Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld overbrengen naar de filipijnen

Gestart door Raventje, donderdag 13 september 2012, 12:32:43

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Ik zou veel liever in Belgie met een Filippijnse wonen maar ja het lot en zeker de Belgische ambassade en DVZ besliste er anders over. Wij vlamimgen zijn klagers dat weet iedereen. Waarom willen er zoveel vreemdelingen naar hier komen? Omdat het hier zo slecht is? Ik denk het niet? iK hou ook niet van de winter maar de typhoons en aardbevingen in PH kan ik ook missen. :daag:

vvjoris

Ik heb niks tegen de luxe en het confort dat we in  :vl: hebben, niet dat ik dat echt nodig heb, maar er zijn hier zaken die me geweldig storen (in de  :smiley-philippines: zijn dat dan weer andere storende dingen) maar het daarover hebben hoort niet bij dit topic thuis, en zou zeker een eindeloze discussie worden. Maar als ik ooit een hartinfarct krijg, zal het eerder in  :vl: dan in  :smiley-philippines: zijn, omdat je daar 'on Philippine time' runt, en alles niet nu en direct moet ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Raventje

Inderdaad er zal altijd iets zijn waar we ons aan storen zowel in  :belgiesmiley: als in de  :smiley-philippines:..ik heb ook ervaren wanneer ik de  :smiley-philippines: was dat ik daar geen last heb van stress..en ja,de luxe laat soms ook de wensen over...maar ik heb liever minder comfort in de  :smiley-philippines:dan een stressvol leven in  :belgiesmiley:..vandaar mijn beslissing..
ps:Less is More... :benweg:

Pascal&Katiren

Ik snap het ook niet hoe ondanks alle stress ik hier  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: had
Eenmaal op de  :smiley-philippines: voelde ik me meer en meer op mijn gemak.

Baliw-katok

En Raventje, al verhuisd naar de Filippijnen ?

Rich

Even  :offtopic:

Ik heb de indruk dat veel mensen tegenwoordig nogal vlug stressed zijn, maar het hangt ook af van mens tot mens natuurlijk, en ik vraag  me af waar die stress dan wel niet vandaan komt  :weetikniet:

Ik heb er in ieder geval nooit veel last van gehad. Stressbestendig dus, en volgens mij komt stress door slechte organisatie, zoniet door teveel hooi op de vork te nemen.

Ik ken mensen met een job van 9 to 5 die vol met stress zitten en ik ken mensen met een big business die nooit last hebben van stress, dus ja  :ikkeniebegrijp:

Rich de Nederbelg.

Raventje

Citaat van: Baliw-katok op woensdag 26 december 2012, 20:05:18
En Raventje, al verhuisd naar de Filippijnen ?

Hallo,nog niet..was het maar waar  :biggrinn: men huis staat sinds kort tekoop...afwachten nu hé...nu met die crisis hier,hoop ik alleen maar dat het snel gaat :lachen:...hou jullie wel op de hoogte :)

Baron

 :hoedjeaf:


Ook ik heb in de  :eu: meer stress dan in de PH. In de PH is het de domheid, de taxichauffeurs met hun domme trucjes, en dat je voor een sandwich massage dubbel moet betalen!

In  :eu: ben ik al depressief na het nieuws 's ochtends. Dan de post, de bankafschriften nog. Moet je wat regelen, hang je 20 minuten in de wacht. De halve dag ben je bezig de fouten van instanties, gemeentes en banken recht te trekken.

Voorbeeld: de slimme meter. Kost 2,50 extra per maand. Hoeven ze niet meer aan de deur te komen om de meterstand op te nemen. NOG NOOIT !! zoveel opmeters aan de deur gehad als met de slimme meter. Altijd klopte er wel iets niet. Ik heb toen met terugwerkende kracht die 2,50 euro teruggevraagd. Dat kon natuurlijk niet. Toen zijn ze een nieuwe meter komen hangen.

NL, Belgie heeft niet alleen een ontmoedigingsbeleid voor buitenlanders, maar ook voor haar eigen volk.

:rennen: :rennen:

Om terug te komen op het topic: geld overbrengen naar de Filipijnen, zeg ik dus, zeker doen. In de PH ervan genieten, in   :nederlandsevlag: :belgiesmiley: ben je het wat vroeger of wat later, toch kwijt. In de PH kun je er nog een leuke(re) tijd mee maken. Zolang het duurt .........
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

innka3

Citaat van: Baron op woensdag  3 april 2013, 06:03:58
:hoedjeaf:

Ook ik heb in de  :eu: meer stress dan in de PH. In de PH is het de domheid, de taxichauffeurs met hun domme trucjes, en dat je voor een sandwich massage dubbel moet betalen!

mijn beste, :hoedjeaf: in de  :smiley-philippines: lopen ze al voor op wat de vliegtuig-maatschapijen willen.
betalen naar gewicht,dus dat u dubbel moet betalen bij uw massage. :rofl1:

koy

Je mag van geluk spreken dat je je geld niet hebt overgebracht naar Cyprus....

:lachen: :lachen:
leven en laten leven...