Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

"Koloniale" namen

Gestart door Adriaan, dinsdag 3 november 2009, 02:58:34

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Mawibata op dinsdag  3 november 2009, 19:51:56


Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  3 november 2009, 15:11:13
Mijn vrouw is die ellende ook bespaard gebleven, hoewel.......... er zijn er 2 die wel een bijnaam bij haar gebruiken..........

O.B. BOMMEL en .  .  .  .  .  ?

Nee, die bedoel ik niet. Ze kent het figuur niet, anders zou ze er direct gebruik van maken als zijnde verstandiger dan Heer Bommel, die als heer van stand soms de weg wel eens kwijt is. Ik stel voor dat je dat haar zelf maar eens vraagt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Digos



Met een eigen naam als "rich" is het best moeilijk te leven  :lachen: maar je moet er dan wel ook zelf aan werken.

Van het moment dat ik in de phils woonde was ik zeer alert om ook niet zo'n nickname (verzinsel) te krijgen.

Maar na verloop van tijd komt er dan heel onbewust dan toch iets op de proppen....en je kan daar echt niks aan doen.....het gaat gewoon zo.....the filippino way.


Je krijgt uiteindelijk ook een nickname als witneus.

Vanwege onze taxi's sprak iedereen me aan als Boss.....en spijtig genoeg bleef dat hangen en ik moest verder gaan als dat..... tot nu toe en bij iedereen.

Niemand heeft me ooit in de phils met men echte naam aangesproken.

Ik had wel gewild dat ze een andere naam als "boss" hadden verzonnen, maar de omstandigheden waren anders en ook het respect van hen.


Nou ik wil hier niet direct voortgaan over het verleden, maar ben nieuwsgierig wat namen (nick name) die ze juliie geven nu (heden)....... :ikkeniebegrijp:

O0


LIVE ONCE - LIVE IT