigingen. 1 vereniging was in het Genkse en had elk jaar een kerstfeest in een zaal in Zwartberg, van de andere vereniging was de voorzitster van Beverlo en die hadden hun kerstfeest in Paal.




There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Baron

 :atyourservice: :atyourservice:

Iedere tweede zondag van de maand juli organiseert "mijn" Viola een picknick voor Filipina´s en hun famile / gezin (ook interessant voor iemand die een partner zoekt   ( !? ) op De Vaalserberg, het Drielandenpunt in Vaals. Op de grote picknickwei. vanaf de weg herkenbaar aan een aantal Filipijnse vlaggen.

Sfeer is rustig, geen luide disco muziek, spelletjes, veel vrouwen en kinderen, kadootje voor de kleintjes.
Beetje voetballen of tennissen enzo.
Veel parkeerruimte voor 2 â,¬ per dag en verder gratis. Vlakbij fritures, restorantjes, souvenier shop en toiletten.


:happy: :happy: :happy: :happy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

antzan

Toen mijn vrouw pas in Nederland was, hebben we in Heerlen een vereniging opgericht
LuzViMinda . Maar er was altijd jaloezie tussen de dames , en het " bestuur " was ook niet echt goed .
Vaak ook ruzie onderling , tussen de dames uit Manila  en die van Mindanao .
1 x in Amsterdam geweest naar een feest , ja , allemaal gasten met dikke auto,s  en dames in extreem mini !
Het is moeilijk een balans te vinden tussen Manila en de provincie .
Na een paar jaar is onze vereniging doodgebloed  omdat het " bestuur " meer geld nodig had voor zichzelf  dan dat het uitgaf voor de club .

Foodmaster