Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn reis naar Cebu en Boracay

Gestart door Marinero, vrijdag 24 februari 2012, 14:20:15

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Citaat van: jiggy op zaterdag 25 februari 2012, 21:51:41


euchm.. over de ontmoeting met je vriendin zei je niet echt iets.. doch.. dat is je goeie recht hoor  :biggrinn:

Bedankt voor jullie leuke reacties!

De ontmoeting was uiteraard prima hoor! we kennen elkaar al een paar maand van het schip waar we samen gevaren hebben. Ik heb daar mijn best gedaan vooral niet dol op haar te worden, maar dat is niet gelukt. Het was geweldig elkaar weer te zien (zonder gedoe met rangen / standen en verboden zones aan boord) dus het voelde heel erg goed. Wat betreft de familie, die waren er niet zo blij mee dat ze in het hotel logeerde want ze wilden wel zeker weten of we wel serieus waren. En dat zijn we zeker. Ik ben echt gek op haar en ik denk niet dat ik ooit zo'n fijne meid heb ontmoet. Wat is een filipijnse vrouw toch een verademing. De volgende trip zal ik weer uitgebreid verslag doen!

Groeten!


Koen

idd mooi verslag...

mijn vriendin en ik willen ook naar Boracay begin april. Ik ben hier nu naar vliegtuigtickets aan het kijken, maar de prijzen op de website van Philippine airlines zijn echt wel hoog, 2x enkel van manila naar boracay = +-16000php? Voor 2 tickets enkel met Cebu Pacific is dit +- 4000 php LITE FARES (Carry-on bags only; No checked bags), maar hier is een beperking op bagage?!

Hoe komt het dat het prijsverschil zo groot is? Is dit enkel en alleen omwille van de bagage die men mee mag nemen? Weet er iemand hoe het in de haak zit?

16000 php voor 2 tickets enkele reis is echt wel duur, misschien maar naar ander eilandje vliegen????

Groeten,
Koen

shando

Citaat van: Koen op donderdag  1 maart 2012, 22:26:04
idd mooi verslag...

mijn vriendin en ik willen ook naar Boracay begin april. Ik ben hier nu naar vliegtuigtickets aan het kijken, maar de prijzen op de website van Philippine airlines zijn echt wel hoog, 2x enkel van manila naar boracay = +-16000php? Voor 2 tickets enkel met Cebu Pacific is dit +- 4000 php LITE FARES (Carry-on bags only; No checked bags), maar hier is een beperking op bagage?!

Hoe komt het dat het prijsverschil zo groot is? Is dit enkel en alleen omwille van de bagage die men mee mag nemen? Weet er iemand hoe het in de haak zit?

16000 php voor 2 tickets enkele reis is echt wel duur, misschien maar naar ander eilandje vliegen????

Groeten,
Koen

Tip:
Koop een enkeltje Manila - Caticlan met Cebu Pacific
en een enkeltje terug van Kalibo - Manila met Zestair.

Je koffers kun je bij je hotel in bewaring achterlaten.
Caticlan naar Boracay is nog geen 30minuten.
Boracay - Kalibo is ong 1,5 - 2u reizen, maar je hebt wel en schitterende uitzicht door de prachtige natuur.

Airporttransfer naar de hotels kan geregeld worden. Goedkope hotels vind je op boat station 2/3 ...
De boat station liggen allemaal dich bij elkaar.





disnoke

Citaat van: Koen op donderdag  1 maart 2012, 22:26:04
idd mooi verslag...

mijn vriendin en ik willen ook naar Boracay begin april. Ik ben hier nu naar vliegtuigtickets aan het kijken, maar de prijzen op de website van Philippine airlines zijn echt wel hoog, 2x enkel van manila naar boracay = +-16000php? Voor 2 tickets enkel met Cebu Pacific is dit +- 4000 php LITE FARES (Carry-on bags only; No checked bags), maar hier is een beperking op bagage?!

Hoe komt het dat het prijsverschil zo groot is? Is dit enkel en alleen omwille van de bagage die men mee mag nemen? Weet er iemand hoe het in de haak zit?

16000 php voor 2 tickets enkele reis is echt wel duur, misschien maar naar ander eilandje vliegen????

Groeten,
Koen

Begin april is het pasen en de holy week, volop hoogseizoen en dat zal daar serieus gevierd worden dus tickets zullen duur zijn.  No checked bags wil zeggen helemaal geen ruimbagage enkel een paar kg handbagage.  Vraag en aanbod speelt hier serieus mee

Baliw-katok


josv

Citaat van: disnoke op donderdag  1 maart 2012, 23:34:43
Begin april is het pasen en de holy week, volop hoogseizoen en dat zal daar serieus gevierd worden dus tickets zullen duur zijn.  No checked bags wil zeggen helemaal geen ruimbagage enkel een paar kg handbagage.  Vraag en aanbod speelt hier serieus mee

Klopt, kan je ze ook niet kwalijk nemen. Wij vliegen 5 april naar manila (  :floet: ) en 9 april weer trug.
4900 peso pp, max 20 kilo bagage ( Cebu Pacific ).
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke


Koen

Oké, nu weet ik wat checked bags betekent. Dat was me niet helemaal duidelijk.

We zijn van plan om op 11 april te vertrekken van Manila naar Boracay. Rond de 16e april willen we vanuit Boracay richting Bohol gaan. De reisdata liggen nog niet vast, ik ben van 8-4 tem 3-5 in de Filipijnen.

Ik zal zeker eens zien om te vertrekken vanuit Kalibo naar Bohol. Verder zal ik de websites van de vliegtuigmaatschappijen dit weekend eens beter bekijken, ook die van seair.com.

Bedankt,
Koen


Blauwvinger

Als het effe kan, neem dan Air Philippines Expres.
goedkoper dan Cebu Pacific en Philippine Airline en meer beenruimte. :atyourservice: