Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De heimweewinkel.

Gestart door Rich, dinsdag 10 januari 2012, 12:25:28

Vorige topic - Volgende topic

boldy

@ rich  ik heb ze nooit horen klagen hoor de chocolade is altijd goed aangekomen daar . miss heb ik geluk maar stuur het in al mijn bb boxen op in de originele verpakking niks aan de hand  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: boldy op zaterdag 25 februari 2012, 15:24:26
@ rich  ik heb ze nooit horen klagen hoor de chocolade is altijd goed aangekomen daar . miss heb ik geluk maar stuur het in al mijn bb boxen op in de originele verpakking niks aan de hand  :thumb:

Zoveel te beter Boldy  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Wat antwoorden op vragen.
Chocolade zit zowat in elke doos en heb daar heel weinig klachten over dat dit zou gesmolten zijn bij aankomst.
Maar ik kan me wel inbeelden dat dit soms zo is maar dat ze er in de Filipijnen niet over klagen en het gewoon nog opeten.
Want als ze klagen sturen we geen meer en dat willen ze niet dus houden ze hun mond.

Wat kan je doen om chocolade toch goed te laten aankomen, ten eerste is het de keuze van chocolade die het hem doet.
Stuur eerder de harde repen op en niet zozeer die zachte kleine paaseitjes want die smelten gewoon allemaal samen met het papiertje ertussen en dan kunnen ze beginnen ontmantelen of in de mond stoppen en de papiertjes uitspuwen zoals ik wel al eens heb gezien.

Hoe pak je dit dan best in? Wel dat zilverpapier (Alufolie) is een goede oplossing maar ook nog gewoon KRANTENPAPIER hebben ze me eens vertelt is heel goed om de chocolade goed te bewaren tijdens transport.
Je kan echter niet vermijden dat de chocolade onderhevig is aan temperatuurwisseling en van hard naar zacht gaat zodat het wel wat vervormd kan aankomen maar aan de smaak zal dit zeker niets toe doen.

vvjoris, je hoefd u geen zorgen te maken hoor zoals eerder gezegd kan alles in een balikbayan box als het maar lang genoeg houdbaar is en dat de doos meer dan 30 a 40kg weegt is ook helemaal geen probleem, de laatste tijd is het zelfs zo dat bijna elke doos rond de 70kg of meer heeft omdat ze meer en meer voeding in blik opsturen en borden om uit te eten is ook heel erg in.
Je weet dat wij er hier van alles te veel hebben in onze kasten en dat ze in de Filippijnen toch af en toe (bijna elke week haha) een feestje bouwen of een dinner organiseren voor meerdere mensen en dan zijn natuurlijk extra borden en bestek heel erg welkom.
Dit weegt allemaal door in een box maar wij geven daar niet om omdat wij uiteraard de achterliggende gedachte kennen.
We weten waarom ze dit sturen, om hun familie te helpen en als je zegt dat ze te veel moeten letten op het gewicht van hun dozen dan beperk je hen in het helpen van hun familie waar het toch allemaal om draait.
Natuurlijk is het zo dat als ze 3 dozen sturen wij ook liever hebben dat ze de zware zaken wat verdelen over die 3 dozen maar ook dat is niet altijd eenvoudig als ze die dozen op verschillende tijdstippen laden.
Eerst is er wat geld voor de eerste doos, ze hebben nog geen voeding gekocht omdat het anders te lang duurt, de voeding kopen ze voor die laatste doos net voor het zenden en dan kan het zijn dat dit allemaal daar in gaat en je 2 lichte en 1 zware hebt maar we weten waarom dus geen probleem.

24 flessen wijn is ook geen probleem kan perfect voor eigen verbruik zijn daar gaan ze niets over zeggen daar ze drinken zelf toch graag hehe.
een probleem zou zijn indien u een ganse palet of meerdere paletten wil opsturen dan is dit om door te verkopen en zo'n zaken kunnen niet in een balikbayan container.

Zo kreeg ik eens de vraag om 100 zoldertrappen te sturen maar diene vent had maar 1 zolder dus no way. hehe

Wij kunne zo'n transporten ook wel regelen dat is geen enkel probleem maar dan wel helemaal afzonderlijk en zeker niet als balikbayan container.
Maar met de officiële inklaringskosten wat soms ook nog wel kan meevallen en soms misschien wel goedkoper is dan de prijs die we moeten betalen onder de tafel om de balikbayan container te kunnen doorlaten terwijl dit normaal gratis moet kunnen maar ja voor niets gaat de zon op hé en zeker in de Filipijnen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Dreamer1975

Ik werk tijdens de week in een pralinefabriek.....bij deze eens wat uitleg wat betreft chocolade :-)

Constante temperatuur van +/- 17 graden en lage vochtigheid is wat de chocolade het liefste heeft.Ga de chocolade niet in de frigo stoppen vooraleer te versturen,want dat brengt een temperatuurshock teweeg waardoor de chocolade wit uitslaat,ook wel sugarbloom genoemd.Niks mis met de chocolade zelf,maar ziet er dan inderdaad niet echt smakelijk meer uit.
Beste wat je kan doen tegen die vochtigheid is ervoor te zorgen dat er dus geen vocht aankan en dus de chocolade in plastic in te pakken.Karton is ook een hele goede isolatie en zeker als je dan nog eens isomo gebruikt.
Zelf heb ik nu de complete binnenkant in de isomo uitgekleed van de balikbayan doos en de dozen pralines zijn nog eens extra in plastic zakken verpakt.Nu maar hopen dat ze goed aankomen,want uiteindelijk zal mijn doos bijna drie maand op weg zijn !Volgende keer een snellere dienst moeten zoeken dus.....

vvjoris

Citaat van: Dreamer1975 op maandag 27 februari 2012, 18:30:15
Volgende keer een snellere dienst moeten zoeken dus.....

Bedankt voor de goede raad, maar sneller....

Een schip gaat iets trager dan een vliegtuig, maar even de kost bekijken....

Bpost, aangetekend, pakje van 1 tot 2 kilo, ongeveer 66 euro....maar komt dikwijls via Philpost aan bij bestemmeling, en de helft van de pralines zijn waarschijnlijk al opgegeten....

TNT, UPS, DHL, Fedex, een veelvoud van 66 euro, maar het komt wel aan, ... toch worden het dan erg dure pralines....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Vandaag toch nog n redelijke pindakaas gevonden hier in manila. Het blijkt dat die elders in het land ook verkrijgbaar zijn.

Normaal zijn alle pindakazen in de supermarkt hier gezoet en te zoet.

Deze vond ik in een delicatessen kraampje met natuurprodukten. 100% natural  peanutbutter.  merk DIDI's

Het is geen Calve maar die is dan ook te vet en Didi's smaakt redelijk goed.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ik heb al een grote pot calve'pindakaas in de koffer gedaan :)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Baron

Citaat van: Baron op zaterdag 25 februari 2012, 01:28:13
:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Aangezien Amice de enige is die zich hier als vermoedelijke klant meldde zal ik het maar niet doen. (Een winkeltje beginnen).
Wel wil ik best wat voor Amice meenemen of per box meezenden als ik er toch een stuur. En dan zonder verzend oid kosten.

Ik zal je pm-en tegen de tijd dat het aktueel wordt, denk augustus als we weer een box sturen. Wel geen bankstellen en zo bestellen graag.  :crazy:


:daag: :daag: :daag:


:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Herb je bovenstaande gelezen Amice?

Las ook dat je favoriete drop / winegums Haribo is.
Laat ik daar nou heel veel van hebben meegenomen (meer dan 10 zakken). Eet ik graag op witbrood met roomboter besmeerd.
Dat zijn die fruit Haribo's, die lekker zachte. Bedoel je die?
Indien ja, ik heb nog 3 zakken, eentje is dan voor jou Amice. Jij zit hier al zo lang zonder (af en toe) terug te gaan (zover ik op de hoogte ben), daar mogen we wel wat voor doen.

:atyourservice: :crazy: :daag:



Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

 :lachen:

Als je drop hebt wil ik wel n zak van je overnemen, er is hier niets te krijgen dien aangaande.

ik stuur je wel ff n pm
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Tis gebeurt ..... en weer eens leuk bijgepraat.



:thumb: :thumb: :thumb:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).