Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Container van Belgie naar Cebu

Gestart door crashman, zondag 30 september 2012, 12:21:07

Vorige topic - Volgende topic

crashman

Is er iemand die ervaringen heeft met het verschepen van een container van Belgie (Opwijk) naar Cebu ?

We waren begonnen met balikbayan boxes maar dit lijkt toch niet te volstaan.
Is het bv ook mogelijk om een monovolumewagen in een container te verschepen ?
En hoe zit het met huisdieren (we hebben een chowchow)

Zijn er maatschappijen die zonder veel problemen qua papieren ed een container van huis tot huis kunnen
verschepen en aan welke prijzen ?

Graag uw reacties en alvast bedankt

Kano

Van het verschepen van containers vanuit Belgie heb ik geen Hollandse kaas gegeten.
Het is mogelijk om een monovolumewagen te verschepen, maar dat gaat je zeeeeer veel hoofdbrekens en geld kosten bij de customs in de Filipijnen. Lees puntjes 4 t/m 9 op deze site http://manilaforwarder.com/vehicleshipment.html. En als jouw merk en type niet bekend is in de Filipijnen heb je een bijkomend probleem, dan moet je voor onderhoud en reparatie onderdelen importeren tegen hoge kosten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Hier is een lijst van freightforwarders in België : http://shipping-data.com/list/business?country=be&city=Antwerp&title=

Geen ervaring België naar de Filippijnen, maar wel andersom.
Heb veel te maken gehad met agenten, en behalve de wetgeving komt het eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.

Bel er eens een paar op uit de lijst. Er zijn er heel wat die verschepen naar Cebu. Vraag prijzen FCL en LCL = volle container of minder dan een volle.

Succes  :thumb:



Rich de Nederbelg.

vvjoris

Vraag eens aan Johan, hij doet andere shipments dan alleen balikbayan (klik op de advertentie 'ELJO Balikbayan box' bovenaan deze pagina.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

infas

Wij hebben reeds tweemaal een container naar Cebu verscheept voor de vereniging.
De eerste maal een 20 voet en de laatste keer een 40 voet.
Hou er rekening mee dat de douane in Cebu heel moeilijk gaat doen...
Wij hadden 200 oude fietsen verladen en die gingen we weggeven... deed de douane daar moeilijk over...
Uiteindelijk meer betaald aan douane dan aan verschepingskosten :¨l

Ik denk niet dat wij nog een container gaan opsturen, stank voor dank!

Luke

Citaat van: infas op vrijdag 12 oktober 2012, 14:51:38
Wij hebben reeds tweemaal een container naar Cebu verscheept voor de vereniging.
De eerste maal een 20 voet en de laatste keer een 40 voet.
Hou er rekening mee dat de douane in Cebu heel moeilijk gaat doen...
Wij hadden 200 oude fietsen verladen en die gingen we weggeven... deed de douane daar moeilijk over...
Uiteindelijk meer betaald aan douane dan aan verschepingskosten :¨l

Ik denk niet dat wij nog een container gaan opsturen, stank voor dank!

Dus in totaal 2000+ EUR?? Daar had je al een hoop nieuwe fietsen lokaal (of chinese) kunnen voor kopen niet?

gosternokke

Ja, heb er poosje terug 2 gekocht voor 2500 peso per stuk

 

Chinees fabrikaat vermoed ik, naar  :smiley-philippines:   wel bar slecht van kwaliteit

xav

ik heb onlangs mijn fiets opgestuurd als balik bayan... was nog geen week daar en kreeg al een bod van 20.000 peso om die te kopen... dat is dan ook ongeveer de prijs die ik betaald heb 6 jaar geleden  :happy2:

maar ik doe die niet weg... de beste fiets die ik ooit gehad heb...

vvjoris

Is Belgisch fabrikaat fietsen zo enorm veel beter dan Chinees? Hier koop je iets wat er degelijk uitziet voor â,¬ 200 maar dat zullen ook wel Chinese zijn veronderstel ik, ik zie dan betere kwaliteit â,¬ 600 en zelfs â,¬ 1000, en ik spreek niet over koersfietsen...

Zelf koop ik er toch geen, althans niet voor  :belgiesmiley:, het is compleet zinloos, wordt toch altijd gepikt...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Men kinderen gingen er dagelijks op naar school, zo 2 kilometer van huis, en ja wat die er alemaal mee uitspookten weet ik natuurlijk niet.

Men vrouw hoorde wel dat ze er soms met 3 kinderen tegelijk op zaten.  meeste kinderen in palawan kunnen alleen maar dromen van een nieuwe fiets. 2500 peso is al een heel bedrag voor hun.

Binnen een maand  alle banden geklapt, trappers eraf, en de lagers van de tandwielen af.


dolfijn76

voor de hond moet je je gewoon aan de quarantaine maatregelen van de vliegmaatschappij houden en dan kan je die meenemen volgens mij.  Alleen is een chow chow daar nu niet het gemakkelijkste dier voor. Tenzij je een heel rustige hebt natuurlijk en geen eigenzinnig exemplaar.

voor container inderdaad een paar van die van de lijst van Rich bellen of eens horen bij Johan.  En de auto die zou ik hier mooi tweedehands verkopen en met dat geld ginder een andere auto kopen.