Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Prijs electricity it leleyco

Gestart door buizesmurf, dinsdag 14 augustus 2012, 03:29:29

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Luc op dinsdag 14 augustus 2012, 13:45:10
Citaat van: Herbie op dinsdag 14 augustus 2012, 10:52:42
Citaat van: Luc op dinsdag 14 augustus 2012, 09:05:16
Ik betaal hier in België 0,22â,¬/kwh bij Ecopower. Dat is 11.4176 PHP.

Wat goedkoper?

Je moet wel alles samen tellen hee

Distributie kosten
Transport
Federale bijdrage

Toeslagen, heffingen en bijdragen

Groene stroom bijdrage
WKK bijdrage
Energiebijdrage

Tel nu maar eens alles samen hoeveel je dan komt voor en kwh.

Met Belpower komt het nu op     dag     0.297â,¬/kwh
                                                nacht  0.232â,¬/kwh

En op één november ga ik naar essent, en volgend jaar waarschijndelijk weer naar en andere.



Dat doe ik ook. Bij Ecopower heb je maar 1 prijs waar alles is inbegrepen. Vroeger was ik bij Luminus en daar was inderdaad de prijs van Kwh minder dan 50% van de totaalprijs op de factuur. Bij Ecopower is de eindfactuur een halve A4tje groot. Bij Luminus was dat een halve krant waar een kat zijn jongen niet meer in terug vind. Bij Ecopower wordt je aandeelhouder en moet je wel 1 aandeel kopen van 250â,¬. Die geeft de voorbije jaren wel een dividend van 6% jaarlijks. Na 5 jaar mag je die verkopen. Je mag maximaal 50 aandelen kopen.

Zo zag mijn eindrekeing er dit jaar uit. Klaar en duidelijk.





Dat zal zo veel niet schelen met mij, jij hebt één tarif. Ik heb dag, nacht en uitsluitend nacht. Gas heb ik niet. En kom ongeveer op een 900â,¬ per jaar. Jij gebruikt waarschijndelijk nog gas voor verwarming en warm water ook.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Citaat van: Herbie op dinsdag 14 augustus 2012, 20:45:35


Dat zal zo veel niet schelen met mij, jij hebt één tarif. Ik heb dag, nacht en uitsluitend nacht. Gas heb ik niet. En kom ongeveer op een 900â,¬ per jaar. Jij gebruikt waarschijndelijk nog gas voor verwarming en warm water ook.

Ja, gas bij Eneco  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Citaat van: josv op dinsdag 14 augustus 2012, 14:30:06
Citaat van: Luke op dinsdag 14 augustus 2012, 14:21:30
Citaat van: Pjottr op dinsdag 14 augustus 2012, 14:00:11
Alle connecties zijn door de electricitian afgekapt en de boel is gerewired. Nu is het weer gewoon maar heb wel de aircon van de buren betaald in de afgelopen maanden.

Waar had de gebuur dan aangesloten? Aan de Meralco meter zelf of ergens ...

De infrastructuur ( bij aangrenzende huizen ) hier is dusdanig dat je soms maar je kop boven het plafond uit hoef te steken om af te kunnen tappen. Als ik hier ( in de eatery ) in de muur een klein gat maak kan ik aftappen bij de buren zonder dat ze het merken.

Het is simpel te controleren door alle apparaten uit te zetten(unplug) en dan te kijken of de meter nog loopt. Is dit het geval bel dan de elo mij voor verder onderzoek.
Het kan ook zijn dat de meter ijking niet klopt en dat is weer afhankelijk van of je een eigen meter hebt of een submeter(meestal aangebracht door de huisbaas)

Wordt tijd dat Noy Noy ingrijpt,als die elo mijen maar kunnen berekenen wat ze willen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Heb sterk de indruk dat bij de maatschappijen een kartel is gevormd om concurrentie uite te sluiten en prijzen te manipuleren. Hetzelfde zie je bij de LPG leveranciers en de telefoonmaatschappijen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Ja dat klopt Wij hebbenalles uitgezet en de meter bleef als een gek draaien
Meralco bemoeit zich daar niet mee behalve als de meter kapot is. Wel die was eerder bij ons al vervangen. Vlgs meralco is het onze eigen verantwoording en kunnen
zij niets doen
Meralco is nl verantwoordelijk tot aan de voordeur en binnen is het aan de klant.
Wij hebben een soort 2 onder een kap woning Een groot pand met een slab als dak Het pand is twee verdiepingen en boven op het dak is het terras als het ware
De buren hebben gewoon toegang tot het dak zoals ik dat ook heb.
Daar is de aansluiting naar ons gelegd en wel op een heel simpele manier. Zij moeten gedacht hebben: Er woont daar alleen een student die merkt toch niks.
Ze begrepen niet dat de rekening bij ons hoger zou  worden. Dan ben je toch apedom of niet soms. Hoewel ze zijn toch niet zo dom dat ze minimaal 2 maanden op mijn portemonnaie electra hebben
kunnen gebruiken.
Niets kunnen doen is heel frustrerend Maar nogmaals hier in dit land is het in vele gevallen niet wijs om je recht te halen. Dat is inherent aan de onbetrouwbaarheid van de mensen op het gevaar af dat je straks zelf in een graf terecht komt en dat alleen vanwege 2 maanden electra misbruik. Nee dank u ik pas!!!
Als ik inschat dat het beter is om te zwijgen en mijn eigen plan te trekken dan is dat kies is daarvoor.
Aan de ander kant heb ik hier in Bicol een advocaat gezet op een ex klant van me. Mijn inschatting dat het in dat geval kon zonder vervelende repercussies bleek juist
De zaak is door ons gewonnen in zeer korte tijd en ben financieel ook onmiddelijk afdoende gecompenseerd. Met andere woorden, het kan dus wel. Echter in het Manila geval niet.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Inderdaad , vaak is het maar beter om je mond te houden en verlies te nemen ook al sta je nog zo in je recht. Dat kost de nodige zelfbeheersing omdat we in Europa niet gewend zijn zo te handelen. Directe confrontaties, zeker waar derden bij zijn, beter uit de weg gaan. Als het even kan laten bemiddelen door een bekende of barangay captain (mits die betrouwbaar is).

@Pjottr Kun je de binnenkomende electriciteitslijn niet zo laten verleggen of isoleren dat de buurman niet meer kan aftappen. Het beste is het om dat te doen als de buren niet thuis zijn.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Is al gebeurd Kano is al gebeurd. de jongste rekening van Meralco was weer als van ouds 2100 ps :happy:
En we hebben het gedaan onder zijn ogen. Hij weet dus dat we het weten en dat geeft de grootste kans dat hij het niet meer doet
Dat is de politieke manier om hem toch van repliek te dienen.Zonder woorden.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: Pjottr op woensdag 15 augustus 2012, 12:51:00
Is al gebeurd Kano is al gebeurd. de jongste rekening van Meralco was weer als van ouds 2100 ps :happy:
En we hebben het gedaan onder zijn ogen. Hij weet dus dat we het weten en dat geeft de grootste kans dat hij het niet meer doet
Dat is de politieke manier om hem toch van repliek te dienen.Zonder woorden.

Niet dat ik het aanraadt maar :

Ik heb hier ooit eens een verhaal gehoord van een buitenlander de kans had om 380V op de afgetapte leiding te zetten. Koste de buren wel een aircon  :happy2:

Mogelijkheid die ikzelf zou proberen is de aftapdraadjes aan elkaar knopen zodat ( in het geval van weer aansluiten op hun eigen systeem ) in ieder geval 3-4 keer de stoppen eruit knallen.

Maar toegegeven : Pjottr's manier is de meest diplomatieke  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pjottr

Vind het wel een goeie eigenlijk maar ik heb te weinig verstand van electra om dat te kunnen
Hoewel zou het kunnen laten doen. Overweging voor de volgende keer
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

buizesmurf

Ik heb  hier al electriciteitsmeters Andersom zien draaien.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch