Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ervaring met China southern airlines

Gestart door Myosotis, maandag 6 augustus 2012, 21:25:09

Vorige topic - Volgende topic

Myosotis

Ik vind het een verschrikkelijke duren luchthaven dat china bestelde daar 2 koffie en mocht ff 22 eurotjes neerkeggen nergens geld changers alee het is niet goed voor mijn beurs

Ronny55

Weet niet , of ik ken er geen ballen van of ik doe iets verkeerd, ik lees hier vluchten met china southern aan 650 euro tot 800 euro... Als ik dan kijk is de goedkoopste 1121 euro en op de dag dat ik wil vliegen 1450 euro  :confused2: Geef toe het is wel in Augustus.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Mijn vader gisteren opgehaald van NAIA. Hij had een stopover van 11 uur in Beijing en mocht van China Southern gratis in een hotel op de luchthaven verblijven. Hij zei dat het wel een eindje rijden was. Ik denk dat het de Lounge met kamers op Terminal 3 was waar hij is geweest.

Persoonlijk vond hij de wachttijd te lang.

MaxxHoorn

Citaat van: robert van dijck op zaterdag 23 februari 2013, 21:15:07

luchthaven Guangzhou héél goed te doen, een vertegenwoordiger van China Southern staat te wachten om je de juise gate aan te duiden indien je een transit ticket hebt voor bv Manila.

Bagage gaat ook direct door naar Manila, (er was nchtans gezegd van niet in Amsterdam, zelf je bagage verkassen), maar dat was dus niet zo, dikke meevaller.

Bij de heenvlucht 2h Guangzhou, bij de terugvlucht 4h guangzhou, voldoend eet en drinkgelegenheden.
Ik had dezelfde ervaring (zelfde overstaptijden op Guangzhou) afgelopen maand. Op de heenweg kon ik online inchecken via de site van KLM (zoals eerder gezegd is het een member van het Skyteam van KLM/Air France). En op weg naar Ghuangzhou en terug naar Nederland vanaf Guangzhou was er ook een Nederlandse stewardes aan boord die alle informatie nog even in het Nederlands doorgaf. Op de heen weg had ik een plek met veel beenruimte bij de nooduitgang. Op de terugweg een wat minder gunstige plek, maar wel met het entertainment systeem met heel veel films, series en spelletjes. Ook veel films die ik nog niet had gezien, dus ik heb me goed vermaakt (want slapen in het vliegtuig lukt me meestal niet of erg slecht). Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

wiking

Citaat van: yepyep op dinsdag 11 juni 2013, 03:31:58
Mijn vader gisteren opgehaald van NAIA. Hij had een stopover van 11 uur in Beijing en mocht van China Southern gratis in een hotel op de luchthaven verblijven. Hij zei dat het wel een eindje rijden was. Ik denk dat het de Lounge met kamers op Terminal 3 was waar hij is geweest.

Persoonlijk vond hij de wachttijd te lang.

KLopt, heb dit zelf ook gehad. Beter als op het vliegveld wachten want het is in de budget terminal en super slecht. De wegwijzingen op het vliegveld zijn ook niet echt waar je op hoopt. Het hotel is daarentegen redelijk luxe te noemen. Dacht dat het rond de 100 euro ligt per nacht als je daar wilt slapen. Over 2 weken ga ik weer hetzelfde doen. Kijken of ze nu wel engels kunnen daar. Vliegveld ook duur inderdaad. Voor een stopover ga ik geen chinees geld ophalen etc. Dus wou ik 10 euro even converten bij een moneychanger voor koffie. bleef 5 euro over en dat was net genoeg voor de koffie.  :negatief:

Inday

Citaat van: wiking op dinsdag 18 juni 2013, 06:55:48
Citaat van: yepyep op dinsdag 11 juni 2013, 03:31:58
Mijn vader gisteren opgehaald van NAIA. Hij had een stopover van 11 uur in Beijing en mocht van China Southern gratis in een hotel op de luchthaven verblijven. Hij zei dat het wel een eindje rijden was. Ik denk dat het de Lounge met kamers op Terminal 3 was waar hij is geweest.

Persoonlijk vond hij de wachttijd te lang.

KLopt, heb dit zelf ook gehad. Beter als op het vliegveld wachten want het is in de budget terminal en super slecht. De wegwijzingen op het vliegveld zijn ook niet echt waar je op hoopt. Het hotel is daarentegen redelijk luxe te noemen. Dacht dat het rond de 100 euro ligt per nacht als je daar wilt slapen. Over 2 weken ga ik weer hetzelfde doen. Kijken of ze nu wel engels kunnen daar. Vliegveld ook duur inderdaad. Voor een stopover ga ik geen chinees geld ophalen etc. Dus wou ik 10 euro even converten bij een moneychanger voor koffie. bleef 5 euro over en dat was net genoeg voor de koffie.  :negatief:

Als je dan â,¬ 100 ( of 2 X â,¬  100, heen- en terugvlucht) bijtelt is je ticket niet zo goedkoop meer   :weetikniet:

wiking

#16
Citaat van: Inday op dinsdag 18 juni 2013, 13:45:21
Citaat van: wiking op dinsdag 18 juni 2013, 06:55:48
Citaat van: yepyep op dinsdag 11 juni 2013, 03:31:58
Mijn vader gisteren opgehaald van NAIA. Hij had een stopover van 11 uur in Beijing en mocht van China Southern gratis in een hotel op de luchthaven verblijven. Hij zei dat het wel een eindje rijden was. Ik denk dat het de Lounge met kamers op Terminal 3 was waar hij is geweest.

Persoonlijk vond hij de wachttijd te lang.

KLopt, heb dit zelf ook gehad. Beter als op het vliegveld wachten want het is in de budget terminal en super slecht. De wegwijzingen op het vliegveld zijn ook niet echt waar je op hoopt. Het hotel is daarentegen redelijk luxe te noemen. Dacht dat het rond de 100 euro ligt per nacht als je daar wilt slapen. Over 2 weken ga ik weer hetzelfde doen. Kijken of ze nu wel engels kunnen daar. Vliegveld ook duur inderdaad. Voor een stopover ga ik geen chinees geld ophalen etc. Dus wou ik 10 euro even converten bij een moneychanger voor koffie. bleef 5 euro over en dat was net genoeg voor de koffie.  :negatief:

Als je dan â,¬ 100 ( of 2 X â,¬  100, heen- en terugvlucht) bijtelt is je ticket niet zo goedkoop meer   :weetikniet:
was gratis voor china southern passagiers. Kan natuurlijk op de terugweg ook even in Beijing een kijkje nemen. Alles zou daar toch zo goedkoop worden gemaakt? misschien wat leuke winkeltjes en wat spulletjes inkopen. Verder vond ik dat ze geen engels kunnen wel storend. Dan kijken ze je aan van " waar kom jij vandaan " net alsof rochelen/boeren  en spugen op het vliegveld en schijten op straat zo normaal is. Toen er in het vliegtuig belangrijke informatie werd omgeroepen zat ik goed te luisteren wanneer het engelse stukje kwam. Toen kwam het engelse gedeelte; vreselijk slecht :negatief: Kan je echt niks van maken.
Ik was blij dat ik in de filippijnen was haha.

Bulldozer

Ik ga er maandag mee vliegen. Ben benieuwd. 4 uur overstappen in Guangzhou vind ik ook mooi. Niet te kort zodat je gestressd ben of je je vlucht wel haalt met vertraging en ook niet te lang.

her

Afgelopen jaar heb ik gevlogen met cathai pacific voor 605 euro all in totaal.
Die maatschappij is qua zitruimte nog beter dan singapore airlines.Alleen het eten en drinken vond ik veel minder van kwaliteit dan bij singapore airlines.
China southern airlines lijkt me niet zo goed.
Waarom niet een paar 10 tjes meer betalen en veel meer comfort ervaren met cathai pacific? Of is het verschil nu groter in prijs?

Alex

hoe kan je van te voren weten of je een gratis overnachting heb bij een lange wachttijd ?