Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet in the middle of nowhere

Gestart door gosternokke, zaterdag 11 februari 2012, 12:46:58

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Bedankt allemaal voor de adviezen.  Ik ga in ieder geval een verlengsnoer kopen minimaal 5 meter zodat die tattoostick zo hoog mogelijk komt te hangen.

@ Pjotr, over Wimax heeft men het bij Globe niet gehad, en zelf kende ik het niet.   maar kan altijd proberen als dat verlengsnoer niet werkt.

@ Luke, ik heb zo een idee dat die vaste lijn van PLDT niks gaat worden,  de dichtsbijzijnde vaste lijn zit op 100 kilometer bij mij vandaan  in Puerto.  :biggrinn:
 
Verder nog iemand een goed advies ?

P.S  Ik zit nou met met me laptoppie bij kennissen die vlak bij de Globe tower wonen.   Hier gaat het redelijk, niet snel , maar de verbinding valt tenminste niet weg.

  En ik hoef zelf me generator niet te laten draaien, ook weer een voordeel   :lachen:    Alleen wel 10 kilometer op de motor rijden, om hier te komen.

Amice

Ik denk dat de oplossing van Shando het meest relevant is.
Globe signal versterken of sataliet verbinding. dat laatste is overigens niet het makkelijkste en zeker niet het goedkoopste.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Tinulang_Manok

Amare et sapere vix deo conceditur

Digos


Als we in phils zijn gebruiken we ook de T@ttoo stick, werkt prima en geeft signal tussen de 94% en de 98%....snelheid is een ander paar mouwen en geduld is dan een goede eigenschap, zeker met de postings van creek en de nummerkes hier....om het binnen te krijgen.

Heb de stick al op verschillende locatie's gebruikt en werkte.

Maar je mag er niet alles van verwachten.....het is nog altijd internet via stick in de middle of nowhere.

In de stick zit ook maar een gewone sim kaart, dus ik vraag me wel af of je met de cellphone daar ook altijd verbinding hebt?

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Citaat van: Digos op zondag 12 februari 2012, 17:03:19In de stick zit ook maar een gewone sim kaart, dus ik vraag me wel af of je met de cellphone daar ook altijd verbinding hebt?

Is dus internet via de zelfde mast als waar je verbinding met je gsm mee hebt. Geen bereik op je gsm is dus geen bereik op je internet stick.  :weetikniet:
Het internet is dus in diverse categoriseren in te delen.

1. Dicht bevolkt gebied = koperleidingen of kabel

2. Minder dicht bevolkt gebied = koper of draadloos (straal) verbinding.

3. dun bevolkt gebied = Straal of satelliet verbinding.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

shando

Citaat van: gosternokke op zondag 12 februari 2012, 07:54:07
Bedankt allemaal voor de adviezen.  Ik ga in ieder geval een verlengsnoer kopen minimaal 5 meter zodat die tattoostick zo hoog mogelijk komt te hangen.


tip: de verlengsnoer werkt ook als een soort antenne. Daarnaast kun je de tattoostick ook zo plaatsen in een aluminium kommetje dat het lijkt alsof je een satellietschoteltje hebt.

gosternokke

Bedankt voor de adviezen  :thumb:    Er lijkt een oplosssing te komen.   Die verkoper in Puerto princesa heeft ons hoogstwaarschijnlijk in de maling genomen met zijn kletsverhaal dat die smarttower hier vlakbij niet geschikt is voor internet, en we dus globe broadband moesten kopen.

Hoe kwamen we daar achter ?  Nou mijn vrouw moest hier wat dingen regelen op de elementarie school, en daar hadden ze dus een laptopje, werkend op een solarpanel , maar even terzijde, maar met een uitstekende ontvangst  van Smart.

Ik had eigenlijk al gelijk mijn vraagtekens bij dat verhaal van die verkoper,  maar ja als digibeet ga je toch op zo een verhaal af, met de gedachte die man zal het wel weten, niet dus.   

Fail_over

Portable usb modems are easy to use anywhere you are.  Smart Telecom, Globe Telecom, and Sun Telecom offering broadband plug-it modems. You can plug it in the usb port of your laptop or desktop, install the software and you have  an internet connection. Those modems are using the wireless 3G or UMTS technology. The Philippines is one of the first countries in Southeast Asia starting with this technology thanks to the 7100 islands. Not all the areas has a good RSSI signal. RSSI means Received Signal Strength Indication, is a measurement of the power present in a received radio signal. If  the RSSI signal is stronger, the speed of your internet is also faster.  Smart Bro has a better covering area compared to Sun and Globe outside Metro Manila. Depending on many factors the signal is good or bad. First of all the distance to the base station of the internet service providers. A distance up to 200 meters gives no problem but a distance of 2 km or with obstructions for sure you have troubles. There are solutions to solve your low signal...

Higher elevation and place your modem outside for sure you have a better signal. Other thing is make an antenna., do the same way as  satellite tv, make a satellite dish. You can make that simple and cheap to use a plate or like i did use the front cover of an electric fan. Cover it all with aluminium foil and place you usb modem in the middle of plate. Buy a USB extension cable with a length of 3 meters or longer with or without a signal booster, place your antenna outside your house towards the base station. Try to minimize the obstructions like trees or walls, I'm sure you have a much stronger signal.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Alles goed gekomen met smartbro  ,niet snel zo als ik in  :nederlandsevlag:  gewend ben maar at least  een verbinding die niet steeds wegvalt

boldy

nou ik hoop dat ut zo blijft want me vriendin heeft smartbro en die heeft niks dan ellende met die provider. ze wil kijken of globe beter is .  mag ik vragen hoeveel je abbo is per maand ? me vriendin betaald 1500 vind ut verdomd duur voor zo ene klote connection .
het leven is net een lul keihard en veel te kort