Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ervaring met China southern airlines

Gestart door Myosotis, maandag 6 augustus 2012, 21:25:09

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Van een gratis overnachting/onderkomen kun je vanuit gaan.

froggy007

Oveerstaptijd > 8 uur = overnachting mogelijk

Luke

Vroeger heb ik wel eens een hotel gevraagd als ik langer dan  6 uur moest wachten op een aansluiting van een intercontinentale vlucht. Dat is/was de IATA regel. Je moet het wel zelf vragen aan de airline-desk en doen eerst dan dat hun neus bloedt maar even aandringen en ze gaven een hotelvoucher .

Alex

Zelfs met een dagvlucht ? Bijv. Cathay... 12 uur 's middags aankomst HK ,0.30 uur vertrekken ? is namelijk ook 12 uur wachten..

yepyep

Citaat van: Alex op zondag 13 april 2014, 17:38:12
Zelfs met een dagvlucht ? Bijv. Cathay... 12 uur 's middags aankomst HK ,0.30 uur vertrekken ? is namelijk ook 12 uur wachten..

Ook dan. Zie mijn eerdere posting hier.

Bulldozer

Zelfs als er zelf voor gekozen is om zolang te wachten YepYep? Cathay vliegt minimaal iedere 4 uur manila hong kong dus er is expres voor zo'n lange overstap tijd gekozen lijkt mij.

Pinocchio

Citaat van: Luke op zondag 13 april 2014, 16:35:53

Vroeger heb ik wel eens een hotel gevraagd als ik langer dan  6 uur moest wachten op een aansluiting van een intercontinentale vlucht. Dat is/was de IATA regel. .


Dit is fantasie, deze regel bestaat niet, ook al wordt dit algemeen aangenomen.

Wel is het zo dat sommige luchtvaartmaatschappijen dit in hun algemene voorwaarden vermelden en dus toepassen.

Ik zie graag het tegendeel van mijn bewering.
Hierbij alvast een uittreksel vande IATA regels:

http://www.transportrecht.de/transportrecht_content/1145517747.pdf

Hierbij moet wel gezegd worden dat in de loop der jaren IATA steeds meer van zijn pluimen heeft verloren.

40 jaar geleden bepaalden zij wat luchtvaartmaatschappijen mochten en niet mochten en aan welk tarief er moest worden verkocht.

Momenteel is IATA nog slechts een schim van wat het ooit is geweest.

yepyep

Citaat van: Bulldozer op maandag 14 april 2014, 05:53:22
Zelfs als er zelf voor gekozen is om zolang te wachten YepYep? Cathay vliegt minimaal iedere 4 uur manila hong kong dus er is expres voor zo'n lange overstap tijd gekozen lijkt mij.

Nee, sorry verkeerd gelezen. Ik dacht dat we het nog over china southern hadden.

Cathay verzorgt geen hotels, tenminste niet de laatste keer toen ik een stopover had van 11 uur. Ik ben toen maar HK ingegaan.

Luke

Citaat van: Pinocchio op maandag 14 april 2014, 05:59:26
Citaat van: Luke op zondag 13 april 2014, 16:35:53

Vroeger heb ik wel eens een hotel gevraagd als ik langer dan  6 uur moest wachten op een aansluiting van een intercontinentale vlucht. Dat is/was de IATA regel. .


Dit is fantasie, deze regel bestaat niet, ook al wordt dit algemeen aangenomen.

Wel is het zo dat sommige luchtvaartmaatschappijen dit in hun algemene voorwaarden vermelden en dus toepassen.

Ik zie graag het tegendeel van mijn bewering.
Hierbij alvast een uittreksel vande IATA regels:

http://www.transportrecht.de/transportrecht_content/1145517747.pdf

Hierbij moet wel gezegd worden dat in de loop der jaren IATA steeds meer van zijn pluimen heeft verloren.

40 jaar geleden bepaalden zij wat luchtvaartmaatschappijen mochten en niet mochten en aan welk tarief er moest worden verkocht.

Momenteel is IATA nog slechts een schim van wat het ooit is geweest.

Inderdaad. Ik spreek ook van 25+ jaar geleden. Dat het intussen afgebouwd is tot niets verbaasd mij niet...  :negatief:

Alex

zo'n chinese airline met die goedkope tickets is mooi als je van A naa B toe moet. Maar wat nu als je e.e.a wilt wijzigen door omstandigheden. Dat is een stuk lastiger communiceren met een slecht engels sprekende helpdesk.