Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Serieus geluk gehad....

Gestart door Fonzie3300, woensdag 6 juni 2012, 14:12:49

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Gisteren was er een inbraak "robbery" in een voor mij welbekend beach resort waar ze vorig jaar door het wc raampje naar binnen kwamen maar nu (security-guard sliep ook) via de party wall door de deur van de kamer (resort kamer).

Ja meneer op de achterste rij:

"Door de voordeur?"

Ja, want deze toerist ging slapen en had zijn deur open laten staan (intellegente toerist waarschijnlijk)

Buit:
Tas met (alles zat al in een tas..... :lachen: :lachen:) camera, gsm, visacard + pincodenummer, passport, video-camera en nog wat andere dingen.................

Vaak vraagt men er gewoon om en reken maar dat velen blanke resident worden geobserveerd voordat ze komen... :jajaja: :jajaja:

bananacreek


Luc

Citaat van: bananacreek op zaterdag  9 juni 2012, 14:11:26

Is de man dan nog niet dood na het eerste schot, dan kunt u hem beter even om zeep helpen anders gaat hij later op de rechtbank getuigen dat u hem heeft geschoten en uw vrouw daar niet was of sliep................... :jajaja: :jajaja:

.


En dan maar hopen dat de familie van de inbreker geen wraak gaat nemen  :moord:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


Het verhaal van nonkel Eddy als "plichtsbewuste "bewakingsagent:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,1315.0.html

Er zijn honderden bewakingsagenten van zijn kaliber op de Filipijnen volgens mij.

Opleidingsniveau is nul en verantwoordelijkheidsgevoel dubbel 0


gosternokke

#44
Citaat van: Mawibata op zaterdag  9 juni 2012, 11:48:09
Citaat van: bananacreek op vrijdag  8 juni 2012, 15:40:08


Indian Pana's werken ook goed..................... :thumb: :thumb:




CitaatThe pana (we don't call it indian) is very tricky to use

Citaatnot only is this a dangerous concealed weapon to the receiver,but it is also dangerous to the one shooting. a wrong release will send the bolt swinging towards the shooter


Blijkt niet zo eenvoudig in gebruik.

Der zijn ook andere panaas zie ze hier in Palawan gebruiken, voor vissen te schieten.  Lijken op een geweer en er zit een lange stalen pen  in zo 70 centimeter.  En kost vrijwel niks om te maken minder dan 500 peso.  .Was met deze mannen dagje op eilandhopping in Greenislandbay  en die mannen hadden in een half uurtje me toch een party vis voor op de bbq bij elkaar geschoten.  Later deden ze nog een wedstrijdje op een nog groene kokosnoot schieten, dan zie je dus goed  met hoe veel kracht die RVS pen in die kokosnoot slaat.  Die mannen zeggen mits je op de juiste plek word getroffen, hartstreek , is gellijk dodelijk.

   

[mod]Geef liefst je reply buiten een citaat, zo blijft het duidelijk voor iedereen   :thumb:[/mod]

Digos

#45
We kwamen zo'n zelf gemaakt harpoen ook tegen tussen de spullen van PJ's bemanning......zou je in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: nooit tegenkomen.



Wat de prijs is....weet ik niet  :weetikniet:



Dit hoort er ook bij......duikbrilletje, kan je ter plaatse kopen a 120 peso (hand made)

LIVE ONCE - LIVE IT

gosternokke

Ik was als de dood zo bang voor die dingen er zal er toch eentje per ongeluk afgaan !   Nou ze waren  toch zelf wel zo verstandig de metalen pen er uit te halen voor dat ze aan boord gingen .   Ze hadden eerder al wel eens een ongelukje gehad en was zo een pen dwars door de plywood van de banka heef geschoten.    :negatief:     
Maar of nou zo een ding geschikt om je mee te beveiligen ?  :weetikniet:   Dan zou je dat ding dus in opgespannen toestand naast je bed hebben moeten staan.   Schietklaar dus.

basics

hey .
als ik did las kreeg ik wel ff koude rilling.
nu wat ik zou doen is een alarm systeem maken.
kan heel simpel zelf zonder detectoren.
wat heb je nodig....OF met shakelaars (microswithen) " of "gewoon een koperdraad met relais en een piézo tweeter en batterij".

span een koperdraad over het raam of deur of gelijk welke toegangsweg kruisgewis zodat ze er niet doorkunnen zonder hem te knippen eens geknipt WIEWOOWIEWOOO

als je een shema nodig heb om een failsafe schakeling te maken met simplele componenten laat t me weten.
eventueel stel ik een pakketje samen en stuur het u op.

ik heb hier nog een piézo liggen die ik niet gebruik .130 DB werkt op 12 volt kan u verzekeren...lopen gaan ze doen ..zo n lawaai.



geloof me hoe simpeler de schakeling voor alarm hoe beter.

ik heb nog alarm installatie s gedaan en is niet moeilijk.
groetjes

vvjoris

Citaat van: basics op maandag 26 november 2012, 04:02:02


ik heb hier nog een piézo liggen die ik niet gebruik .130 DB werkt op 12 volt kan u verzekeren...lopen gaan ze doen ..zo n lawaai.



Kom jij even naar Cebu om dat te installeren eens ik daar ga wonen?

Als ik het zelf doe heb ik garantie constant WIEWOOWIEWOOO ......
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

basics

Hey .
heb me een paar uurtjes bezig gehouden met wat informatie en foto s te verzamelen en zo simpel mogelijk alarm systeem te maken.
kijk naar de foto s :)
ik hoop dat he duidelijk genoeg is.
voor meer vragen laat maar horen.