Binnenkort weer roken in het vliegtuig?

Gestart door Rich, woensdag 22 februari 2012, 20:17:17

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Commotie in vliegtuig om e-sigaret

PORTLAND -  Een vliegtuig van de Amerikaanse maatschappij Continental Airlines heeft dinsdag rechtsomkeert gemaakt, nadat een van de passagiers aan boord een elektrische sigaret opstak.

Cabinepersoneel verzocht de man om de sigaret uit te maken, maar die weigerde dat. Daarop besloot de piloot terug te vliegen naar Portland, waarvandaan de vlucht was vertrokken. Op het vliegveld is de man opgepakt en is er proces-verbaal tegen hem opgemaakt. Ook moest hij de nacht in de cel doorbrengen.

Hoewel elektronische sigaretten legaal zijn, heeft Continental het gebruik ervan aan boord van zijn toestellen verboden.

Bron : http://www.telegraaf.nl/buitenland/11574451/__Commotie_om_e-sigaret_aan_boord__.html

http://www.electronischesigaret.be/


Ik ben wat verder gaan neuzen op internet of het nu wel of niet toegelaten is, en ik vond het volgende:

Volgens deze site mag het wel : http://minigadgets.nl/index.php?action=article&aid=3728&group_id=8&lang=NL

Maar als ik even verder Google vind ik het volgende: Man zwaargewond door ontploffing elektronische sigaret

Bij de ontploffing van een elektronische sigaret in zijn mond is een 57-jarige man in de Verenigde Staten zwaargewond geraakt. De man uit Niceville in Florida verloor daarbij verschillende tanden en een stuk van zijn tong, aldus de plaatselijke brandweer donderdag.

Lees verder bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20120216_239
Na het laaste bericht gelezen te hebben, hoop ik dat ze het niet gaan toelaten in het vliegtuig  :neeneenee: of anders   :explotieren:




Rich de Nederbelg.

Dreamer1975

Bij Qatar in ieder geval ook verboden.Laatste vlucht een verbod gezien erop.

Digos


Dat ze het roken weer moeten toelaten op de laatste drie rijen. Ik vind nu na zo'n lange vlucht.....dat het vliegtuig erger stinkt.
LIVE ONCE - LIVE IT

jiggy

Bij Ryanair slaan ze daarentegen munt uit het rookverbod !

Op de vlucht van Charleroi naar Rome bood men "fake-sigaretten" aan.. !!!

Sigaretten die je niet moet aansteken, doch.. met een nicotine-vervangend ingrediënt blijkbaar..

Of.. enkel placebo-effect !! ehehee


Ik ben zelf roker en redelijk wat.... doch.. naar de Phils..heb ik daar maar een paar uren "last" van..
Eigenlijk.. na de landing.. kan ik gerust nog een uur zonder... ik denk dan : niet veel verschil tussen 12 of .. 13 of zelfs 14 u zonder peuk..  :lachen:

Pieter-Jan

Ik heb ook een e-sigarret met nicotine druppeltjes. Op de vluch bij klm sta ik gewoon volledig achteraan het vliegtuig te roken. Beter gezegd dampen want bij een e-stick wordt de nicotine doormiddel van een gloei element gewoon verdampt. Daarbij komt dus geen teer en carbon bij. Met een trekje of 5 heb je al een sigarret aan nicotine binnen. het is ook geurloos. Ik wil maar zeggen wie niet weet niet deert he. Zoiets kun je makkelijk verstoppen. Het is alsof dat je aan een balpen staat te zuigen. De damp kun je naar beneden blazen en die  verdwijnt in 2 seconden.

Rich

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 23 februari 2012, 11:57:36
Ik heb ook een e-sigarret met nicotine druppeltjes. Op de vluch bij klm sta ik gewoon volledig achteraan het vliegtuig te roken. Beter gezegd dampen want bij een e-stick wordt de nicotine doormiddel van een gloei element gewoon verdampt. Daarbij komt dus geen teer en carbon bij. Met een trekje of 5 heb je al een sigarret aan nicotine binnen. het is ook geurloos. Ik wil maar zeggen wie niet weet niet deert he. Zoiets kun je makkelijk verstoppen. Het is alsof dat je aan een balpen staat te zuigen. De damp kun je naar beneden blazen en die  verdwijnt in 2 seconden.


Heb je dan eerst niet gevraagd of het mag?
Rich de Nederbelg.

westhoek

Ik wist zelfs niet dat het bestond. Misschien moet ik het me ook maar aanschaffen, maar blijkt nog illegaal te zijn in BE.
En ik vind het normaal dat men NIET rookt op het vliegtuig, niet met gewone sigaretten, en ook niet met een E-sig. Als roker moet ik ander mensen niet storen.
En op de meeste luchthavens zijn er aquariums, waar we onszelf de duvel kunnen aandoen.

Amice

Tja noopt me toch weer om te reageren.

Je kunt iedereen alles gaan verbieden want foei toch wat een viezeriken die rokers.
Maar waarom hoor ik die personen dan toch niet klagen in die mate over de uitlaatgassen etc.
terwijl de e sigaret enkel waterstof produceert.

Ik begin deze negatieve lobby toch enigzins uit te kotsen moet ik zeggen, want zodra je iets in je mond hebt dat op roken lijkt, dan is men al op de teentjes getrapt.

De grootste mauwers tenslotte zijn zelf vaak de grootste vervuilers.

ga ff lekker buiten spelen dan.

:thankyoufw5:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op donderdag 23 februari 2012, 12:18:46
Ik begin deze negatieve lobby toch enigzins uit te kotsen moet ik zeggen, want zodra je iets in je mond hebt dat op roken lijkt, dan is men al op de teentjes getrapt.

Als ik de mall uitloop dan steek ik alvast een sigaret in m'n mond voor ik bij de deur ben ( ja, ik ben verslaafd !! ) Vaak begint 'n guard al te mekkeren maar : ik rook toch niet  :happy2:

Maar aan dat soort dingen als pleisters, electrische sigaretten etc. ben ik nooit begonnen. Zelfs in zo'n aquarium zal je me niet vinden. 1 voordeel van vliegen via S'pore. Je kan er lekker buiten zitten.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

innka3

Citaat van: josv op donderdag 23 februari 2012, 12:58:53
1 voordeel van vliegen via S'pore. Je kan er lekker buiten zitten.

op de vleugel  :confused2:,maar even  :ontopic: iedereen moet maar doen wattie lekker vind,maar moet
je eens tongen met een die rookt en jij zelf niet.dan is het net of je Gat Ve Darie met je tong in een asbak
zit te lebberen  :benweg: :kwaad:

xav

Citaat van: innka3 op donderdag 23 februari 2012, 13:34:32
Citaat van: josv op donderdag 23 februari 2012, 12:58:53
1 voordeel van vliegen via S'pore. Je kan er lekker buiten zitten.

op de vleugel  :confused2:,maar even  :ontopic: iedereen moet maar doen wattie lekker vind,maar moet
je eens tongen met een die rookt en jij zelf niet.dan is het net of je Gat Ve Darie met je tong in een asbak
zit te lebberen  :benweg: :kwaad:


:lachen:

jiggy

Citaat van: josv op donderdag 23 februari 2012, 12:58:53
..... zal je me niet vinden. 1 voordeel van vliegen via S'pore. Je kan er lekker buiten zitten.

Ja, inderdaad, zelfs tussen de zonnebloemen in "the sunflower garden" !!!  :applaus:











opinie

Citaat van: westhoek op donderdag 23 februari 2012, 12:11:00
Ik wist zelfs niet dat het bestond. Misschien moet ik het me ook maar aanschaffen, maar blijkt nog illegaal te zijn in BE.

Er zijn ook legale versies! We hebben er en die zijn zelfs maar 16,95 voor een set. Inclusief 21% BTW dus met factuur gekocht via een Belgische leverancier.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


idd. in Singapore kan je lekker buiten dampen alsook in Davao airport.

Over tongen ga ik het niet hebben.....word nu al dood geschoten omdat ik wil roken, heb evengoed mijn rechten dacht ik?

Dit was ook een speciaal fleurig sigarretje op Samal.




Geen Shabu of drugs.....later meer daarover.

LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

lijkt tog echt op een jonko  :lachen: maar ben benieuwd wat er inzit daar jij zegt dat het geen drugs is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

ganda

Citaat van: Digos op donderdag 23 februari 2012, 17:49:15


Over tongen ga ik het niet hebben.....word nu al dood geschoten omdat ik wil roken, heb evengoed mijn rechten dacht ik?

Dit was ook een speciaal fleurig sigarretje op Samal.


Geen Shabu of drugs.....later meer daarover.



Eéntje gevuld met caramellentabak?   :biggrinn:


Digos

#16
Of er in zat wat ze beweerde, weet ik/wij ook niet.

Nu loop ik wat vooruit met deze foto....wat normaal bedoelt was voor Digos go diving 2012

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

innka3

Citaat van: jiggy op donderdag 23 februari 2012, 15:52:36
Citaat van: josv op donderdag 23 februari 2012, 12:58:53
..... zal je me niet vinden. 1 voordeel van vliegen via S'pore. Je kan er lekker buiten zitten.

Ja, inderdaad, zelfs tussen de zonnebloemen in "the sunflower garden" !!!  :applaus:

ja, en ook in de klamme hitte en de penatrante kero lucht want veel wind staat daar niet.maarja rokers doen er alles voor,toch  :floet:
zit daar liever aan de bar. :cheers:

westhoek

Citaat van: opinie op donderdag 23 februari 2012, 17:23:28
Citaat van: westhoek op donderdag 23 februari 2012, 12:11:00
Ik wist zelfs niet dat het bestond. Misschien moet ik het me ook maar aanschaffen, maar blijkt nog illegaal te zijn in BE.

Er zijn ook legale versies! We hebben er en die zijn zelfs maar 16,95 voor een set. Inclusief 21% BTW dus met factuur gekocht via een Belgische leverancier.

Ik d8 dat het verboden was, las ik hier en daar, maar 'k wil het ook eens uittesten, al is het maar om minder te roken,...want t'is triestig als ik mezelf bezig zie.

Ja, Shangi ken ik ook. Wat mij betreft, de mooiste luchthaven. Echt aangenaam en je kan er op een balkon roken, zo te zien, ook al weer veranderd en mooier geworden.

Rich


- Federal Regulations Banning E-Cigarettes on Airplanes Moving Forward : Bron : http://www.blog.modernvapor.com/vaping-news-and-insights/federal-regulations-banning-e-cigarettes-on-airplanes-moving-forward.htm

- Using your electronic cigarette on an airplane : Bron : http://www.e-cig.org/2008/12/17/using-your-electronic-cigarette-on-an-airplane/

- Gevaarlijke goederen : Lucifers en aanstekers - brandgevaar
Aanstekers dienen in de doorzichtige, hersluitbare tas te worden vervoerd (vanwege de vloeibare inhoud vallen deze objecten onder de regels voor vloeistoffen, gels en spuitbussen) gedurende de beveiligingscontrole (waarna de aansteker weer uit de tas gehaald dient te worden en bij zich gedragen dient te worden). Om veiligheidsredenen kunnen aanstekers niet worden vervoerd in de ingecheckte bagage. Lucifers moet u altijd bij u dragen. Elektronische sigaretten (of 'e-sigaretten') zijn toegestaan, mits ze ongebruikt opgeborgen zitten in uw handbagage.
Bron : http://www.airtransat.be/nl/gammes.aspx?&parentid=53&type=voyageur&id=28

Rich de Nederbelg.

Rich

#20
Ik vond dit nog i.v.m KLM  en Cathay Pacific.

KLM.
ARTIKEL XI: GEDRAG AAN BOORD VAN HET LUCHTVAARTUIG :

4.  Roken (waaronder het roken van de conventionele sigaret, elektronische sigaret of andere kunstmatige vormen van roken) is uitdrukkelijk verboden aan boord van het luchtvaartuig.

Bron : http://www.klm.com/travel/be_nl/customer_support/booking_conditions_carriage/article_11_to_15.htm

Cathay Pacific.
All Cathay Pacific flights are NON SMOKING flights. The toilets have smoke detectors installed. Smoking or tampering with these detectors is an offence and can incur a fine of up to HK$50,000 and a maximum of two years imprisonment.

Electrical cigarettes are prohibited to be used on board.

Bron : http://www.cathaypacific.com/cpa/en_HK/whatonboard/inflightsafety#O
Rich de Nederbelg.

Pieter-Jan

Citaat van: Rich op donderdag 23 februari 2012, 12:09:14
Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 23 februari 2012, 11:57:36
Ik heb ook een e-sigarret met nicotine druppeltjes. Op de vluch bij klm sta ik gewoon volledig achteraan het vliegtuig te roken. Beter gezegd dampen want bij een e-stick wordt de nicotine doormiddel van een gloei element gewoon verdampt. Daarbij komt dus geen teer en carbon bij. Met een trekje of 5 heb je al een sigarret aan nicotine binnen. het is ook geurloos. Ik wil maar zeggen wie niet weet niet deert he. Zoiets kun je makkelijk verstoppen. Het is alsof dat je aan een balpen staat te zuigen. De damp kun je naar beneden blazen en die  verdwijnt in 2 seconden.


Heb je dan eerst niet gevraagd of het mag?

Natuurlijk niet rich. Ken het antw toch al.

Rich

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 23 februari 2012, 23:51:54
Citaat van: Rich op donderdag 23 februari 2012, 12:09:14
Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 23 februari 2012, 11:57:36
Ik heb ook een e-sigarret met nicotine druppeltjes. Op de vluch bij klm sta ik gewoon volledig achteraan het vliegtuig te roken. Beter gezegd dampen want bij een e-stick wordt de nicotine doormiddel van een gloei element gewoon verdampt. Daarbij komt dus geen teer en carbon bij. Met een trekje of 5 heb je al een sigarret aan nicotine binnen. het is ook geurloos. Ik wil maar zeggen wie niet weet niet deert he. Zoiets kun je makkelijk verstoppen. Het is alsof dat je aan een balpen staat te zuigen. De damp kun je naar beneden blazen en die  verdwijnt in 2 seconden.


Heb je dan eerst niet gevraagd of het mag?

Natuurlijk niet rich. Ken het antw toch al.


Ja dat dacht ik al, maar dan riskeer je toch wel wat  :jajaja: :copte4:  :halt: :prisoner: 
Rich de Nederbelg.

Digos

Citaat van: innka3 op donderdag 23 februari 2012, 18:16:35

ja, en ook in de klamme hitte en de penatrante kero lucht want veel wind staat daar niet.maarja rokers doen er alles voor,toch  :floet:
zit daar liever aan de bar. :cheers:

Aan de bar zitten we ook......achter ons stickie  :lachen:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: innka3 op donderdag 23 februari 2012, 13:34:32
op de vleugel  :confused2:

Ja nou zie ik het ook, ik bedoelde dus tijdens de tussenstop  :happy2:

Citaatiedereen moet maar doen wattie lekker vind,maar moet
je eens tongen met een die rookt en jij zelf niet.dan is het net of je Gat Ve Darie met je tong in een asbak
zit te lebberen  :benweg: :kwaad:

Mijn vrouw rookt niet en klaagt soms. Maar als ik jou voorstel aanneem dan heb ik denk ik een groter probleem  :ripba8:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....


Amice

Als ik die reacties op dat bericht lees dan krijg ik spontaan een afknapper.

Roken, paradontosis, weet ik veel wat al niet, maar verontreiniging door auto's,vrachtwagens,bussen etc, staat er zelden bij.

Nu woon ik in manila en ik kan je toch verzekeren dat juist die polution een zeer grote bijdrage levert aan zowel intern als extern van de mens.

Maak na 1 dag in manila maar eens je gezicht schoon met een dot watten en daarop wat alcohol. Het bewijs is dan terstond geleverd.
Wat vervolgens op je gezicht in de porieen zit, dat zit ook in je longen.

Aldus zou ik zeggen auto's verbieden en zeker dan toch de e cigaret toestaan want daar is niets van bekend dat het schadelijk is. Willen de bobo's toch hun zin doordrijven dan kan rutte en wilders gelijk oprotten want die zijn dan bewezen nog schadelijker.

Het is eigenlijk allemaal te zot voor woorden dat het meest voor de hand liggende gevaar nog gehandhaaft wordt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent