Cebu Pacific booking "error"

Gestart door bertalert, vrijdag 28 september 2012, 02:19:29

Vorige topic - Volgende topic

bertalert

Hey iedereen,

Ik wens sinds gisteren een aantal vluchten te boeken met cebu pacific maar krijg bij het boeken telkens een error melding...

Zijn er nog leden die recent problemen hebben ondervonden met het online boeken?

Ik hoop dat het niet terug is zoals in het verleden waarbij buitenlandse kredietkaarten steevast werden geweigerd...

Ketelbinkie

In welke fase van het boekingsproces verschijnt wat voor een error message?? In het verleden altijd problemen met mijn Visa cc online bij CP te boeken waar dat bij andere vliegmijen met deze card niet aan de orde was. Als je toevallig nog een andere cc als Visa hebt, zou je die eens moeten proberen, met Mastercard b.v. geen problemen.

vvjoris

Bij het boeken bij CP met Master Card begin deze maand geen problemen gehad, maar ik heb ook iets on line gekocht (niet bij CP natturlijk, maar ben even de naam van de firma kwijt) in Manila, Master Card ging langs geen kanten, ben dan cash gaan betalen bij LBC (geen kosten) en de spullen zijn geleverd...

't raar, soms gaat het, soms gaat het niet...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bertalert

Hey,

vannamiddag ging het dan plots weer wel.

Ondertussen was de vlucht wel reeds 600php duurder geworden :negatief: Bedankt Cebu Pacific  :negatief:

Het probleem stelde zich op de pagina waarop je de betaalgegevens invoert. Bij het klikken op continue kon je niet verder naar de volgende stap (aanbod om in euro te betalen) maar kwam dan de error message...

bertalert

nog ter info: ik gebruikt altijd Mastercard...

Rich

Citaat van: bertalert op vrijdag 28 september 2012, 16:19:05
Hey,

vannamiddag ging het dan plots weer wel.

Ondertussen was de vlucht wel reeds 600php duurder geworden :negatief: Bedankt Cebu Pacific  :negatief:

Het probleem stelde zich op de pagina waarop je de betaalgegevens invoert. Bij het klikken op continue kon je niet verder naar de volgende stap (aanbod om in euro te betalen) maar kwam dan de error message...


Dat is +/- 12 euro begot. Daar ga je toch niet van wakker liggen zeker?   :confused2:
Rich de Nederbelg.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Citaat van: boldy op zaterdag 29 september 2012, 07:11:52
schijnbaar wel  :lachen:

Het gaat niet om die 12 euro, het gaat om het principe ... bertalert is voor 12 euro in 't zak gezet. Eigelijk zou je moeten naar CP mailen en zeggen, omdat uw spul niet werkt betaal ik 12 euro meer, gelieve die over te maken op rekening..... Zal wel niks opbrengen, behalve als iedereen dat begint te doen, dan zullen ze wel even hun systeem nazien...

Gelijkaardig: als mijn rekening in Carrefour of Colruyt of zo niet klopt, en het is een halve euro verkeerd, dan ga ik die aan 't onthaal terughalen. Idem dito: als iedereen dat doet zullen ze wel zorgen dat de prijzen die met de scan overeenkomen juist in hun bestand staan... Merk op dat het bedrag dat in de distributie fout aangerekend wordt op jaarbasis enkele miljoenen euro's bedraagt... (cf. test-aankoop)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Die errors komen veel te vaak voor inderdaad, onprofessionele bedoeling.

Betalen is mij alleen nog maar gelukt met een Filippijnse pas.



Rich

Citaat van: vvjoris op zaterdag 29 september 2012, 07:49:51
Citaat van: boldy op zaterdag 29 september 2012, 07:11:52
schijnbaar wel  :lachen:

Het gaat niet om die 12 euro, het gaat om het principe ... bertalert is voor 12 euro in 't zak gezet. Eigelijk zou je moeten naar CP mailen en zeggen, omdat uw spul niet werkt betaal ik 12 euro meer, gelieve die over te maken op rekening..... Zal wel niks opbrengen, behalve als iedereen dat begint te doen, dan zullen ze wel even hun systeem nazien...


Heb eens van iemand horen zeggen, dat het zou kunnen liggen aan de browser die je gebruikt. Het zou vaker voorkomen als je met Firefox gebruikt, en met Explorer zou je minder last hebben.  :weetikniet:

Ikzelf boek altijd online en heb ook wel eens last gehad met slechte verbindingen en zo, maar wat willen we nou ?

Tegenwoordig hoef je bijna voor niets de deur nog uit en kan je alles vanuit de luie stoel online regelen. Al eens over nagedacht hoeveel we daar mee kunnen besparen ?
We moeten het van meerdere kanten bekijken en ons niet zo vlug druk maken tegenwoordig als er iets eens niet werkt.
Rich de Nederbelg.

bertalert

@rich en boldy, ik stel voor dat jullie de volgende keer dat jullie een tricycad ofzo nemen in plaats van 10 pesos ofzo je die kerel 610 pesos geeft  , want "het is begot 12 euro en daar lig je toch zeker niet wakker van"....


Rich

Citaat van: bertalert op woensdag 10 oktober 2012, 07:06:26
@rich en boldy, ik stel voor dat jullie de volgende keer dat jullie een tricycad ofzo nemen in plaats van 10 pesos ofzo je die kerel 610 pesos geeft  , want "het is begot 12 euro en daar lig je toch zeker niet wakker van"....



Volgens mij had jij het over een vlucht, toch?  Niet over een ritje met een tricycad. 

:daag:
Rich de Nederbelg.

robert van dijck

Een paar dagen geleden ook tickets on line geboekt bij CP, ging niet van een leien dakje, op laatst lukte het door de naam van de Belgische bank te veranderen. Ook bij persoonlijk adres wordt een provincie gevraagd, het is enkel mogelijk om een   :smiley-philippines: provincie in te brengen in uw eigen adres. Ook geen e-mail gekregen van mijn boekings, heb wel mijn e-ticket kunnen opvragen via de site. Eergisteren geboekt en betaald, omrekenfactor â,¬/Peso   50,4P/â,¬ da's ook goed geprofiteerd

mvgr

Robert

boldy

Citaat van: bertalert op woensdag 10 oktober 2012, 07:06:26
@rich en boldy, ik stel voor dat jullie de volgende keer dat jullie een tricycad ofzo nemen in plaats van 10 pesos ofzo je die kerel 610 pesos geeft  , want "het is begot 12 euro en daar lig je toch zeker niet wakker van"....



komen ze niet vooruit als ik erin zit  :lachen: . maar je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken he
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Pjottr

Tja this is Philippines Alles is hier zwak. Bankieren, ATM's enz Dat is de conscequentie van hier wonen
Gisteren weer een probleem bij BPI ATM. Het zoveelste. Komt wel weer goed maar duurt eeuwen en de medewerkers snappen zelf hun eigen bank systeem niet.
Ik ging naar de manager van BPI maar die gaf mij geen antwoord op de vraag. Daar zijn ze trouwens vreselijk goed in hier. Stel een Filipino een vraag en er komt iets terug wat totaal geen raakvlak heeft met jouw vraag
Ergerlijk is dat.
Ze zij: "vul maar een klachten form in". Op mijn 2e vraag of ze mij een en ander kon uitleggen haalde ze de schouders op en zei: "ga maar naar die en die persoon want die is specialist op het gebed van ATM".
De ATM specialist had geen notie waar ik het over had. Dit ervaar  ik ook bij China Bank en BDO en BPI. De mensen zijn niet getrained en zeker niet klant gericht en hebben geen brede kennis maar zijn alleen gericht op wat zij moeten doen en verder niet.
Een Filipino is hier aan gewend maar als kano vind ik het nog steeds lastig.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Klopt Pieter. Dat vind ik ook een grote ergernis in de Filipijnen. Het personeel is vaak niet gemotiveerd en ondeskundig. En dat is zeker niet alleen bij de banken. Deels te wijten aan de 6 maands contracten die velen krijgen ter voorkoming van een vaste aanstelling. Maar wel elke morgen de prayers doen!
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

TheDolphin

Ik wilde een ticket online kopen bij PAL maar als het boekingsysteem dan de reisinformatie van de door mij gewenste vlucht ging ophalen liep het steeds vast en kreeg ik de melding "Bad Gateway" dit probleem deed zich voor in de Mozilla Firefox internet browser, in Internet Explorer en Google Chrome doet het probleem zich niet voor.