Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld overbrengen naar de filipijnen

Gestart door Raventje, donderdag 13 september 2012, 12:32:43

Vorige topic - Volgende topic

Raventje

Hallo allemaal,ik ben hier nieuw en had graag wat advies.
Het zit namelijk zo:Ik heb mijn huis tekoop gezet en zodra het verkocht is emigreer ik naar de Filipijnen en ga daar een SRRV aanvraag indienen,ik heb al veel informatie voor dit ondernomen via PRA in de Filipijnen en heb al Mr Van Bogaert gecontacteert en hij zou me een 59 days visa geven zodat ik tijd genoeg heb om ginds alles inorde te maken.Ik laat me wel volledig uitschrijven uit  :belgiesmiley: geen adres,postbus of wat dan ook en ook geen bankrekening meer;
Men vraag is nu:Hoe breng ik men geld over naar de  :smiley-philippines: aangezien ik in de  :smiley-philippines: nog geen bankrekening geopent heb en online kan je dat niet.Ik weet dat je maar â,¬10.000 maar mag meedoen op het vliegtuig.Graag jullie advies hoe ik het best zou kunnen aanpakken. Mvg,Raventje

Kano

 :welcome: Raventje  Is het nu wel verstandig om geen bankrekening in BE aan te houden. Krijg je (later) geen pensioen meer?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

ik dacht dat het 10.000 dollar was, niet euro. Let daar wel even op want anders neem je misschien nog te veel mee ook.
En meer mag wel maar dan moet je het aan geven met alle gevolgen van dien (aangeven zelf is niet erg maar dat ze weten dat je het geld bij je hebt is niet handig).

Luke

10.000 USD is het maximum dat je mag binnenbrengen in de Filipijnen zonder aangfte. Bedragen hoger moet bij de souane aangegeven worden. Enkele weken geleden was er nog een reiziger die geklist was met meeeeeeeeeeeeer....

Ik zou die bankrekening in BE nog maar een tijdje aanhouden. Of ben je op de vlucht voor iets??
Na het openen van een rekening in PH kun je van je BE-bank naar PH-bank transferen met de nodige kosten spijtig genoeg.

Success!

Herbie

Waarom alles zo moeilijk maken. Gewoon rekening van city bank open doen. Al je centjes lekker op deponeren. En die kan je rustig gebruiken in Phil zonder kosten.  :atyourservice:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Raventje

#5
hallo allemaal,dank voor het advies hoor..het moet minder zijn dan â,¬10000  dat je kan meenemen op het vliegtuig,ik heb het gecheckt bij brussel airlines.. lat ons zeggen â,¬9950 is dan aanvaardbaar???neen,ik ben niet op de vlucht :lachen:..ik wil gewoon men bruggen verbranden met  :belgiesmiley: en in de :smiley-philippines: een nieuw leven beginnen..ik heb eens nagedacht,mss is het beter dat ik het geld aan men zuster geef tot dat ik in de  :smiley-philippines: een bankrekening open,dan moet zij het dan maar storten op de mijne?...anders weet ik ook geen andere oplossing... :thankyoufw5:

en men pensioen voor later..ik zal de sociale zekerheid wel verwittigen vooraleer ik vertrek...het is nog 15 jaar vooraleer ik met pensioen kan

disnoke

Citaat van: Raventje op donderdag 13 september 2012, 20:42:07
hallo allemaal,dank voor het advies hoor..het is â,¬10000  dat je kan meenemen op het vliegtuig,ik heb het gecheckt bij brussel airlines..

Brussels airlines niet geloven is 10 000 USD, ze vliegen er zelf niet op, als de link werkt zie je het formulier dat je moet invullen voor de douane, 10 000 usd of its equiivalent

http://customs.gov.ph/wp-content/uploads/2012/03/customsDeclaration.jpg


disnoke

Citaat van: Raventje op donderdag 13 september 2012, 21:38:55
@disnoke...het staat nochthans op de website http://www.brusselsairport.be/nl/contact/faq_all/faq060/

wel goed lezen he  :neeneenee:

Alle reizigers die de EU binnenkomen of verlaten met â,¬ 10 000 of meer contant geld, moeten dit bedrag bij de douane aangeven overeenkomstig Verordening (EG) nr. 1889/2005, die vanaf 15 juni 2007 van toepassing is.

Je mag idd 10 000 euro uitvoeren uit Europa maar je wilt het invoeren in de Filippijnen waar een andere wetgeving telt, dus ofwel moet je onderweg nog zo'n 3000 usd uitgeven  :biggrinn:

vvjoris

1. alleszins een bankrekening houden in  :belgiesmiley:
2. als je sociale zekerheid wil blijven genieten, ga je zeker je adres in de  :smiley-philippines: aan de  :belgiesmiley: moeten doorgeven
3. zie ook DSOZ (www.expatplus.be) ivm sociale zekerheid
4. het is 10,000 USD, als je meer bij hebt riskeer je problemen ter plaatse
5. je kan 1000 posts plaatsen, uren zoeken op internet, alel banken contacteren om zo goedkoop mogelijk een groot bedrag naar jezelf in  :smiley-philippines: over te maken, maar je kan voor een relatief redelijk bedrag al heel wat ginder krijgen: je neemt 10,000 USD cash mee, je neemt enkele prepaid credit cards mee, waar je op elke kaart zo'n 5,000 eur kan zetten, je stuurt naar jezelf 9,000 eur, een keer met coinstar, een keer met moneytrans en een keer met LCC, en één keer in jouw naam, en bvb één keer in naam van jou zus (indien je minder dan 10,000 eur opstuurt in een termijn van 3 maanden, wordt niks doorgegeven) = > op die manier heb je ginder 70 - 80,000 euro. Na 3 maanden kun je dit scenario herhalen
6. je opent ginder een rekening bij BDO, BPI, Metrobank of dergelijke. Ze gana wel willen dat je een adres ter plaatse hebt.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.