Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De heimweewinkel.

Gestart door Rich, dinsdag 10 januari 2012, 12:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Amice, ik had jouw reaktie al verwacht. Hagelslag natuurlijk dat weet ik nog wel. Wist alleen niet meer puur.
Ooit heb ik je een pak hagelslag in het koffer meegebracht, weet je nog. Nou ik weet het wel nog. Het pak was opengegaan en de helft was dor het koffer verspreid tussen onze kleren en andere spullen. Was bijna echtscheiding geworden haha.

Vreemd, jouw lijstje is nagenoeg gelijk aan het mijne, terwijl we toch helemaal niet op mekaar lijken  :floet: :crazy:


:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

En how about Calvé pindakaas jongens? Ik kijk er van op dat dat er niet bij staat.
Rich de Nederbelg.

Baron

Citaat van: Rich op vrijdag 13 januari 2012, 23:48:47
En how about Calvé pindakaas jongens? Ik kijk er van op dat dat er niet bij staat.


:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Inderdaad, heb 2 potten meegenomen. Om satehsaus te maken gebruiken we de iets zoete Filipijnse pindakaas, die lekker scherp makenmet zwarte peper en met varkenshaasje als satehvlees (4 euro per kilo in de PH) is een heerlijke combinatie.

Het is jammer dat niet alle producten in blik te verkrijgen zijn. Ik wil geen glas in een balikbayanbox en ook liever niet in het koffer.

Duitse winegums zag ik in buy and sell aangeboden voor 400 peso per kilo.  :confused2:
Zelf heb ik 5 kilo Haribo (de lekkerste) winegums uit Duitsland meegenomen. Kost per kilo daar omgerekend ongeveer 200 peso.
Overigens is dat voor eigen verteer. Heerlijk op een sneetje rozijnenbrood en dik de roomboter er op.

Ook zag ik chocoladetruffels in de buy and cell aangeboden. 50 peso per doosje. Geschikt voor alle gelegenheden stond erbij. Haha. Misschien om de hond te voeren maar voor dat geld heb je nooit van je leven een doosje GOEDE chocoladetruffels.

:daag: :daag:
ps. Buy and sell is een krantje dat 2 maal per week uitkomt en 28 peso kost, vol met gratis advertenties. Staat echt alles in, en ook diverse regio's bv manila en Cebu. Dan hebben ze nog specials zoals Property Finder, carfinder enz

:thumb: :thumb:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

Ik ga regelmatig boodschappen doen in Hulst en dan staat er steevast Hema rookworst, zoute griotten, schoolkrijt ( Venco), salmiakdrop, en gestampte muisjes van De Ruyter op het lijstje  :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

Amice

CitaatOoit heb ik je een pak hagelslag in het koffer meegebracht, weet je nog

Jawel dat weet ik nog wel 't halve pak was leeg,  er wordt gesmeten met die koffers dat wil je niet weten :lachen:

Je kunt ook zakjes conimex satemix mee nemen, dat is altijd nog beter dan de zoete thai of welke satesaus dan ook hier.
Haribo is ook als drop mijn favoriet

Pindakaas mag er gerust aan toegevoegd worden, want dat spul hier is veel te zoet allemaal.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

balikbayan

Het enige wat ik voor mezelf meenam was mosterd en2 grote flessen



Verder neemt madam / stuurt madam toen voor onze zoon per bb doos veel pindakaas chocopasta etc.

Maar bij het eerste ontbijt zat ie aan de gedroogde vis met ei en rijst  :lachen:

Iedereen was stomverbaasd.

PS bij Amazon kun je ook bestellen maar dan betaal je 9 dollar voor een fles curry uit duitsland  :confused2:

http://www.amazon.com/grocery-breakfast-foods-snacks-organic/b/ref=topnav_storetab_gro?ie=UTF8&node=16310101

Lenn

Zelf sateh saus maken.Zelf curry ketchup maken etc. En het smaakt veel beter.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Aangezien Amice de enige is die zich hier als vermoedelijke klant meldde zal ik het maar niet doen. (Een winkeltje beginnen).
Wel wil ik best wat voor Amice meenemen of per box meezenden als ik er toch een stuur. En dan zonder verzend oid kosten.

Ik zal je pm-en tegen de tijd dat het aktueel wordt, denk augustus als we weer een box sturen. Wel geen bankstellen en zo bestellen graag.  :crazy:


:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Johan En Elvie

Citaat van: balikbayan op dinsdag 10 januari 2012, 13:12:14
Kun je het beter met de balikbayanbox sturen.

Misschien dat de verzenders eens moeten denken over een balikbayan box die de helft zo groot is.

:weetikniet:

Beste,

Klik maar op onze link bovenaan en bezoek onze website voor de mogelijkheden.
wij hebben dus onze standaard dozen van 80x40x60cm en het systeem 2+1 gratis.
Maar we bieden ook van in het begin aan om je eigen doos te maken hoe klein of hoe groot je deze ook wil maken en wij zenden die evenzeer naar je toe.
We hebben hiervoor een berekening om hiervoor de prijs te kennen.
Het voordeligst is wel nog steeds onze standaard dozen te gebruiken met die 3de gratis.
Maar ik begrijp dat 3 dozen vullen voor sommigen niet eenvoudig is daarom dat wij dit ook aanbieden.
Je neemt de afmetingen van je eigen gemaakte doos lengte x breedte x hoogte en dan krijg je de liter inhoud.
vb.
Je doos meet 40x45x60cm = 108000 = 108 liter
onze dozen hebben 80x40x60cm = 192000 = 192 liter.

Neem nu dat je doos naar Metro Manila moet of Cebu
hiervoor rekenen we normaal 95 euro

doe dan volgende berekening en je hebt de te betalen prijs voor je doos.
108 : 192 x 95 = 53,43 euro (we ronden af naar 53 euro, vanaf 0,51 naar boven afronden)

Het minimum voor kleinere dozen is altijd 45 euro omdat er steeds toch een transport is te betalen, zelfs voor kleine dozen moeten ze de verplaatsing maken en dus kan dit niet zomaar bijna voor niets.

Wat betreft een combinatie met een winkeltje en verzending dat is niet mogelijk, we werken voor Nederlanders en Belgen en deze hebben een totaal verschillende smaak en ook tussen personen is nogal wat verschil in smaken dit zou willen zeggen dat wij een supermarkt nodig hebben om aan iedereen zijn behoeften te kunnen voldoen.
Maar supermarkten bestaan en de klant kan DAAR zijn goederen bestellen en deze goederen naar ons doorsturen.
dit kan zelfs online vanuit de filippijnen, je koopt online en geeft ons adres op als levering adres (Loskadestraat 44, 9420 Erpe-Mere - België), je stuurt een mailtje naar ons dat het er aan komt, wij plaatsen het in een doos, geven u de prijs door, je betaalt op onze rekening, je print het onlineformulier met packinglist en mailt dit ingevuld naar ons toe, we geven je doos een unieke nummer zodat je deze op onze site kan opvolgen en wij zorgen ervoor dat de doos bij u aankomt.

Er zijn al Nederlanders die langs deze weg hun bestelde goederen aangekregen hebben.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Kano

Johan, kun je misschien nog even vermelden bij welke supermarkten bij jullie in de buurt online bestellingen kunnen worden gedaan vanuit de Filipijnen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn