Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geen geld ,bedrag wel afgeschreven.

Gestart door gosternokke, maandag 26 maart 2012, 10:06:34

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: vvjoris op dinsdag 27 maart 2012, 15:43:15
Ik schreef hier ook al eerder dat ATM's niet perfect functioneren in  :smiley-philippines: ....

In de nu ruim 4 jaar dat ik hier woon nog nooit 1 probleem gehad met een ATM....... :floet:

maar..... reeds behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst ;-)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: kristof19 op woensdag 28 maart 2012, 10:28:29
Heb ik ook 1 maal tegengekomen. De laatste dag in Manila dus pas gezien wanneer ik thuis was. Was met dexia-kaart (nu belfius) en dezelfde dag van mijn klacht nog op mijn rekening teruggestort. De onterecht afgeschreven transactiekosten werden de dag erna op mijn rekening gestort.
Voor hen was het dus onmogelijk om dit in deze korte periode te hebben uitgespit maar ze hebben toch direct gestort. Ik weet niet op ze überhaupt zekerheid kunnen hebben of uw aangifte terecht is of niet want daarvoor moet de bank in de Filipijnen meewerken en ik weet niet of dit het geval is.
Misschien had dit wel meer met klantenbelangen te maken want ik ben (nu was) al heel mijn leven klant bij Dexia.

Transacties gaan allemaal via swift of andere codes, ik denk dat daarin bevestigd dient te worden dat er is uitbetaald, zoniet kan de afschrijvende bank dus de transactie als ongedaan beschouwen en terug boeken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: josv op woensdag 28 maart 2012, 10:56:55
Citaat van: vvjoris op dinsdag 27 maart 2012, 15:43:15
Ik schreef hier ook al eerder dat ATM's niet perfect functioneren in  :smiley-philippines: ....

In de nu ruim 4 jaar dat ik hier woon nog nooit 1 probleem gehad met een ATM....... :floet:

maar..... reeds behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst ;-)

Maar dan mag je wel van geluk spreken, of misschien is het in Davao wat beter geregeld dan hier.    Ten eerste moet ik al 110 kilometer reizen om bij een ATM te komen van Caramay naar Puerto Princesa.   Hier dichtbij in Roxas=30 kilometer zitten ook 2 ATM, maar die ene is van de Palawanbank en de andere ook een of andere ruralbank, die dus geen buitenlandse pasjes accepteren.

Dan na 110 kilometer reizen kan ik eindelijk pinnen,in het begin dat ik hier was werd de transactie nog wel eens afgebroken omdat ik te langzaam was.  Ik was immers nederlandse ATM gewend. Inmiddels ben ik wel gewend aan de ATM hier, maar toch nog een hele toer om er geld uit te krijgen. Altijd wel wat, of die dingen worden niet tijdig bijgevuld,  of er is weer eeneen brownuit, of die dingen zijn off-line,  of op het laatst moment geeft dat ding aan transaction cancelled,  zelden gaat het in 1 keer goed.     Das mijn ervaring met ATM

boldy

en hoe is dit nog afgelopen ,heb je alles nog netjes terug gekregen ?
ik moet ook weer bellen met de bank want het was weer zover,geen geld wel afgeschreven.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Marinero

Ja ik heb ook 2 op de 3 keer dat de hele transactie gewoon afgebroken wordt zonder bericht of bonnetje. Daar werd ik strontnerveus van, totdat ik ontdekte dat er niks zomaar afgeschreven werd. Maar toch komt het wel voor dus. Ik heb nu een alarm ingesteld die aangeeft wanneer er meer dat zoveel wordt afgeschreven zodat ik precies weet wanneer er zomaar iets afgeschreven wordt!

Gelukkig maar dat de banken niet moeilijk doen over terugboeken van het geld!

Trouwens heeft iemand al gehoord dat ze hier in de  :smiley-philippines: aan skimmen doen? ik ben daar meestal ongerust op. Of van die truukjes met klepjes voor de geldsleuf dat er "niks" uitkomt.

Nog een opmerkelijke anekdote.. ik stond laatst bij een BDO geldautomaat aan de sleuf te voelen of die niet geboobytrapped was.... en de sleuf stond open. En terwijl ik eraan zat tijdens het pinnen ging dat ding met een kracht DICHT mensen! bijna vinger d'r af! serieus!!!!  :crazy:  :biggrinn:

Uitkijken dus met die guillotine sleuf..

Voor je het weet moet je je bank bellen of je je vinger terug mag, en ze bederven snel hier met de hitte.

En ja, nu geen scheve grappen, er was niks dubbels aan bedoeld, het was zoals het was.  :crazy: Zou ik wellicht de mister bean van de 21ste eeuw zijn?

gosternokke

Citaat van: boldy op maandag  2 juli 2012, 05:40:13
en hoe is dit nog afgelopen ,heb je alles nog netjes terug gekregen ?
ik moet ook weer bellen met de bank want het was weer zover,geen geld wel afgeschreven.


Jaja ,tis goed gekopmen, formulier in moeten vullen bij de bank en 3 week later stond het bedrag weer op de rekening bij ABNAMRO.

  We hebben het nou al zo vaak gehad ook mijn vrouw trouwens, want ik dacht eerst dat het aan mij lag.  Maar vaak geeft die ATM ook netjes een bonnetje met daarop de tekst van  ,, no bills were dispenced,,, of iets dergelijks erop  > heb je in ieder geval wel bewijsje dat er niks uit is gekomen

En skimmen schijnt ook in   :smiley-philippines:   voor te komen, dus ik houd altijd mijn hand of portemonnee erboven als ik de code intoets.   Dan kan je niks gebeuren denk ik.   Ben 1 keer in  :nederlandsevlag:  geskimd bij een onbemande tankstation, en ook dat heb ik terug gehad van de bank, maar het geeft gewoon veel te veel romslomp.

boldy

kijk goed dat het goed is gekomen dan . goed te weten dat dat er in the phillipijnen ook geskimd word . ik hou me hand ook altijd  boven het toetsenbord.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

innka3

#17
Citaat van: Marinero op maandag  2 juli 2012, 15:49:36
Trouwens heeft iemand al gehoord dat ze hier in de  :smiley-philippines: aan skimmen doen? ik ben daar meestal ongerust op.
tja,ik ben nogal wantrouwigop alles  :denk: een nicht van mijn vrouw(heeft een goede baan)die heeft +_
2j geleden iemand ontmoet uit roemenie (een jongere vent) die is 8 maand in manila geweest,hij deet iets met
computers  :ikkeniebegrijp: begin dit jaar zijn ze naar nl gevlogen zij met dochter voor vakantie in europa 39 dagen.
maar hij gaat na 8 maand manila eerst 3 dagen naar antwerpen ,laat zijn koffer achter(in locker)daar zaten verse mango's voor zijn moeder in  :ikkeniebegrijp: en na 3dagen terug uit antwerpen via ams naar roemenie gevlogen.
dus tja mijn vrouw zegt ik begrijp het ook niet,maar bemoei je er niet mee. :denk:
misschien ben ik een beetje paranoide  :crazy: ,want in  :nederlandsevlag:  lees je alleen maar over skimmers uit dat land .

Marinero

Skimmen moet een eitje zijn hier. Want je hoort en ziet er nog niks van. Dus het ideale moment je skimapparatuur te installeren en rekeningen leeg te trekken.

Inderdaad goed het toetsenbord bedekken.

Maar ja, een beetje handig iemand kan zo'n losse atm machine makkelijk een beetje tweaken toch?


Kano

Veel skimming is er in de Filipijnen volgens mij (nog) niet. Wel de truck met de tijdelijk geblokkeerde geldsleuf en het afkijken van de pincode met daarbij het afhandig maken van de bankkaart.

http://pinoysnayper.wordpress.com/2011/11/21/bangko-sentral-beware-of-atm-card-switching-scheme/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn