Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: jiggy op woensdag 11 maart 2015, 10:43:45
Even updaten want de laatste post hier is al ruim 2 jaar oud.

Welke zijn bij ervaring MOMENTEEL de aanbieders/middelen met de beste garanties op goed internet in CEBU CITY?

Noot : mijn vriendin heeft momenteel een pocket wifi pack van Sun. 6 Gb voor ca 1.000 PHP, maar.. De kwaliteit is erbarmelijk , zelfs voor Viber. Skypen (streaming) moeten we helemaal niet aan beginnen.

Iemand raad? Algemeen, doch LIEFST voor Cebu City ?

Er zijn geen garanties. Het hangt af van de locatie waar je woont.
Mobiel zal afhangen van signaal sterkte en de capaciteit (totale beschikbare bandbreedte) van de zendtoren in de buurt.
Over telefoon is het de kabel die de kwaliteit van ontvangst bepaald. Als die kabel niet waterdicht is heb je signaal verzwakking. Zit je ver van de centrale of straat-cabinet-met-internet-conversie, dan kan dit ook problemen geven. Een groot aantal gebruikers in 1 kabel en externe invloeden (transformators, andere kabels) hebben allemaal een invloed op kwaliteit. En als laatste de totale bandbreedte van centrale of straat cabinet.

Cable-TV+internet is vergelijkbaar met telefoonkabel, Hier zijn vocht en contactlassen, waar coaxkabeluiteinden aan elkaar verbonden worden, een belangrijke factor. Ook de totale bandbreedte toegewezen aan een "optical node" (conversie Fiber naar Coax).
Thuis heb ik Cable-TV+internet pakket van Sky Cable met de nodige problemen over de jaren heen.
Ik oog nu op fiber-to-the-home nu aangeboden door PLDT en GLOBE met vergelijkbare prijzen als Sky. Maar ik wacht nog even af. Mogelijk verkas ik naar Europa in de komende jaar(en) om allerlei redenen.


Amice

Inmiddels overgeschakeld op cable link en de eerste indruk is dat het een stuk sneller is dan smart bro. :thumb:

Smartbro is dus verleden tijd want Cablelink biedt toch een stuk meer voor hetzelfde geld zoals bv. Wifi en incl cable TV.

Afijn maar eens kijken hoe het zich de komende tijd manifesteert.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

share

Een update:

Vorige keer in  :smiley-philippines: had ik PLDT, op Lapu Lapu, geen enkel probleem met internetverbinding.

Deze keer heb ik Globe, in Mandaue, elk uur van de dag problemen met internetverbinding,aan 1100 pesos per maand, maar dat zou voor 24u/dag moeten zijn, en als ik 1u/dag connectie heb mag ik al tevreden zijn. Eigenlijk betaal ik dus 26,400/maand...

Luke

Citaat van: share op zondag 29 mei 2016, 19:11:24
Een update:

Vorige keer in  :smiley-philippines: had ik PLDT, op Lapu Lapu, geen enkel probleem met internetverbinding.

Deze keer heb ik Globe, in Mandaue, elk uur van de dag problemen met internetverbinding,aan 1100 pesos per maand, maar dat zou voor 24u/dag moeten zijn, en als ik 1u/dag connectie heb mag ik al tevreden zijn. Eigenlijk betaal ik dus 26,400/maand...

Als PLDT goed was, waarom ben je dan veranderd?

Ronny55

Als je met Globe iets meer uitgeeft heb je ook goed internet .....Internet hier is nu eenmaal overprijsd.....Daarbij goedkoop is veelal dure koop.
Mij is verteld dat PLDT het monopoly heeft op internet en alle andere providers moeten de kassa van PLDT passeren.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Dat klopt, PLDT heeft een monopoly , ze zijn tot nu toe de beste vindt ik.
Hun service is ook goed, als je een klacht hebt staan ze binnen 24 uur voor je deur.
Alleen , wat ik destijds vergeleken hebt met andere aanbieders niet goedkoop.
Maar Duterte  heeft ze al gewaarschuwd las ik in Davao today, internet faster and cheaper otherwise i trow the market open.
Dus er is hoop!

Adik

Kan het mis hebben maar volgens mij zijn ervaringen ook wel een beetje regio-gebonden?

bananacreek

Globe business connection 3Mb @ P2408 per maand

Max download speed (werkelijke) @ 360 kbs..........geen download cap

Redelijk voor huis/tuin/keuken gebruik...gezien de omstandigheden......... :denk: :denk:





Wilde voor de 15Mb (home connection) gaan maar de zogenaamde agent is nooit op komen dagen....van 15Mb hou je maar 9Mb over @ P3900 p/m maar dat zou dan toch 3x zo snel moeten zijn als de 3Mb

Maar een download cap van 50Gb p/m



Globe website is vaak "outdated"................. :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Ronny55

Download 6.70Mb/s
UPLOAD   0.76Mb/s
PING 113 ms RATING 4/5 Stars ISP 2/5 Stars
PLDT SERVER MAKATI
Net een speedtest gedaan,
internet PLDT met telefoon 2300 peso
Downlaod snelheid +/- 750 Kb/s 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

15Mb voor P2999




Maar je houd maar 2/3 over...... :confused2: :denk:

Maar nu betaal ik P2405 voor 3mb dus voor 2999 naar 15 (9)Mb is dan toch niet gek?... :denk: