Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

PeterVL

Wat ik vergat. Er is ook een verschil als je investeert in business dat is een andere wetgeving maar ik heb het hier dus over de velen die vol enthousiasme naar hier komen grond kopen en een huis bouwen en denken dat ze de eigenaar zijn, wel dat is niet zo, in de title zal meestal staan filipina gehuwd met.... en dat is het.
Ook zal je merken dat alles wat de eigendom betreft zoals tax, adres ,betalingen, rekeningen,op naam van je filipina toekomt, is logisch zij is dus de wettelijke eigenares.

yepyep

Citaat van: PeterVL op donderdag 12 juli 2012, 01:52:03
Enfin tot in den treure tracht ik hier uit te leggen dat je dus geen grond kan bezitten en als je nu gehuwd bent of niet dan altijd zal je altijd moeten kopen in naam van je filipijnse echtgenote en uiteraard kan je naam in de title worden vermeld maar dat is enkel een zin zonder wetgevende kracht. Zoals ik al eerder zei kan je een appartement op je naam hebben in een regeling die meestal in de context is van een township dus dat je een appartement hebt in een groter gedeelte van een gebouw waar de grond het township toebehoort dat kan sinds kort dus wel. Maar bvb zelf een lot kopen en er een huis op bouwen wel dat is nooit je eigendom maar als gehuwde kan men dus je niet uit het huis zetten, als je niet bent gehuwd en de filipina wil je eruit zal je eruit vliegen wees daar maar zeker van. Dat is hier net schering en inslag dezer dagen. Onlangs heeft een nederlander, mijn drinkmaatje overigens, zelfmoord gepleegd omdat hij alles kwijt was; de familie had hem gewoon aan de deur gezet. Hij was dus zeer onvoorzichtig geweest en had zelfs twee huizen gekocht en een taxi voor de broer wel beste mensen die lieve filipina woont met haar familie in het kleinere huis en het huis waar ze woonde met haar nederlandse vriend, een kast van een huis, verhuurt ze nu voor 45,000 peso per maand aan een Amerikaan en de broer verdient zijn brood als taxidriver.
Je doet ermee wat je wil maar wees verdorie toch voorzichtig en informeer je degelijk zodat je niet tegen de lamp vliegt als filipina je beu is.

Wat een kl#te verhaal, RIP en sterkte er mee.


yepyep


PeterVL

oh sorry, ik verontschuldig me had het echt verkeerd begrepen verontschuldig me

yepyep


PeterVL

Woon jij in de filipijnen yepyep anders altijd welkom hier hoor, als je vakantie wil doorbrengen kan ik wel iets doen voor jou, ik bedoel ik wens je gratis vakantieverblijf aan te bieden hier in mijn resort in Palawan, dus welkom!

yepyep

Citaat van: PeterVL op donderdag 12 juli 2012, 02:45:34
Woon jij in de filipijnen yepyep anders altijd welkom hier hoor, als je vakantie wil doorbrengen kan ik wel iets doen voor jou, ik bedoel ik wens je gratis vakantieverblijf aan te bieden hier in mijn resort in Palawan, dus welkom!

Dat klinkt goed, dank je. Ja, ik woon hier nu ook 4,5 jaar.

Zie PM.




boomerang

Citaat van: PeterVL op donderdag 12 juli 2012, 02:45:34
Woon jij in de filipijnen yepyep anders altijd welkom hier hoor, als je vakantie wil doorbrengen kan ik wel iets doen voor jou, ik bedoel ik wens je gratis vakantieverblijf aan te bieden hier in mijn resort in Palawan, dus welkom!

Geldt dat alleen voor yepyep  :confused2:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: PeterVL op donderdag 12 juli 2012, 01:52:03
Enfin tot in den treure tracht ik hier uit te leggen dat je dus geen grond kan bezitten en als je nu gehuwd bent of niet dan altijd zal je altijd moeten kopen in naam van je filipijnse echtgenote en uiteraard kan je naam in de title worden vermeld maar dat is enkel een zin zonder wetgevende kracht. Zoals ik al eerder zei kan je een appartement op je naam hebben in een regeling die meestal in de context is van een township dus dat je een appartement hebt in een groter gedeelte van een gebouw waar de grond het township toebehoort dat kan sinds kort dus wel. Maar bvb zelf een lot kopen en er een huis op bouwen wel dat is nooit je eigendom maar als gehuwde kan men dus je niet uit het huis zetten, als je niet bent gehuwd en de filipina wil je eruit zal je eruit vliegen wees daar maar zeker van. Dat is hier net schering en inslag dezer dagen. Onlangs heeft een nederlander, mijn drinkmaatje overigens, zelfmoord gepleegd omdat hij alles kwijt was; de familie had hem gewoon aan de deur gezet. Hij was dus zeer onvoorzichtig geweest en had zelfs twee huizen gekocht en een taxi voor de broer wel beste mensen die lieve filipina woont met haar familie in het kleinere huis en het huis waar ze woonde met haar nederlandse vriend, een kast van een huis, verhuurt ze nu voor 45,000 peso per maand aan een Amerikaan en de broer verdient zijn brood als taxidriver.
Je doet ermee wat je wil maar wees verdorie toch voorzichtig en informeer je degelijk zodat je niet tegen de lamp vliegt als filipina je beu is.

En zo ken ik ook twee gevallen in de brede familiekring, omgeving CDO  :jajaja: (bezin eer ge begint)

PeterVL

ik zie nog wel maar mensen die dus inderdaad in de filipijnen wonen wil ik wel eens uitnodigen, eerlijk gezegd. Ik ga eens evalueren. Geef me nog wat tijd. Ik contacteer jullie nog wel geef me even tijd. normaal hou ik me wel op de achtergrond maar misschien ga ik nu wel iets doen, maar ik ga hier mijn adres niet te grabbel gooien. Stuur me een mogelijkheid waar ik juliie kan contacteren en dan zien we wel.