Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De heimweewinkel.

Gestart door Rich, dinsdag 10 januari 2012, 12:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Rich

De Heimweewinkel is een initiatief van De Telegraaf. Niet zonder reden, want het is de meest gelezen krant onder Nederlanders in het buitenland. En daarmee begrijpt De Telegraaf als geen ander wat Nederlanders bindt en raakt en staat het natuurlijk garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid.



Je kunt een Nederlander uit Nederland halen maar je kunt nooit Nederland uit een Nederlander halen. Waar je ook woont, hoe lang je er ook woont en wat je er ook doet, je blijft altijd in je hart Nederlander. En soms wil je even het gevoel van thuis ervaren.



Verwen jezelf dan met echte Nederlandse producten: de geur van stroopwafels, speculaas, drop of pindakaas, Jip en Janneke voorlezen aan je kinderen, de charme van pannenkoeken bakken in eigen keuken, chocoladeletters en pepernoten eten op 5 december en met Koninginnedag alles van Oranje. Pure verwennerij voor alle Nederlanders in het buitenland.

http://www.heimweewinkel.nl/
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Goeiendagzeg! Afgekeken van de Turken. Broodje shoarma, kebab, halal, de moskeeen die ze allemaal hierheen halen.

Heimwee? Hoe zit het dan met de inburgering van de Nederlander in het buitenland?

Wat een lul verhaal!

In de eerste zin staan al 3 bedenkingen:
Meest gelezen  ????      :neeneenee:
kwaliteit ????           :crazy:
betrouwbaarheid ????       :haha:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pjottr

Citaat van: Rich op dinsdag 10 januari 2012, 12:25:28
De Heimweewinkel is een initiatief van De Telegraaf. Niet zonder reden, want het is de meest gelezen krant onder Nederlanders in het buitenland. En daarmee begrijpt De Telegraaf als geen ander wat Nederlanders bindt en raakt en staat het natuurlijk garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid.



Je kunt een Nederlander uit Nederland halen maar je kunt nooit Nederland uit een Nederlander halen. Waar je ook woont, hoe lang je er ook woont en wat je er ook doet, je blijft altijd in je hart Nederlander. En soms wil je even het gevoel van thuis ervaren.



Verwen jezelf dan met echte Nederlandse producten: de geur van stroopwafels, speculaas, drop of pindakaas, Jip en Janneke voorlezen aan je kinderen, de charme van pannenkoeken bakken in eigen keuken, chocoladeletters en pepernoten eten op 5 december en met Koninginnedag alles van Oranje. Pure verwennerij voor alle Nederlanders in het buitenland.

http://www.heimweewinkel.nl/
Daarom gaat de expat krant er ook aan.Wordt niet meer gesubsidieerd Betekent dus dat de overheid schijt heeft aan nederlanders in het buitenland
Als je eenmaal weg bent ben je in hun ogen opgerot "Suckers"
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Ben al een tijdje uit Nederland weg, maar heb de indruk dat de prijzen aan de hoge kant zijn en voor de verzending moet je â,¬ 34.95 betalen to 5 kg. Dure liefhebberij  :ikkeniebegrijp:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

Kun je het beter met de balikbayanbox sturen.

Misschien dat de verzenders eens moeten denken over een balikbayan box die de helft zo groot is.

:weetikniet:

Kano

Dat zou een goed idee zijn Balikbayan en helemaal als er ook een combi is met een winkel.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Ik denk dat het een leuk idee is voor Europa, maar wereldwijd  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Luke

Citaat van: Kano op dinsdag 10 januari 2012, 12:59:10
Ben al een tijdje uit Nederland weg, maar heb de indruk dat de prijzen aan de hoge kant zijn en voor de verzending moet je â,¬ 34.95 betalen to 5 kg. Dure liefhebberij  :ikkeniebegrijp:

Vergeet de invoertax en VAT (12%) + eventueel andere douane kosten!!

Met een balikbayan box heb je (normaal) die kosten niet.

Baron

 :atyourservice: :atyourservice:


Ik stuur ook ieder jaar een balikbayanbox met veel lekkers, drogisterij artikelen enz. op naar de PH, dus voor eigen genot.
Vaak is zo een box nog te groot. Er gaan heel wat zakken drop in zo een box.
Anderzijds krijg je bij 2 boxen de derde gratis.
Verder vind ik kontakt met mensden altijd wel leuk. Kan alleen niet goed reizen met taxi's en zo vanwege de gezondheid en oud letsel van een motor ongeluk.

Ik denk er daarom vaker aan als ik wist dat ik wat verkopen kon, hoefde er niet eens veel winst op te maken maar laten we zeggen, ruim de kosten dekkend, zou ik het leuk vinden zo een heimwee winkel te beginnen, gewoon hier aan "huis".

Maar ik heb geen zin om ermee te blijven zitten natuurlijk. Ik zou dan sowieso alleen zeer lang houdbare produkten nemen.
Ook "aardigheidjes" zou ik dan willen verkopen, bv. geschenkjes uit EU (Ik heb momenteel een 30 tal setjes porseleinen NL klompjes in Manila).

Nav dit topic zou ik julie dan ook de vragen willen stellen:
Zouden jullie in Malate (50 mtr. van Malate kerk, Aristocrat, Baywalk) kopen. (Dus ik stuur niet op ! Het gaat om hobby en kontakten en niet om werk en winst!!)
En wat zouden jullie dan graag in het winkeltje kunnen kopen? Dus wel aan prijzen boven de EU prijzen maar !!!!!!!!!   geen verzendkosten, kijken, kopen, meenemen. En op = op, jammer dan.
Ook zou ik dan op "bestelling" iets voor iemand kunnen kopen en in de box doen. Laatst een 3 tal sets friteuses met frietesnijders voor Belgen die hun eigen frieten willen maken.

Versere produkten zouden ook meekunnen maar beperkt zoals laatst een aantal dozen Leonidas Belgische bonbons van vrienden op bestelling. Dinsdag gekocht in Belgie, donderdag snoepen bij de koffie in Manila. We hebben 2 x 30 kilo bij de vlucht en daar zitten we zelf nooit aan.

Ben werkelijk benieuwd naar jullie reakties       :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :confused2:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Voor mij vlakbij dus ik zou daar wel  eens gebruik van maken.
Munchen heeft tegenwoordig ook niet veel meer.
vraag is wel of je dan ook altijd thuis bent he, oftewel wanneer munchhuizen shop :haha:  is geopend?

zacht zoete drop.
hagelslag puur
rookworst
bami/nasi mix
satesaus

Zijn zo wat artikelen die ik graag zou kopen.
Over haring en fricandellen zullen we het maar niet hebben
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent