ik zou graag een fillipijnse vrouw leren kennen.

Gestart door basics, zaterdag 8 september 2012, 01:19:14

Vorige topic - Volgende topic

basics

hey.
even mezelf voorstellen.
Ik ben peter ...34 jaartjes oud.
geboren en getogen te gent oost vlaanderen belgie.
vast werk ja ;)
vrij sportief en heb ook redelijk wat hobby s.

Na verschillende relatie s die op de klippen zijn gelopen door de mentaliteit van de vrouwen hier in belgie zou ik graag een Filipijnse vrouw willen leren kennen.
De reden hiervoor...ik ken een paar koppels omgeving brugge waarvan man belgisch en vrouw fillipijns is en ze zijn al heel lang samen maar toch druipt de liefde voor elkaar er nog altijd af.
ik moet zeggen dat ik meer liefde zie tussen hen dan dat ik ooit hier met een koppel belgen heb gezien... ,
hier toch wel wat jaloers van heb ik voor mezelf voorgenomen toch ook mn geluk en toekomst te willen delen met een Filipijnse vrouw.
daardoor ben ik alle informatie gaan vergaren wat ik kon vinden over de Filipijnen en mn eerste reis naar daar zou ik willen plannen volgend jaar ,
maar veel factoren staan nog niet vast daar ik hier nog veel te weinig wetenschap over heb.

hier omtrent heb ik heel veel vragen want ik ben een totale leek  :lachen:
Ik ben ingeschreven op Asia dating (betalend member) en praat (soms met cam op een deftige manier) al met wat vrouwen van daar maar ik weet niet of het verstandig is...tips ?
(qua financiƫn geen zorgen daar ben ik heel wijselijk mee :)

voor mensen die zin hebben om te antwoorden hoe meer info hoe beter.
als er mensen algemene tips willen geven aub hou u niet in !!
vragen hier omtrent..

1 welk eiland zou best zijn om iemand te leren kennen waarbij ik misschien iets meer zekerheid heb dat ze niet enkel op geld uitzijn ? (als dat al bestaat)
2 Is alleen reizen naar daar volledig af te raden ?
3 zijn daar wat belgen of Nederlanders waar ik goede dag kan gaan tegen zeggen..evenuteel een bar of cafe of plaats waar veel belgen of nederlanders zitten ?

ik heb nog zoveel vragen maar ik kom er niet altijd op.
ik zou zeggen...als JIJ in mijn plaats was (mensen met ervaring van de Filipijnen) hoe zou jij dit aan boord leggen.

ik hoop hier veel  :ontopic: antwoorden op te krijgen :D
groetjes en dank bij voorbaat.


Kano

 :welcome: basics. Veel lees- en schrijfplezier op dit forum. :thumb:

Datingsites met Filipijnse dames zijn er genoeg. Het is wel oppassen geblazen want er zijn redelijk wat scammers. De profielen (soms ook de foto's) op de datingsites zijn niet allemaal accuraat en menige Filipijnse dame gebruikt een datingsite als bron van inlomsten door er diverse contacten op na te houden en verhalen op te lepelen die jou ertoe moeten bewegen om geld over te maken.

Antwoorden:

1. Dat maakt niet uit

2. Reizen alleen kan, als je maar weet wat je doet en je familie en/of vrienden informeert  waar je uithangt en waar je naar toe gaat. Heb je een ontmoeting met iemand doe dat dan zeker de eerste keren in een publieke plaats, zoal een Jollybee of zo

3. Er zijn redelijk wat Belgen en Nederlanders in de Filipijnen en ook plaatsen waar deze elkaar ontmoeten. Maar die zijn niet overal. Je kunt op het forum een lijstje zien met de woon- en verblijfplaats van sommige forumleden http://www.filippijnen.org/index.php/board,74.0.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

 :welcome:

Men zegt dat de vrouwen mooier zijn in cebu,die van IloIlo liever en ga zo maar door. Het maakt dus niet uit naar welk eiland je gaat maar er zijn wel enige verschillen in de plaatselijke cultuur maar over het algemeen zijn ze toch in grote lijnen eender en het is maar net waar je op valt en welk karakter bij je past. Vrouwen genoeg dus neem je tijd en beslis niet overhaast.

Er zijn verschillende 'hang outs' met nederlanders/belgen.
Heckle en Jeckle in makati
Gpoint in Manila
Why not in Dumaguete
In Angeles city zijn ze overal te vinden.

Het is zeker niet aan te bevelen om in Manila te blijven hangen ook al heb je hier eigenlijk alles bij de hand, maar het is nogal crimineel, zeker in de uitgaansgebieden waar veel buitenlanders zijn.

Het forum staat vol met info voor je, dus lees je zoveel mogelijk in, daarna komen beslist nog wel de meer gerichte vragen.

Een tip wil ik je nog wel mee geven:
Als leek ben je een makkelijke en vaak willige prooi voor de lange waslijsten aan trucs die nagenoeg iedere filipino/a bij de hand heeft om je het geld afhandig te maken of je op de een of andere manier klem te zetten om je zoveel mogelijk afhandig te maken.
Daar komt nog bij dat vanaf de airport je een ware cultuurschok te verwerken krijgt naast wellicht je jetlag.

Een goede voorbereiding is daarom eigenlijk een vereiste maar dat geldt overal en dus niet enkel voor de filippijnen.
Leer alvast wat  tagalog dat doet vaak wonderen om afperstrucjes te voorkomen, bv in taxies.

suc6


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Ik zou zeggen; spring in een vliegtuig en kom eens tot hier. Verwacht absoluut niks! maak een lijstje van chat-kenissen die je wil ontmoeten. (liefst ontmoeten in een publieke plaats, mall ofzo). Ga er vanuit dat 50% puur om financiele reden handelt. En neem je tijd!!
Succes!

Dirk68

Als je Tagalog of een of andere Filippijnse lokale taal wil leren, kan je taaluitwisseling doen via bepaalde websites, die gratis of heel goedkoop zijn (sharedtalk.com, mylanguageexchange.com). Op die manier heb je ook kans op wat contacten voor ter plaatse. Mijn huidige vriendin heb ik leren kennen via haar vriendin met wie ik taaluitwisseling deed.

Een degelijk hotel in de buurt van een grote shopping mall, kan de cultuurschok wat verlichten. Je hebt dan alles in de buurt wat je nodig hebt en de shopping malls daar vind ik zelfs een stuk leuker als hier.

Ik ben twee keer alleen naar daar gereisd (Cebu City) en heb daar geen noemenswaardige problemen door ondervonden. Een anekdote is wel dat toen ik de eerste dag in Robinson Mall binnenstapte, ik vrijwel onmiddellijk werd aangesproken door een aantrekkelijke jonge dame die vroeg of ik alleen was en of we dan de dag samen konden doorbrengen. Het aangesproken worden op straat door kinderen en anderen om geld te geven of om iets te kopen is verder het enige waar ik mij onwennig bij gevoeld heb. Hou misschien een zak koekjes voor de kinderen bij de hand, want geld geven wordt afgeraden.









bananacreek

#5
CitaatEen anekdote is wel dat toen ik de eerste dag in Robinson Mall binnenstapte, ik vrijwel onmiddellijk werd aangesproken door een aantrekkelijke jonge dame die vroeg of ik alleen was en of we dan de dag samen konden doorbrengen.

Een normaal  :smiley-philippines: meisje stelt niet zulke vragen.........

Zou een burecat (lees borecat) (hoertje) geweest kunnen zijn?.... :weetikniet: :weetikniet:

Het wemelt van die cats in de malls............ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


bananacreek


Dreamer1975

Denk nu toch niet meteen dat het allemaal hoertjes zijn die dat doen hoor.Laatste bezoek in manila in robinsons mall stond er zo'n verkoopstertje voor massagestoelen die mij eerst aansprak voor een massagestoel te verkopen en toen dat niet lukte doodleuk vroeg of ik met haar geen koffie wou gaan drinken na haar shift.
Blank = $$$ en = ticket outta here.

bananacreek

Citaat van: Dreamer1975 op zaterdag  8 september 2012, 16:01:40
Denk nu toch niet meteen dat het allemaal hoertjes zijn die dat doen hoor.Laatste bezoek in manila in robinsons mall stond er zo'n verkoopstertje voor massagestoelen die mij eerst aansprak voor een massagestoel te verkopen en toen dat niet lukte doodleuk vroeg of ik met haar geen koffie wou gaan drinken na haar shift.
Blank = $$$ en = ticket outta here.

Nee, dat denk ik helemaal niet maar het andere lid werd zomaar (neem ik althans aan) door een jonge dame aangesproken............enz.

U spreekt van een verkoopster van massage stoelen, dus haar opzet was dan ook anders.
Zij had een goede reden om u aan te spreken en vroeg waarschijnlijk allereerst of u geinteresseerd was in de aankoop van een massagestoel.

Toen had u haar direct gevraagd of ze koffie wilde drinken en die vraag viel dan bij haar in goede aarde.
Dus er was al (korte) een kennismaking aan vooraf gegaan.
Dat is wel even iets anders als door een wildvreemde (jonge mooie) vrouw in een mall te worden aangesproken........... :jajaja:

Was het dit model massagestoel?.......... :weetikniet: :weetikniet:




Cosyns Guy

Misschien effe rondluisteren bij de leden of hun vrouwtje geen ongehuwde zus heeft. :biggrinn:  :biggrinn: