Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tanduay Sarap

Gestart door Lambik, vrijdag 2 maart 2012, 20:56:44

Vorige topic - Volgende topic

Lambik


Herbie

Iedereen zijn smaak, maar ik heb er al een kater van over gehouden  :negatief: liever een SML
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Lambik



Je hebt vrijwel zeker hoofdpijn de volgende dag maar het smaakt wel erg goed voor af en toe.

gosternokke

Smaakt zeker goed Tanduay, maar ja sommige mensen denken dat het net als bier is ,dat je daar een hele fles van kan opdrinken, zonder de andere dag hoofdpijn te hebben.    :biggrinn:

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Baliw-katok

Geef mij maar liever een


of een frisse stallion

gosternokke

Drink ook liever een biertje dan Tanduay. Voor Filippinoos ligt dat toch anders heb ik gemerkt die kijken vooral eerst naar de prijs.
En die kopen liever met drien of vieren en klein flesje Tanduay, is maar iets duurder dan bier, en dan mixen met icetea zie ik hier vaak.   En dan zijn ze per persoon goedkoper uit dan dat ze ieder een fles bier zouden kopen.

Lambik

Een lekkere koude San Miguel  of een Red Horse onder het warme middag zonnetje is inderdaad ook niet verkeerd.

Blauwvinger

yes, tanduay mixen met bijv. cola
heeeeeeeerlijk  :atyourservice:

Kano

Als je de Tanduay mixt met cola en lime, dan heb je  de welbekende

Cuba Libre

Limoensap (1/2 tot hooguit 1 een centimeter in het glas)
1/3 deel bruine rum
2/3 deel Coca-Cola (Cola Light is ook goed)
Doe alles bij elkaar en doe nog een schijfje citroen aan de rand van het glas


Ook  Pina Colada is makkelijk te maken

7,5 cl Ananassap
3 cl Kokosnootcreme
4,5 cl Witte Tanduay
(Fijngestampt) IJs
Doe alles bij elkaar en mix  in een blender of shaker. Garneer met een stukje ananas op de rand van het glas of op een prikker



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Lambik

Of in plaats van een schijfje citroen een calamansi en een rietje.

vvjoris

Tanduay is toch spotgoedkoop? Je kan het mixen net als Bacardi... Ook Tanduay Ice is erg lekker, 22 pesos voor een flesje, dus niet erg veel verschil met San Miguel....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

MrJean

Ik had toen 'n klein flesje Tanduay gekocht en gemixed met Coca Cola gedronken en later 'n grote fles gekocht voor thuis, maar later mocht je dat niet meer meenemen in 't vliegtuig in de handbagage. Dat zei mijn zus toen die met haar man op duikvakantie was geweest op de Filippijnen.

Maar ik geloof dat de regels nu weer soepeler zouden worden; heb ik niet zo lang geleden op TV gehoord.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op dinsdag  6 maart 2012, 03:25:27
Tanduay is toch spotgoedkoop? Je kan het mixen net als Bacardi... Ook Tanduay Ice is erg lekker, 22 pesos voor een flesje, dus niet erg veel verschil met San Miguel....
Fijne man die me dat nog eens kan doen drinken. Ben er in het begin dat ik hier was eens flink zat geweest van tanduay, ganse nacht met de kop boven de wcpot gehangen, tegen de morgen wist ik niet goed of ik met mijn kont of met mijn kop over de pot moest hangen, toch maar gaan zitten dan met de bucket voor mijn mond.
Ben echt geen zuipschuit maar als ik eens drink is mijn motto "Half bezopen is weggegooid geld". Draai mijn hand niet om voor 3/4 fundador of wiskey ....zelden of nooit last van een kater ....hoogsten van een poesje  :lachen:, maar tanduay krijg je er bij mij niet meer in.  :neeneenee:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

@ mrjean  ik neem zulke dingen altijd mee in mijn koffer  en niet in mijn handbagage . ff goed in een handdoek wikkelen en geen centje pijn .
tanduay heb ik niet gedronken daar net als emperador  dus zou niet weten of het te zuipen is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 mei 2013, 04:19:12
Citaat van: vvjoris op dinsdag  6 maart 2012, 03:25:27
Tanduay is toch spotgoedkoop? Je kan het mixen net als Bacardi... Ook Tanduay Ice is erg lekker, 22 pesos voor een flesje, dus niet erg veel verschil met San Miguel....
Fijne man die me dat nog eens kan doen drinken. Ben er in het begin dat ik hier was eens flink zat geweest van tanduay, ganse nacht met de kop boven de wcpot gehangen, tegen de morgen wist ik niet goed of ik met mijn kont of met mijn kop over de pot moest hangen, toch maar gaan zitten dan met de bucket voor mijn mond.
Ben echt geen zuipschuit maar als ik eens drink is mijn motto "Half bezopen is weggegooid geld". Draai mijn hand niet om voor 3/4 fundador of wiskey ....zelden of nooit last van een kater ....hoogsten van een poesje  :lachen:, maar tanduay krijg je er bij mij niet meer in.  :neeneenee:

Ik denk dat een kater niet afhankelijk is van het soort drank, eerder van de hoeveelheid, en hoeveel je 'gewoon' bent, en in wat voor toestand je drinkt: niet gegeten, moe, etc ... Ik dronk vroeger nogal wat meer als nu en had vrijwel nooit last 's anderendaags, nu heb ik echter altijd last als ik over de schreef ga, of ik nu wijn, bier of iets sterker gedronken heb. Van Tanduay heb ik nog nooit last gehad the morning after. Lokale whisky in de  :smiley-philippines: vind ik absoluut niet lekker, daar doen ze extra suiker in of zo ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Mijn wondermiddel om een kater te voorkomen:

Eten na het stappen of tijdens het stappen, multivitamines en een red ginseng voor het slapen gaan.

Niet overdreven; ik doe dit sinds januari en sindsdien geen kater meer gehad. Hoogstens wat moe.


Ronny55

Citaat van: vvjoris op maandag  6 mei 2013, 07:46:09
Ik denk dat een kater niet afhankelijk is van het soort drank, eerder van de hoeveelheid, en hoeveel je 'gewoon' bent, en in wat voor toestand je drinkt: niet gegeten, moe, etc ... Ik dronk vroeger nogal wat meer als nu en had vrijwel nooit last 's anderendaags, nu heb ik echter altijd last als ik over de schreef ga, of ik nu wijn, bier of iets sterker gedronken heb. Van Tanduay heb ik nog nooit last gehad the morning after. Lokale whisky in de  :smiley-philippines: vind ik absoluut niet lekker, daar doen ze extra suiker in of zo ...
Voor die 4 of 5 maal per jaar dat ik me KO drink neem ik dan wel goed spul , Black label wiskey, Chivas of JB . Als wijnbrand vind ik Fundador best wel ok. De vrouwtjes zijn dol op baileys met sprite ?? Moet zeggen die van mij heeft karakter, niettegenstaande dat ze er 's anderendaags voor dood bij ligt , drinkt ze toch dapper mee met de rest.  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 mei 2013, 16:01:21
Citaat van: vvjoris op maandag  6 mei 2013, 07:46:09
Ik denk dat een kater niet afhankelijk is van het soort drank, eerder van de hoeveelheid, en hoeveel je 'gewoon' bent, en in wat voor toestand je drinkt: niet gegeten, moe, etc ... Ik dronk vroeger nogal wat meer als nu en had vrijwel nooit last 's anderendaags, nu heb ik echter altijd last als ik over de schreef ga, of ik nu wijn, bier of iets sterker gedronken heb. Van Tanduay heb ik nog nooit last gehad the morning after. Lokale whisky in de  :smiley-philippines: vind ik absoluut niet lekker, daar doen ze extra suiker in of zo ...
Voor die 4 of 5 maal per jaar dat ik me KO drink neem ik dan wel goed spul , Black label wiskey, Chivas of JB . Als wijnbrand vind ik Fundador best wel ok. De vrouwtjes zijn dol op baileys met sprite ?? Moet zeggen die van mij heeft karakter, niettegenstaande dat ze er 's anderendaags voor dood bij ligt , drinkt ze toch dapper mee met de rest.  :lachen: :lachen:

:ikkeniebegrijp: vergis u maar niet en doe geen Baileys met tonic é ....

J&B is ook geen topkwaliteit (in de UK zie je dat dus nergens é) Maar JW Black & Chivas gaan er ook wel in bij mij. Zal allemaal wel een pakje meer kosten dan Tanduay ... maar ik moet zeggen dat ik van Tanduay wit, bruin, of die speciale 'betere' nog nooit ziek geweest ben.

@yepyep: 'mengen' met vaste voeding gaat zeker een kater tegengaan, het is ook waar dat 'een fond leggen' (iets vettig eten) voor je drinkt helpt. Het voornaamste is echter de hoeveelheid alcohol in verhouding tot de tijdsspanne en tot wat je kan verwerken (waar gewicht een grote rol speelt, dwz ik kan tamelijk veel binnengieten ...) Ook het geslacht heeft belang: mannen kunen beter zuipen dan vrouwen ...

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Ook het geslacht heeft belang: mannen kunen beter zuipen dan vrouwen ...

Daar ben ik nog zo zeker niet van hoor. In :smiley-philippines: misschien ja maar in :belgiesmiley: ken ik toch een paar koeien, kalfjes :biggrinn: die toch ook wel een bak kunnen achter overslaan hoor. Dat ze dan nog richt lopen is iets anders :crazy:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op maandag  6 mei 2013, 16:27:59
Ook het geslacht heeft belang: mannen kunen beter zuipen dan vrouwen ...

Daar ben ik nog zo zeker niet van hoor. In :smiley-philippines: misschien ja maar in :belgiesmiley: ken ik toch een paar koeien, kalfjes :biggrinn: die toch ook wel een bak kunnen achter overslaan hoor. Dat ze dan nog richt lopen is iets anders :crazy:

Was ik vergeten: heeft ook met gewoonte te maken, als je gewoon bent een bak of 2 - 3 per dag te drinken, wordt je gewoon niet meer zat, of je nu man of vrouw bent...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.