Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Prijs electricity it leleyco

Gestart door buizesmurf, dinsdag 14 augustus 2012, 03:29:29

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Kano op dinsdag 14 augustus 2012, 12:45:19
Niet klagen mensen, hier op Bohol betaal ik Php 23.89 per Kwh (Rekeningtotaal gedeeld door het aantal verbruikte Kwh)



Ik zeg niks meer !!   :lachen: :lachen:

Btw, wel zelfde rekenwijze gehanteerd.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

Citaat van: Amice op dinsdag 14 augustus 2012, 07:11:31
To much illegal tapping, dat wordt door berekend aan betalende klanten :jajaja:

ik heb het vermoeden dat ze bij mijn vriendin ook illegaal tappen . ze heeft de koelkast uit gedaan amper de aircon gebruikt en de rijstkoker gebruikt ze ook niet . en vergeleken met vorige maand is de bill gewoon hoger  :negatief: is nu bijna 3900 peso . ze betaald 13.03 kwh. en nagaande dat ik hier als eens meer commentaar over had gehad dat dit wel erg veel is per maand. gloof ik nou tog echt dat de klootzakken daar jatten. heb tegen me vriendin gezecht dat ze er snel achteraan moet gaan want zo ist niet meer leuk. ze zou 124,57 peso per dag betalen . dat zou dus betekenen dat ze 9,5 kwh per dag verbruikt ,das tog wel erg veel of niet   :denk: . ik heb er verder helemaal geen verstand van .  dit is wat zeallemaal heeft wat elektriciteit gebruikt :
1: 5 lampen waarvan 4 spaarlampen. 2 daarvan branden s'nachts (kids bang in het donker)
2: rijstkoker
3: waterkoker
4: aircon (word amper gebruikt)
5: koel/vries combinatie
6; computer (staat bijna heel de dag aan)
en 5 keer per maand word er een washmachine gehuurd .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Luke

Citaat van: Kano op dinsdag 14 augustus 2012, 12:45:19
Niet klagen mensen, hier op Bohol betaal ik Php 23.89 per Kwh (Rekeningtotaal gedeeld door het aantal verbruikte Kwh)



Wow! Waar zit dat verschil?

Luke

Citaat van: boldy op dinsdag 14 augustus 2012, 12:52:22
Citaat van: Amice op dinsdag 14 augustus 2012, 07:11:31
To much illegal tapping, dat wordt door berekend aan betalende klanten :jajaja:

ik heb het vermoeden dat ze bij mijn vriendin ook illegaal tappen . ze heeft de koelkast uit gedaan amper de aircon gebruikt en de rijstkoker gebruikt ze ook niet . en vergeleken met vorige maand is de bill gewoon hoger  :negatief: is nu bijna 3900 peso . ze betaald 13.03 kwh. en nagaande dat ik hier als eens meer commentaar over had gehad dat dit wel erg veel is per maand. gloof ik nou tog echt dat de klootzakken daar jatten. heb tegen me vriendin gezecht dat ze er snel achteraan moet gaan want zo ist niet meer leuk. ze zou 124,57 peso per dag betalen . dat zou dus betekenen dat ze 9,5 kwh per dag verbruikt ,das tog wel erg veel of niet   :denk: . ik heb er verder helemaal geen verstand van .  dit is wat zeallemaal heeft wat elektriciteit gebruikt :
1: 5 lampen waarvan 4 spaarlampen. 2 daarvan branden s'nachts (kids bang in het donker)
2: rijstkoker
3: waterkoker
4: aircon (word amper gebruikt)
5: koel/vries combinatie
6; computer (staat bijna heel de dag aan)
en 5 keer per maand word er een washmachine gehuurd .

Het is minder dan de helft van wat ik doorgaans betaal, dus ik vind het ni veel.
Wat soort wasmachine is dat? Met verwarmingselement? Droogkast combinatie??

boldy

het is de simpelste washmachine zonder verwarmmings element of droger .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Luc

Citaat van: Herbie op dinsdag 14 augustus 2012, 10:52:42
Citaat van: Luc op dinsdag 14 augustus 2012, 09:05:16
Ik betaal hier in België 0,22â,¬/kwh bij Ecopower. Dat is 11.4176 PHP.

Wat goedkoper?

Je moet wel alles samen tellen hee

Distributie kosten
Transport
Federale bijdrage

Toeslagen, heffingen en bijdragen

Groene stroom bijdrage
WKK bijdrage
Energiebijdrage

Tel nu maar eens alles samen hoeveel je dan komt voor en kwh.

Met Belpower komt het nu op     dag     0.297â,¬/kwh
                                                nacht  0.232â,¬/kwh

En op één november ga ik naar essent, en volgend jaar waarschijndelijk weer naar en andere.



Dat doe ik ook. Bij Ecopower heb je maar 1 prijs waar alles is inbegrepen. Vroeger was ik bij Luminus en daar was inderdaad de prijs van Kwh minder dan 50% van de totaalprijs op de factuur. Bij Ecopower is de eindfactuur een halve A4tje groot. Bij Luminus was dat een halve krant waar een kat zijn jongen niet meer in terug vind. Bij Ecopower wordt je aandeelhouder en moet je wel 1 aandeel kopen van 250â,¬. Die geeft de voorbije jaren wel een dividend van 6% jaarlijks. Na 5 jaar mag je die verkopen. Je mag maximaal 50 aandelen kopen.

Zo zag mijn eindrekeing er dit jaar uit. Klaar en duidelijk.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pjottr

Ik heb mijn twijfels over dat doorberekenen Vlgs Aleco hier gebeurd dat niet
Ik zou maar eens goed kijken of er niet illegaal afgetapt wordt van je
Het overkwam mij recentelijk.
Ik heb nog een huis in Manila QC Mijn zoon woont daar ivm zijn studie
Is alleen in in de avond en in de weekends thuis hoewel dan is hij ook vaak buiten. Er staat 1 Pc Koelkast TV Wastuig  en in de slaapkamers 1 licht pit per kamer
woonkamer en keulen 3 licht pitten
Gemidelde rekening 2000 soms 3000 per maand met name in de vakanties.
Juni,Juli rekening 6500 per maand. Mijn vrouw is naar Manila gegaan en heeft de zaak onderzocht met een electrician. Alles was uit en de meter draaide als een tierelier.
Raar he? Toe de buurman haar zag heeft hij in allerijl de verbindingen ongedaan gemaakt en plotseling zag je de meter haast niet meer draaien.
Hij weet dat wij weten dat hij een smerige rat is maar helaas kan ik niets doen. Er is een te groot risico dat er repercussies volgen als ik hem aanklaag of rapporteer.
Dat is het probleem hier in dit land. Soms moet je slikken en je grote mond houden terwille van je eigen veiligheid of die van je kinderen.
Alle connecties zijn door de electricitian afgekapt en de boel is gerewired. Nu is het weer gewoon maar heb wel de aircon van de buren betaald in de afgelopen maanden.
Mensen hier althans velen hebben zo'n aftands verrot niveau dat ze dit soort dingen doen. Zijn vrouw is al doorgedraaid omdat hij niet meer wilde werken. Hij was zeeman maar was te lui om zijn reet te krabben
Geen geld dus stelen van je buren.
Kijk maar eens goed of dat bij jou ook niet gebeurd. Zou mee niks verbazen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luke

Citaat van: Pjottr op dinsdag 14 augustus 2012, 14:00:11
Alle connecties zijn door de electricitian afgekapt en de boel is gerewired. Nu is het weer gewoon maar heb wel de aircon van de buren betaald in de afgelopen maanden.

Waar had de gebuur dan aangesloten? Aan de Meralco meter zelf of ergens ...

josv

Citaat van: Luke op dinsdag 14 augustus 2012, 14:21:30
Citaat van: Pjottr op dinsdag 14 augustus 2012, 14:00:11
Alle connecties zijn door de electricitian afgekapt en de boel is gerewired. Nu is het weer gewoon maar heb wel de aircon van de buren betaald in de afgelopen maanden.

Waar had de gebuur dan aangesloten? Aan de Meralco meter zelf of ergens ...

De infrastructuur ( bij aangrenzende huizen ) hier is dusdanig dat je soms maar je kop boven het plafond uit hoef te steken om af te kunnen tappen. Als ik hier ( in de eatery ) in de muur een klein gat maak kan ik aftappen bij de buren zonder dat ze het merken.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

huisman45

Citaat van: josv op dinsdag 14 augustus 2012, 14:30:06
Citaat van: Luke op dinsdag 14 augustus 2012, 14:21:30
Citaat van: Pjottr op dinsdag 14 augustus 2012, 14:00:11
Alle connecties zijn door de electricitian afgekapt en de boel is gerewired. Nu is het weer gewoon maar heb wel de aircon van de buren betaald in de afgelopen maanden.

Waar had de gebuur dan aangesloten? Aan de Meralco meter zelf of ergens ...

De infrastructuur ( bij aangrenzende huizen ) hier is dusdanig dat je soms maar je kop boven het plafond uit hoef te steken om af te kunnen tappen. Als ik hier ( in de eatery ) in de muur een klein gat maak kan ik aftappen bij de buren zonder dat ze het merken.
BIER aftappen JOS????????
kom ik eraan  :applaus: :applaus: :applaus: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig