Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hotels in Cebu city

Gestart door Kano, dinsdag 31 juli 2012, 10:52:56

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Koen op woensdag  1 augustus 2012, 21:13:05
Dag Koy,

Wij kwamen met de boot van Bohol, via Oceanjet terminal, en hebben een officiele taxi genomen. Eerst wist die taxichauffeur het niet liggen, maar ik heb een paar keer tegen hem gezegd dat het vlak tegen de luchthaven was. (en de vragen genegeerd van : do you need hotel sir?). De chauffeur heeft het daar 2x gevraagd en we zijn daar gearriveerd zonder problemen.

Via google maps zoek je op Express Inn, Lapu-Lapu City, Philippines.

Groeten,
Koen

Ah ja ok die tactiek van de taxi chauffeurs kennen we eh...
Ik kom aan op Mactan en dus zou normaal slechts een 10min drive moeten zijn.
Aan 15â,¬ per nacht, wifi en ontbijt inclusief, dat wil ik wel eens meemaken.

bedankt voor de tip,
koy
leven en laten leven...

bertalert

La Guardia hotel:

Vorig jaar 2x verbleven.
-eerste keer een standaard voor 600php die verbazend ruim en goed was voor de prijs. Geeft niet uit op de straat, en stevige muren dus heel rustig, zelfs een 'stille', 'westerse' airco
- tweede keer was er alleen luxe en die was 700 php. Geeft wel op de straat uit met enkele beglazing dus heel veel lawaai en een oude, lawaaierige airco. De muren hier zijn vals (soort van gyproc en s nachts idd een muis op bezoek gekregen.

Voor zover ik weet het enige hotelwaar de duurdere 'luxe' kamers een heel pak slechter zijn dan de goedkopere 'standards'.

Persoonlijk vind ik downtown cebu zo smerig, krottig en vervallen dat het haast een attractie op zich is (Pelaez street anyone?)! Een aanrader!

westhoek

Citaat van: koy op donderdag  2 augustus 2012, 14:41:12
Citaat van: Koen op woensdag  1 augustus 2012, 21:13:05
Dag Koy,

Wij kwamen met de boot van Bohol, via Oceanjet terminal, en hebben een officiele taxi genomen. Eerst wist die taxichauffeur het niet liggen, maar ik heb een paar keer tegen hem gezegd dat het vlak tegen de luchthaven was. (en de vragen genegeerd van : do you need hotel sir?). De chauffeur heeft het daar 2x gevraagd en we zijn daar gearriveerd zonder problemen.

Via google maps zoek je op Express Inn, Lapu-Lapu City, Philippines.

Groeten,
Koen

Ah ja ok die tactiek van de taxi chauffeurs kennen we eh...
Ik kom aan op Mactan en dus zou normaal slechts een 10min drive moeten zijn.
Aan 15â,¬ per nacht, wifi en ontbijt inclusief, dat wil ik wel eens meemaken.

bedankt voor de tip,
koy
En ?
Is dit hotel wat ?
Te oordelen naar de geposte foto's lijken het meer industriecomplexen omgevormd tot hotels. Weird.

vvjoris

Citaat van: westhoek op zaterdag 22 september 2012, 11:35:01

En ?
Is dit hotel wat ?
Te oordelen naar de geposte foto's lijken het meer industriecomplexen omgevormd tot hotels. Weird.


http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4957.410.html
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Wij zijn net terug .
Waren o.a. in Pier Cuatro en Express inn .
Pier Cuatro is makkelijk als je met de boot komt/gaat ,
5 min. lopen naar pier . Taxi 70/90 peso
wij betaalden 1280 peso , incl.ontbijt .
buffetje , maar vraag gerust gebakken eitje [ ik 3 ]
krijg je ook gratis  . Wi-Fi in redelijke , schone kamer .
Paar minuten taxi naar MS mall

Express in , ja de taxi van vliegveld wist het wel !
maar later ,die van White sand beach dus niet . Zijn dus vandaar naar Gaisano Island Mall gegaan en toen met trycicle [ 40 peso ]
naar hotel , dat ook mooi schoon is , met Wi-Fi op kamer ,
ook naar de mall gingen we met trycicle .
Ontbijt is goed maar weinig , maar extra ei kost 10                         en bacon 40 peso . Dus je hoeft geen honger te lijden .
Het is ook iets van 1200 peso .
Als je naar de beach wil , taxi naar White Sand beach                    kost zo,n 200 peso
entree is 600 , incl. ligstoelen en zwembad en 200 peso
tegoed voor eten/drinken .
SM bier kost 90 P  en hun pizza 350 [ goed voor 2 ]

Foodmaster

vvjoris

Citaat van: antzan op dinsdag 16 oktober 2012, 05:32:07
Wij zijn net terug .
Waren o.a. in Pier Cuatro en Express inn .
Pier Cuatro is makkelijk als je met de boot komt/gaat ,
5 min. lopen naar pier . Taxi 70/90 peso
wij betaalden 1280 peso , incl.ontbijt .
buffetje , maar vraag gerust gebakken eitje [ ik 3 ]
krijg je ook gratis  . Wi-Fi in redelijke , schone kamer .
Paar minuten taxi naar MS mall


Zoals ik al eerder schreef, in Pier4 zijn de suite-kamers wel stukken beter (1980 pesos, maar via Agoda is het 1700 of zo)

Het is niet MS mall, wel SM mall, en als het niet te heet is kun je er eigenlijk te voet naartoe. In 2013 komt er een nieuwe Robinson practisch naast de deur van Pier4.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 oktober 2012, 05:57:10
Citaat van: antzan op dinsdag 16 oktober 2012, 05:32:07
Wij zijn net terug .
Waren o.a. in Pier Cuatro en Express inn .
Pier Cuatro is makkelijk als je met de boot komt/gaat ,
5 min. lopen naar pier . Taxi 70/90 peso
wij betaalden 1280 peso , incl.ontbijt .
buffetje , maar vraag gerust gebakken eitje [ ik 3 ]
krijg je ook gratis  . Wi-Fi in redelijke , schone kamer .
Paar minuten taxi naar MS mall


Zoals ik al eerder schreef, in Pier4 zijn de suite-kamers wel stukken beter (1980 pesos, maar via Agoda is het 1700 of zo)

Het is niet MS mall, wel SM mall, en als het niet te heet is kun je er eigenlijk te voet naartoe. In 2013 komt er een nieuwe Robinson practisch naast de deur van Pier4.

Ja ziet er goedkoper uit maar na de eind rekening betaal je juist het zelfste. Agoda neemt nog wat tax er bij, zo kom je aan de zelsfste prijs.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Lorre

Het moest er een keer van komen, eind april vertrek ik voor meer dan 3 weken naar mijn vlam in Cebu.  Na enig speurwerk en de platgetreden paden te hebben verlaten, kwam ik uit bij de Marlin Beach Lodge aan de Jumbo Pacific Landing, Catarman Liloan, Cebu 6002.

Voor een verblijf van 1 maand word je P15.000 aangerekend voor een seaside suite, een courtyard studio komt op P12.000, aan een huidige rate van â,¬1 = P54,2780, komt dit respectievelijk op circa â,¬276 en â,¬221.  Let wel, electriciteit en "hot" water dienen nog betaald te worden.

Dit bungalowpark is nieuw en nog deels in aanbouw, idem voor hun website, de foto's ontbreken nog.  Ik hoop hiermee voor de andere Cebureizigers een heel betaalbaar stekje te hebben toegevoegd en misschien treffen we elkaar daar wel!

startagain

Hoi,

iemand enige ervaring toe te voegen ivm dit MArlin Beach Resort? Op hun website staat nog niet geweldig veel.
Courtyard cottage, geen foto's, maar 9000 peso/maand (max 2 personen).

Mvg,
Stan
Move on.. to learn and improve

Lorre

#29
Citaat van: startagain op zondag 11 mei 2014, 11:59:58
Hoi,

iemand enige ervaring toe te voegen ivm dit MArlin Beach Resort? Op hun website staat nog niet geweldig veel.
Courtyard cottage, geen foto's, maar 9000 peso/maand (max 2 personen).

Mvg,
Stan

Persoonlijk vergast ik hen niet meer met een bezoek, maar soit.  Er zijn betere (duurdere :weetikniet:) alternatieven beschikbaar en je zit daar ook niet echt dicht bij bv SM Mall :negatief:, wil je daar heen, wandel je eerst naar de "hoofdweg", daar neem je een habalhabal of tricycle tot aan de kerk en daar kan je een taxi/jeepney instappen.  Voordeel is wel omdat je een heel eind van de hoofdweg af zit, het er heel rustig is, het hanengekraai neem je er voor lief bij.  

Verder zit je direct aan zee, wat wel leuk is bij de hoge(re) temperaturen, je kan er barbecuen, goedkope SM drinken, free Wi-Fi, buitenkeuken, etc.  Wil je inkopen doen, heb je een taxi nodig, een enkel ritje naar SM Consolacion kost je om en bij de 280P.  Het gekke is, tenminste ik vond dat een beetje raar, je krijgt tijdens je verblijf 2 rollen toiletpapier, zijn deze op, moet je ervoor betalen :negatief:.  

Je bungalow onderhoudt je zelf, de mini veegborstels zijn op aanvraag te verkrijgen, ook heb je er een koelkast en klein diepvriezertje.  Wel opletten met het bed, tijdens één of andere ochtendgymnastiekles zijn we er doorheen gezakt, maar niet getreurd een half uurtje later stond er al een ander bed te blinken in de slaapkamer :thumb:.  Uitgetest tijdens de middagyoga en goed bevonden :happy:.

Neem zeker de bungalow met zeezicht, voor die paar peso's meer, heb je een prachtig uitzicht.