Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

*Watch out for taxi scams

Gestart door Kano, woensdag 11 april 2012, 14:23:04

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Watch out for taxi scams

   

Journalonline Wednesday, April 11, 2012

THE Philippine National Police has released the following safety tips to prevent the public from falling prey to taxi scams or worse, cabbies who act in cahoots with robbers particularly in Metro Manila.

PNP chief, Director General Nicanor A. Bartolome said the safety tips are part of the PNP's "Be informed, plan ahead and be safe" program.

The following precautions must be observed:

1. Do not enter a taxi if there is anyone other than the driver inside. Once inside a taxi, check if the doors can be locked from the inside, otherwise you're vulnerable when the taxi stops in traffic.

2. Ride the backseat or check the backseat to make sure that no one is hiding on the floor, between the seats.

3. Ensure that the doors can be opened from the inside and its inside door handlers are functional.

4. Request the driver that the meter be used.

5. Take a mental note of the license plate number.

6. Once inside the taxi, conspicuously text the number of the taxi to someone or at least pretend to do so. Text back your contact when you have arrived safely.

7. If the driver is unwilling to comply with your requests, wait for another cab.

Watch out for "Batingting" taxis or those with flawed taxi meter.

The following are the signs of a "batingting."

1. Tampered or missing meter seal.

2. Meter only displays fare and not the distance and waiting time (if present).

3. Taxi name, plate number and operator contact number erased at the cab insides.

4. Driver is clicking a switch hidden somewhere.

5. Driver would not usually argue/complain if you pay the usual fare since they know that they're really equipped with a faster-than-a-speeding bullet meter.

What to do if confronted with such a situation?

1. Always take note of the taxi name, operator phone numbers, plate number and if possible, take note of the taxi driver's name and face. Send this information to a friend or relative.

2. Ask the driver to use the meter. If they say that the meter isn't working or offer any other excuse, don't get in the cab. If you're already inside, ask the driver to stop and get out of the vehicle.

3. Make sure to check the meter.

4. Some drivers tend to keep a minimum speed even when in high-speed areas. This is because the moment they get too fast, the increments will happen at an incredible rate.

5. If any time you notice that the meter is going way too fast, tell the driver to stop and get off the taxi.

6. Report the taxi to the Land Transportation Franchising and Regulatory Board by texting the taxi's name and plate number to 0921-4487777 or call 426-2515.


Source: http://www.journal.com.ph/index.php/news/metro/27680-watch-out-for-taxi-scams

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat
4. Some drivers tend to keep a minimum speed even when in high-speed areas. This is because the moment they get too fast, the increments will happen at an incredible rate.


Zie je wel, ik heb me altijd al afgevraagd waarom sommige apekoppen dat doen. Ik ging er meestal van uit dat ze te lang achter het stuur hebben gezeten(vaak 24 uur). Maar Amice leert nu toch weer iets bij.  : :jajaja:

Ze zijn zo inventief en geraffineerd in besodemieteren en belazeren daar kan rien Kamer en heer Olivier nog van leren. :harenuittrekkenpg2: :spank: :ziek:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Over het algemeen kom je de zgn. 'Batingting' nauwelijks meer tegen. LTFRB speelt het hard naar de operator toe.

Ik check ook altijd de verzegeling van de meter als ik instap. En zit overigens ook altijd voorin, zodat als ik actie zou moeten ondernemen ik dat ook direct kan doen. Maar ik heb zelden problemen.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Daar geloof ik niet veel van beste Yep. Vorige 2 weken weer verschillende malen meegemaakt. Ik begin dan omstandig naar hun nummer te zoeken, neem de cellphone en noteer en stuur het nr. weg (doe alsof). Dan zeg ik: is this your car or rented?Natuurlijk rented. Dan zeg je dat de meter niet klopt en dat ie dat tegen de operator moet zeggen. (Ik vermijd liever harde confrontatie in de taxi sinds ik mijn wandelstok met 30 cm lang mes kwijt ben). Dan geef ik zo wat of de chauffeur zet uit zichzelf de meter weer op 0 oid.
Vaak zeggen ze dat de electronic niet goed tegen de warmte kan. Als het niet zo erg was dat ze zelfs een goedwillend Baron (in) Barong proberen te neppen dan zouden hun smoesjes bijna om te lachen zijn.

:lachen: :lachen: :lachen:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


En nog een tweede reactie: moicht ik over een printer beschikken dan zou ik deze lijst uitprinten en bij me steken. Incl. een paar kopien (wat kost overigens een kopie maken in de PH) en dan zo een chauffeur zo een kopie geven en zeggen dat alle Americano's dit nu krijgen op het vliegveld bij de pascontrole op het vliegveld.
Afhankelijk van de kosten van een kopie zou ik er ook op hotelkamers en recepties en zo leggen en in bars aan aliens geven.


:atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:
ps. En als ik nou heel goede zin had, dan zou ik de lijst in het Duits vertalen en Duitsers aanbieden. Want die kennen nauwelijks Engels.
Maar of ik ooit nog in mijn leven zo !! een goed humeur ga krijgen .....   betwijfel het.

:weetikniet: :negatief:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

yepyep

Citaat van: Baron op donderdag 12 april 2012, 00:28:40
:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Daar geloof ik niet veel van beste Yep. Vorige 2 weken weer verschillende malen meegemaakt. Ik begin dan omstandig naar hun nummer te zoeken, neem de cellphone en noteer en stuur het nr. weg (doe alsof). Dan zeg ik: is this your car or rented?Natuurlijk rented. Dan zeg je dat de meter niet klopt en dat ie dat tegen de operator moet zeggen. (Ik vermijd liever harde confrontatie in de taxi sinds ik mijn wandelstok met 30 cm lang mes kwijt ben). Dan geef ik zo wat of de chauffeur zet uit zichzelf de meter weer op 0 oid.
Vaak zeggen ze dat de electronic niet goed tegen de warmte kan. Als het niet zo erg was dat ze zelfs een goedwillend Baron (in) Barong proberen te neppen dan zouden hun smoesjes bijna om te lachen zijn.

:lachen: :lachen: :lachen:

Beste vriend Baron, het is dat ik zelf in de taxiwereld werkzaam ben zo nu goed weet wat er reilt en zeilt. Daarbij hebben we een auto, dus de kansen op een slechte ervaring met een taxi worden daardoor verkleind. Die keren dat ik sledchte ervaringen heb opgedaan met 'scam taxi's' (bantingting, maar vooral agressieve chauffeurs) is als ik in Joop Klepzeiker achtige contreien kom.

:thumb:

Amice

Citaat van: yepyep op donderdag 12 april 2012, 00:15:46
Over het algemeen kom je de zgn. 'Batingting' nauwelijks meer tegen. LTFRB speelt het hard naar de operator toe.

Ik check ook altijd de verzegeling van de meter als ik instap. En zit overigens ook altijd voorin, zodat als ik actie zou moeten ondernemen ik dat ook direct kan doen. Maar ik heb zelden problemen.

Idem dito en met enig tagalog gaat het in de regel aardig.
Maar er blijven apekoppen tussen zitten. Eergisteren nog een die met raam open aankwam rjden. Ik voelde aan de deur, op slot,hij riep al 'where too sir'. Maar ik had geluk dat er een andere taxi achter hem stopte, ben daar dus ingestapt.

@baron
n kopie kost P2,00 maar in aantallen P0,35.  Wel een goed  idee om het in uwer edele kontzak te hebben.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent