Invaliditeitsuitkering op de Filippijnen

Gestart door Raftie, maandag 20 februari 2012, 05:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Hallo allemaal,



Ik ben in ziekteverlof en ga binnenkort over op invaliditeitsuitkering.

Tot op heden staat mijn adres in België bij mijn ma. Als zielteuitkering krijg ik 60% van het bruttoloon. Dat is voor de Fils best leefbaar.
Probleem wordt dat wanneer ik op invalideit ga die uitkering terugvalt op 40% wat maakt dat ik kan leven maar niet meer terugkeren naar België bij gebrek aan centen.
Ik denk dat je met een invaliditeitsuitkering gedomicilieerd mag staan in het buitenland, wat de problemen van samenwonen zou oplossen.
In de fils woon ik samen met mijn asawa (gehuwd maar nog niet erkend in België) en zonder inkomen dus dit zou een uitweg zijn.
Vraag is "hoe domiciieer ik op de philipijnen". Ik heb reeds een ACR kaart, is dit voldoende ?

Dank voor de antwoorden

Raf


Luke

Late registreren bij de Belgische Ambassade. Die kunnen dan een certificaat van woonst afleveren.

Raftie

Dit betekent dat ik naar de ambassade moet? Kan dit niet op de immigrationdienst in Tacloban?


Maakt dit een verschil uit voor de visa extensions? Of heb ik dan een parmanent visum nodig?




Raftie

Beste,


Ik weet dit nog niet zeker, maar tot op heden heeft de adviserend geneesheer mij telkenmale de toelating gegeven.
Ik hoop dat hij het terug doet want dat zou anders zwaar roet in het eten betekenen.

Groeten,

Raf

Amice

Ik vind het nogal link wat je van plan bent.

Afhankelijk van hoeveel 40% zal zijn iedere maand en of je het koers verlies van de euro meetelt daarin.
Daarnaast geef je aan dat je niet meer terug kunt naar belgie, maar hoe zit het dan in het geval je in een ziekenhuis terecht komt?

Anyway een ticket voor de last train to clarkville kun je bestellen bij bananacreek.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Citaat van: Amice op maandag 20 februari 2012, 09:17:04
Anyway een ticket voor de last train to clarkville kun je bestellen bij bananacreek.  :jajaja:

En als je een lach op zijn gezicht kan toveren, krijg je misschien ook nog korting :lachen:

Maar alle gekheid op een stokje, ik zou toch maar eerst zekerheid hebben en niet alleen hopen dat je toestemming krijgt om in de Filipijnen te blijvenn. Je zou aanvullend op het certificate van woonst van de ambassade ook nog een barangay certificate of residency kunnen aanvragen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

westhoek

Citaat van: Raftie op maandag 20 februari 2012, 07:33:19
Beste,


Ik weet dit nog niet zeker, maar tot op heden heeft de adviserend geneesheer mij telkenmale de toelating gegeven.
Ik hoop dat hij het terug doet want dat zou anders zwaar roet in het eten betekenen.

Groeten,

Raf
Ja, maar voor wat heeft hij toelating gegeven ? Om te reizen ? Heb je wel gelezen op de link die ik je gaf ?
Ik wil geen roet in het eten gooien, het zijn gewoon de regels en wetten.