Beter te vluchten als je in je huis wordt overvallen?...........

Gestart door bananacreek, vrijdag 10 augustus 2012, 14:34:07

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

PVV: overvaladvies van de politie belachelijk

DEN HAAG -  De PVV noemt het nieuwe advies van de politie over hoe te handelen bij een woningoverval belachelijk. De PVV heeft er Kamervragen over gesteld aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie.


Foto: TLG



In het AD van vrijdag adviseert de politie mensen om bij een overval te vluchten. Kan dat niet, dan is rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt het beste, meent de politie.
PVV-leider Geert Wilders noemt dat „belachelijke" advies een „verkapte uitnodiging voor crimineel Nederland om woningovervallen te plegen" en hij wil weten of Opstelten het daar mee eens is. Het kabinet van VVD en CDA heeft altijd op het standpunt gestaan dat wie in eigen huis of eigen bedrijf wordt overvallen, het recht heeft zich daar met 'proportioneel geweld' tegen te verdedigen.
Wilders vraagt daar toch nog maar eens naar. „Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?"
Uit eerder deze week gepubliceerd onderzoek blijkt overigens dat het aantal woningovervallen in de eerste helft van 2012 met 9 procent is gedaald.

source: http://www.telegraaf.nl/

Marinero

 :applaus:

:lachen:

De politie en de wetgeving moet zich nog aanpassen aan de verharding in de samenleving. Dat ijlt altijd een beetje (heel erg) na met de realiteit!

josv

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 14:34:07

In het AD van vrijdag adviseert de politie mensen om bij een overval te vluchten. Kan dat niet, dan is rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt het beste, meent de politie.
PVV-leider Geert Wilders noemt dat „belachelijke" advies een „verkapte uitnodiging voor crimineel Nederland om woningovervallen te plegen" en hij wil weten of Opstelten het daar mee eens is. Het kabinet van VVD en CDA heeft altijd op het standpunt gestaan dat wie in eigen huis of eigen bedrijf wordt overvallen, het recht heeft zich daar met 'proportioneel geweld' tegen te verdedigen.

Dan moet je wel tot een mogelijkheid tot "proportioneel geweld" hebben/durven. 1e reactie is : rammen !!!! Maar je komt er snel achter dat in een normale "nederlandse" situatie dit geen zoden aan de dijk zet.

Btw, dit word al jaren geleerd aan personeel van overval-gevoelige winkels.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Quezonboy

 :ikkeniebegrijp: Het aantal woningaanvallen gaat vast met 10 % omhoog, als crimineel Nederland dit politieadvies leest.  :floet:

vvjoris

Niks nieuw onder de zon.
In  :belgiesmiley: mag het crapuul al lang doen waar ze zin in hebben, politie noch justitie doen iets...
En als een of ander diefje, overvaller, of drugsdealertje opgepakt wordt, zijn ze na 24 u terug vrij, en komen ze hééééél uitzonderlijk voor de rechtbank, dan zijn er uiteraard procedurefouten gemaakt, en lopen ze zo weer over straat .

its always more fun in the  :smiley-philippines: : trespassing = shoot to kill
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero