Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: vvjoris op donderdag  5 juli 2012, 05:41:05
Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 05:14:13

Het zal wel een kwestie van gewenning zijn? Ik heb net een kleine week van pure ellende erop zitten, ik moest zowat op de wc slapen. :eek:
(ik drink trouwens alleen flessenwater natuurlijk)


Ik heb daar nog nooit last gehad van een of ander soort turista....

Natuurlijk neem ik als voorzorg voldoende San Miguel and Tanduay (Ice)

Nu dit geheel terzijde, maar één keer heb ik per vergissing een glas water van het kraantje gedronken en heb ik het geweten ... maar dit is niet allen van toepassing in de Filipijnen, er zijn zoveel landen waar men beter geen water  van het kraantje drinkt.

Ik ben dit topic aan het volgen, maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen goede argumentatie gelezen waarom nu in de Filipijnen te gaan wonen, wat ik lees bevestigt alleen maar wat ik al wist (eerder vermoede). Het is er fijn leven met een goeie zak vol met geld, maar dan is het overal fijn leven. De paar argumenten die ik lees kan ik samenvatten in één reden, met name dat het weer goed is  :weetikniet: en sommige gevallen dat men door omstandigheden bij zijn geliefde wilt zijn.

xav

die twee redenen zijn al MEER dan genoeg voor veel mensen Phille... de meeste zouden zelfs met plezier inboeten op luxe en dergelijke...

ik kan me wel voorstellen dat er sommige mensen hun ding niet zouden vinden om dat ze hun luxeleventje zouden moeten achterlaten...

Phille

Citaat van: xav op donderdag  5 juli 2012, 10:24:53
die twee redenen zijn al MEER dan genoeg voor veel mensen Phille... de meeste zouden zelfs met plezier inboeten op luxe en dergelijke...

ik kan me wel voorstellen dat er sommige mensen hun ding niet zouden vinden om dat ze hun luxeleventje zouden moeten achterlaten...

Zou best kunnen, maar hoeveel mensen zijn er die effectief hun land verlaten jongere leeftijd, ergens tussen 20 & 40 om opnieuw te beginnen in de Filipijnen? Dus hier alles achterlaten, alle zekerheden die men heeft om in een avontuur te stappen waar de enige zekerheid die er bestaat dat er helemaal geen zekerheid is, en leven volgens de "morgen is een andere dag, of als het god het belieft" filosofie.

En een luxe leventje wat is dat? Vanuit een Filipijns standpunt gezien, het is een luxe dat men kan terugvallen op een opvangnet, het is behoorlijk luxueus dat men zeker is dat men medisch geholpen wordt, zelfs indien men er eigenlijk de centen niet voor heeft, tov geen centen dan crepeer je maar; het is behoorlijk luxueus dat men op z'n minst kan terugvallen op steun als men z'n werk verliest, of men niet langer in de mogelijkheid is om te werken en de maatschappij je niet laat verrotten. Voor ons heel normaal, maar in de Filipijnen?  :weetikniet:

En ja het is pas luxueus als men met een pensioen vanuit Benelux kan gaan genieten in de Filipijnen, met vaak nog een paar huis slaven er boven op, dat is zeer luxueus. Zeker wetende dat er velen zijn die nog niet eens 60 zijn en toch al op rust worden gesteld, een luxe aangeboden door onze pamper maatschappij, maar dat is dan weer een ander debat.

Dus hoeveel mensen zullen er zijn die dit alles achter zich laten, op een leeftijd tussen pakweg 20, 30 of 40, hoeveel? Hoeveel zijn er die zonder garantie van een uitkering, welke aard dan ook, die stap zullen zetten? Ik denk dat het aantal zeer beperkt is, denk u ook niet?  :weetikniet:





dolfijn76

Ik treed Phille wel bij in zijn redenering. Nu toegegeven als mijn man weigerde om naar België te komen had ik de verhuis wel overwogen. Nu ja als vrouw is het dan weer iets anders denk ik als man. En in die tijd vaarde ik ook nog. Waarschijljik had ik dan wat langer op de lange omvaart gebleven.

innka3

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 10:50:34
Dus hoeveel mensen zullen er zijn die dit alles achter zich laten, op een leeftijd tussen pakweg 20, 30 of 40, hoeveel? Hoeveel zijn er die zonder garantie van een uitkering, welke aard dan ook, die stap zullen zetten? Ik denk dat het aantal zeer beperkt is, denk u ook niet?  :weetikniet:
dus we zijn gewoon zo materialistich als de pest  :lachen: alleen als we de lotto/staatsloterij zouden winnen
gaan we er wonen!!! ACHTER een muur met prikkeldraad met gewapende bewakers anders zou je overvallen kunnen worden,omdat je dan teveel geld hebt  :weetikniet:  :denk:

Phille

Citaat van: innka3 op donderdag  5 juli 2012, 11:05:34
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 10:50:34
Dus hoeveel mensen zullen er zijn die dit alles achter zich laten, op een leeftijd tussen pakweg 20, 30 of 40, hoeveel? Hoeveel zijn er die zonder garantie van een uitkering, welke aard dan ook, die stap zullen zetten? Ik denk dat het aantal zeer beperkt is, denk u ook niet?  :weetikniet:
dus we zijn gewoon zo materialistich als de pest  :lachen: alleen als we de lotto/staatsloterij zouden winnen
gaan we er wonen!!! ACHTER een muur met prikkeldraad met gewapende bewakers anders zou je overvallen kunnen worden,omdat je dan teveel geld hebt  :weetikniet:  :denk:

Je mag er eens hartelijk om lachen, maar een antwoord geef je wel niet en wat je schrijft wonen achter een muur met gewapende bewakers is in de meeste gevallen eerder regel dan uitzondering, want de meeste gaan wel degelijk wonen in een afgeschermde sub-divisie, met strenge bewaking en diens meer.  :jajaja:

:hoedjeaf:

huisman45

door de leifde en andere reden alles achter gelaten ,
woon nu relaxed ben al 3 jaar vakantie aan het vieren ,
terwijl vrouwtje werkt wat wil je nog meer,
hoe wil jij het gaan doen dan,met geen peso op zak??????????
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

innka3

oh,dacht dat er nogwel 20 miljoen anderen waren daar die geen peso op zak hebben en ook elke dag relaxd
vakantie vieren  :happy: met tandau :telphone: :fles: :smileyemoticonsjointom0: :floet:

koy

@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy
leven en laten leven...

Luc

Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;

grtjs koy

Op gebied van bureaucratie is het in de Filippijnen 10x erger dan hier in België. Tijdens vakantie heb je daar geen last van. Voor alles heb je een papiertje nodig. Overal in de rij gaan staan en uren aanschuiven terwijl je ze binnen met 5 hun nagels ziet lakken. Zelf gezien. Aan 1 loket aanvraag doen, papiertje krijgen waarmee je aan een ander loket moet gaan betalen, ontvangstbewijs, daarna weer aan een ander loket gaan aanschuiven etc... overal maar aanschuiven en wachten.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.