Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hoeveel info dien je in bij de aanvraag ?

Gestart door BartBec, zaterdag 19 mei 2012, 12:37:39

Vorige topic - Volgende topic

BartBec

Hallo een info vraag en eens polsen wat de meningen hier zijn...

De vraag is simpel : Je doet een aanvraag voor een visum, hoeveel info geef je onmiddellijk mee ?

A : je dient enkel in wat ze strikt noodzakelijk vragen.. niets meer of minder.

B : Je dient onmiddellijk alle info en geeft ook alle mogelijke bewijzen mee... je legt bij manier van spreken al je kaarten onmiddellijk op tafel.

Wat lijkt jullie het beste te zijn ??

Ik persoonlijk ga voor optie A


Rich

Rich de Nederbelg.

josv

Ik ben een nederlander maar ik zeg A

Maar zorg dat wel dat je alles voor elkaar hebt. Ik lees hier vaak verhalen over afwijzingen waarvan je zegt : Tja, 'n kind kan zien dat je niet aan de regels voldoet. Met name "terugkeergarantie" is daarin een hot item !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Deep Throat

Optie C:

Optie A als je denkt dat het afgewezen wordt om redenen die je niet kunt toelichten.

Optie C is dan Optie A plus de antwoorden op de vragen waar ze je aanvraag eventueel op kunnen afwijzen. Zo heb ik al 2x iemand laten overkomen waarbij er eventueel sprake zou KUNNEN zijn van afwijzing o.g.v. een probleem.

Daarom heb ik er dus een bijlage aan toegevoegd waar ik de eventuele vragen dichtgetimmerd heb zonder bewijzen mee te sturen, maar waar ik wel iets had zodat je ze niet van bluffen kunnen beschuldigen. Als er een afwijzing komt zonder toelichting kan je namelijk verwijzen naar je brief.
Zo heb ik het gedaan maar elke situatie is anders natuurlijk, ik heb alles direct goedgekeurd gekregen. Ik zal wel nooit weten of het daaraan gelegen heeft, maar bij bezwaar is naast terugkeergarantie de zorgvuldigheid een belangrijk weegargument.

Eigenlijk een hoop gelul om de hete brij heen wat Josv in een enkele zin zegt  :kusxe8: :biggrinn:.

TonyTakitani

Ik heb optie B gedaan: alles wat ze vroegen + alles wat ik geloofde dat kon helpen om een positieve beslissing te verkrijgen (bewijs nederlandse les, eerdere visa België en Nederland, CV met werkervaringen in BE en NL, NARIC diploma en equivalent voor NL, verklaringen familie en vrienden, ...).

Aan heel de bundel is veel werk ingekropen maar het is uiteindelijk wel goedgekeurd geweest, dus ikke content  :thumb:


BartBec

Ik had op dit bericht eigenlijk meer reacties verwacht ??  :floet: :denk: Allezins bedankt aan degene die toch gereageerd hebben  :biggrinn:

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Ik heb geen enkele info in tastbare vorm achter gelaten bij de ambassade. Alleen de gevraagde documenten en niks meer.

Er is wel één element die velen over het hoofd zien heb ik zo de indruk. En dat is: niet wij zijn de visum aanvrager, maar onze betreffende filipijnse partner.

Wij mogen de beste intenties hebben, maar of dit ook zo is voor onze partners is dan maar de vraag.  :weetikniet:

Het is het ambassade personeel welke het een en het ander op een meer "objectieve" manier kunnen beoordelen, los van enige emotionele verbondenheid.





BartBec


Budgie

Citaat van: Phille op zondag 20 mei 2012, 13:50:21
Ik heb geen enkele info in tastbare vorm achter gelaten bij de ambassade. Alleen de gevraagde documenten en niks meer.

Er is wel één element die velen over het hoofd zien heb ik zo de indruk. En dat is: niet wij zijn de visum aanvrager, maar onze betreffende filipijnse partner.

Wij mogen de beste intenties hebben, maar of dit ook zo is voor onze partners is dan maar de vraag.  :weetikniet:

Het is het ambassade personeel welke het een en het ander op een meer "objectieve" manier kunnen beoordelen, los van enige emotionele verbondenheid.






@Phille je sla de spijker op zijn kop De ambassade beoordeeld de buitenlandse partner op hun betrouwbaarheid niet diegene die hier uitnodigd En als ik hier verhalen lees denk ik wel eens word toch eens wakker en zet je roze bril af.
En ook ik vind het niet nodig dat je meer afgeeft dan waar ze om vragen Denk zelfs als je veel te veel doe men eerder argwanend word. Dus optie A
Getting older beats the alternative -dying young

Cosyns Guy

Optie A gebruikt.
Was meer dan voldoende voor de Spaanse Ambassade.

jiggy

Optie A.
Een ganse bundel "bijkomende" stukken kan alleen maar de argwaan vergroten dat men wil staven met niet gevraagde documenten, omdat de initiële stukken niet correct zouden zijn,
of.. de relatie tussen uitgenodigde en uitnodiger niet is wat men aangeeft.
Doch.. wees voorbereid dat eventueel bijkomende stukken kunnen gevraagd worden. Maak in dat geval dat het niet weken duurt eer je die kan voorleggen !

En.. vooral belangrijk is het interview : men kan pertinente vragen stellen over bvb : wat de hoofdstad van het land waar men heenreist, of.. wat is de verjaardag van de uitnodigende partij, of..
de namen van zijn kinderen, als die er zijn.
Kleine vragen, die bij gebrek aan antwoord, toch een gebrek aan "relatie" kunnen blootleggen...