Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Twee KLM-stewardessen ontslagen na glas wijn bij lunch

Gestart door Mawibata, donderdag 20 september 2012, 19:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Twee KLM-stewardessen ontslagen na glas wijn bij lunch





Twee stewardessen van KLM (54 en 49 jaar) zijn ontslagen wegens het drinken van een glaasje wijn bij de lunch. De vrouwen hadden voor een nachtvlucht van Johannesburg naar Amsterdam, eind maart, bij het middageten een drankje genuttigd. De vakbond voor cabinepersoneel VNC vindt dat de vrouwen veel te zwaar zijn gestraft.

De vrouwen waren al 33 en 20 jaar in dienst bij KLM en hadden de leiding over het vliegtuigpersoneel. "Ze waren niet onder invloed tijdens de vlucht. De twee vrouwen werkten al tientallen jaren bij KLM. Ze kenden de regels, maar hadden op enige bijval gerekend. Dat ze leidinggevenden waren, is ze zwaar aangerekend", aldus Ton Sterrenberg, voorzitter van de vakbond VNC in het AD.

Cabinepersoneel mag volgens de regels in de tien uur voor het zich moet melden op de luchthaven geen alcohol drinken. "De lunch was 's middags, het vliegtuig vertrok om middernacht. Een nam een wijntje, de ander een biertje. Een steward die het drankgebruik opmerkte, meldde het aan de gezagvoerder van de vlucht. Ze hebben niet beseft dat ze binnen de tijdslimiet een drankje namen. De alcohol was tijdens de vlucht allang uit het bloed van de vrouwen", aldus Sterrenberg.

De stewardessen gingen tegen het ontslag in beroep, maar de rechtbank stelde KLM in het gelijk. KLM wil niet op de ontslagzaak reageren.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Die steward gaat blijkbaar over lijken om hoger op te komen, en om zen twee bazen een kloot af te trekken.....

Een beetje redelijk blijven ja....

LIVE ONCE - LIVE IT

Pascal&Katiren

Belachelijk dat KLM de oogkleppen opzet als al werd aangegeven dat het hier NIET gaat om een onder invloed verkerend personeel.
Ik hoop echt dat die klikspaan ook is iets dergelijks overkomt.
SCHANDALIG!!!

yepyep

Crab mentality in Nederland. Wederom is een bedrijf op een makkelijke manier afgekomen van relatief duur personeel dat toch niet meer bij het interieur paste.

Amice

Zegt eigenlijk meer iets over de werksfeer en collegialiteit binnen de Air France/KLM groep.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata



Citaat van: yepyep op vrijdag 21 september 2012, 02:21:32
Crab mentality in Nederland. Wederom is een bedrijf op een makkelijke manier afgekomen van relatief duur personeel dat toch niet meer bij het interieur paste.


Is ook mijn gedacht.  Op de aziatische lines zie geen stewardessen van 54 en 49 jaar.   :whataboobs:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bruno13

schandalig,praters heb je overal,ik vind het zo zielig dat mensen zo jaloers kunnen zijn op een ander,om er toch maar beter ervan te worden :denk:

Luke

Je weet niet welke mentaliteit de onslagen stewardessen hadden tegenover hun kollegas.
Het zou wel eens een "afrekening" kunnen zijn ...  :denk:

En voor KLM directie een goeie reden om de headcount op een goedkope manier te verminderen.
Het bedrijf waar ik (nog) werk zou dat met mij ook doen als ze zo'n reden kunnen vinden.  :negatief:


O.B.Bommel

Als het toch niet te bewijzen was waarom hebben ze het niet gewoon ontkend, hun woord tegen dat van de steward.
Raar verhaal trouwens, het lijkt inderdaad op een hetze om van wat ouwe meuk af te komen. Of heeft de steward zich zo afgezeken gevoeld dat dit een wraakoefening is? Of was hij ingehuurd om ze te bespieden?

En collegialiteit is een uitstervend fenomeen.

Als de rechter achter de KLM staat is er vast iets meer aan de hand geweest, op alleen het feit zou ik een waarschuwing inschatten en degradatie, edoch je weet het nooit.

Pas is een collega ook voor "iets" ontslagen, wat er precies was blijft onduidelijk er was wel degelijk iets aan de hand begreep ik maar ze viel wel toevallig in de groep die men kwijt wilde.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Ik heb het al meerdere keren geopperd, laat piloten, co-piloten en cabinepersoneel voor elke vlucht even blazen. Dan weet men waar men aan toe is en het is wel zo veilig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn