Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geen geld ,bedrag wel afgeschreven.

Gestart door gosternokke, maandag 26 maart 2012, 10:06:34

Vorige topic - Volgende topic

PeterVL

Nu ja, als je voor veiligheid eerst zorgt en dit als uit de hoogte overkomt is dat ok voor mij, misschien als het je overkomt post je iets anders hier of misschien niet. Dit gebeurt wel vaker. enfin ben toch blij dat mijn schoonzus de directrice is. Heb dit eerder gehoord, heb er dus geen probleem mee. Ik hou er nog steeds van mensen te helpen en hen niet op het verkeerde been te zetten. Altijd welkom als ik ergens kan helpen als the law of murphy toeslaat, zonder rancune hoor.

PeterVL

Ik merk ook vaak dat men altijd over een eigen individuele situatie spreekt en ja als alles ok is is het dus ok nietwaar. ik kan je verzekeren dat ik nooit uit de hoogte spreek maar de realiteit tracht te verwoorden, dat lees je hier toch dat velen in een probleem situatie zitten. Maar niemand zal er me van weerhouden om landgenoten in nood te adviseren. eigenlijk zijn er voor mij echt geen hoogten en laagten; het is een ingesteldheid van menselijkheid maar als je me dit kwalijk neemt aanvaard ik dat zonder meer, maar je kan op me rekenen. ik dacht dat deze site toch was opgericht om elkaar te helpen en te adviseren en niet om paradoxen te scheppen.
Maar goed, whenever I am here for you. Hou het goed!

PeterVL

Dag Pierre bedoel je dat jij nooit 200 peso per opname moet betalen? Ik bedoel als je dus een rekening hebt in Nederland of Belgie. Je weet toch dat je nooit meer dan 10.000 peso per keer kan opnemen en dat men je telkens 200 peso aanrekent???Met je nederlandse of belgische kaart bedoel ik. Dan heb je toch wel kosten hier. Indien jij dat niet moet betalen kan je dan uitleggen hoe je dat doet want dit zou een zeer goede tip ziij voor andere mensen die hier wonen.

Emigrant

Peter, Pierre gebruikt zijn BPI card, dit is dus een filipijnse kaart en betaal je zodoende niet de 200 pesos aan kosten, hij zou eventueel wel kosten betalen wanneer hij bij een andere bank gaat pinnen op de filipijnen BV. de metro bank alleen zijn die kosten veel lager ik meen iets van 11 pesos, teminste dat betaal ik wanneer ik met mijn PNB pas bij de Landbank gaat pinnen.

Luke

Citaat van: PeterVL op vrijdag 13 juli 2012, 12:54:49
Dag Pierre bedoel je dat jij nooit 200 peso per opname moet betalen? Ik bedoel als je dus een rekening hebt in Nederland of Belgie. Je weet toch dat je nooit meer dan 10.000 peso per keer kan opnemen en dat men je telkens 200 peso aanrekent???Met je nederlandse of belgische kaart bedoel ik. Dan heb je toch wel kosten hier. Indien jij dat niet moet betalen kan je dan uitleggen hoe je dat doet want dit zou een zeer goede tip ziij voor andere mensen die hier wonen.

Citibank (en HSBC ook dacht ik) rekend die 200 PHP (nog) niet aan. Opnames tot PHP35000/dag.
Maar daar ga je in Palawan niet veel aan hebben vrees ik.

Kano

Als je een BPI rekening hebt en een BPI ATM kaart en je gaat bij een BPI ATM pinnen dan heb je inderdaad geen kosten. Echter moet er wel geld staan of komen op de BPI rekening.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Citaat van: PeterVL op vrijdag 13 juli 2012, 12:54:49
Dag Pierre bedoel je dat jij nooit 200 peso per opname moet betalen? Ik bedoel als je dus een rekening hebt in Nederland of Belgie. Je weet toch dat je nooit meer dan 10.000 peso per keer kan opnemen en dat men je telkens 200 peso aanrekent???Met je nederlandse of belgische kaart bedoel ik. Dan heb je toch wel kosten hier. Indien jij dat niet moet betalen kan je dan uitleggen hoe je dat doet want dit zou een zeer goede tip ziij voor andere mensen die hier wonen.

Peter,

wij halen altijd 20,000.00  Peso af per keer, de kosten zijn dan maar de helft, dan wanneer je 2 X 10,000.00  zou afhalen.

Echter niet alle ATM laten dit toe.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

Citaat van: Mawibata op vrijdag 13 juli 2012, 15:26:01
Citaat van: PeterVL op vrijdag 13 juli 2012, 12:54:49
Dag Pierre bedoel je dat jij nooit 200 peso per opname moet betalen? Ik bedoel als je dus een rekening hebt in Nederland of Belgie. Je weet toch dat je nooit meer dan 10.000 peso per keer kan opnemen en dat men je telkens 200 peso aanrekent???Met je nederlandse of belgische kaart bedoel ik. Dan heb je toch wel kosten hier. Indien jij dat niet moet betalen kan je dan uitleggen hoe je dat doet want dit zou een zeer goede tip ziij voor andere mensen die hier wonen.

Peter,

wij halen altijd 20,000.00  Peso af per keer, de kosten zijn dan maar de helft, dan wanneer je 2 X 10,000.00  zou afhalen.

Echter niet alle ATM laten dit toe.




ik heb helaas nog geen enkele ATM op palawan tegen gekomen waar je 20K in 1 keer kan uithalen...

bij welke bank waren die ATM's aangesloten...?

Mawibata

Citaat van: xav op vrijdag 13 juli 2012, 16:17:43
Citaat van: Mawibata op vrijdag 13 juli 2012, 15:26:01
Citaat van: PeterVL op vrijdag 13 juli 2012, 12:54:49
Dag Pierre bedoel je dat jij nooit 200 peso per opname moet betalen? Ik bedoel als je dus een rekening hebt in Nederland of Belgie. Je weet toch dat je nooit meer dan 10.000 peso per keer kan opnemen en dat men je telkens 200 peso aanrekent???Met je nederlandse of belgische kaart bedoel ik. Dan heb je toch wel kosten hier. Indien jij dat niet moet betalen kan je dan uitleggen hoe je dat doet want dit zou een zeer goede tip ziij voor andere mensen die hier wonen.

Peter,

wij halen altijd 20,000.00  Peso af per keer, de kosten zijn dan maar de helft, dan wanneer je 2 X 10,000.00  zou afhalen.

Echter niet alle ATM laten dit toe.





ik heb helaas nog geen enkele ATM op palawan tegen gekomen waar je 20K in 1 keer kan uithalen...

bij welke bank waren die ATM's aangesloten...?



Sorry,   :hoedjeaf:

Peter,

helaas heb ik het verkeerd, sommige ATM geven slechts 5,000.00,

dus het moest zijn :


wij halen altijd 10,000.00  Peso af per keer, de kosten zijn dan maar de helft, dan wanneer je 2 X 5,000.00  zou afhalen.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Vandaag vernomen dat je op de BPI Dumaguete (drie branches) P20 Duizend in één session kan opnemen.

Gebruik je daarbij een BPI kaart dan wordt er niets in rekening gebracht.............