Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

peldoman


Adik

Mijn ervaringen in (oostelijk) Biliran zijn dat emailen en surfen bij globe nu ook te wensen overlaat. Dat is zo sinds ze (een jaar geleden) aanpassingen hebben gedaan in de fair use policy and ' unlimited' niet meer bestaat.

Viber en FB daargelaten.

Verder familie in Cavite die broadband wilde aansluiten via Globe maar dat duurde al een week of 6 toen de verkoper met "een voorstel" (flink geld betalen en ondertussen om de haverklap het abonnement afwaarderen) kwam. Daarna toch maar Smart Bro geprobeerd (ging een paar jaar terug binnen enkele dagen) maar dat duurt nu ook al 2 maanden (devices niet op voorraad - merge met Pldt?).

Kortom, op basis van de paar beperkte ervaringen die ik hoor mag je blij zijn dat er uberhaubt iets is waarmee je verbinding kan krijgen.

bananacreek

Nu zou er 4G LTE (voor mobile?) zijn met de meesten zoals SMART (PLDT) en GLOBE.... :denk: :denk:




share

Citaat van: Fail_over op zondag  4 september 2016, 11:25:17
Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet in de Phills?
De votige keer hadden we een usb dongle van Globe om internet in de provincy van Biliran te hebben. Was net genoeg voor surfen en email op te halen.
Iemand een suggestie?  :hoedjeaf:

Mijn gf heeft dat nu, gaat 'redelijk' maar toch af en toe disconnected. Als ik het goed heb hoeft ze geen krediet te laden voor facebook-chat, wel om naar andere sites te gaan kijken. Dat ding heeft 888 pesos gekost geloof ik, met gedurende 3maand 350mb gratis. Die promo is mogelijk wel voorbij nu.

Fail_over

Citaat van: peldoman op zondag  4 september 2016, 13:37:55
Rook signalen , gaat sneller.
Ik rook niet meer.............

@share: 5 jaar geleden hadden wij ook zo'n dongle. Ik denk dat dat nu nog steeds het beste is.

@creek: Is die 4g dekking nu echt over heel de  :smiley-philippines: ?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Tinulang_Manok

Afgelopen december gebruikte ik een huawei MIFI kastje van Globe, ging best aardig, ik kon zelfs filmpjes uploade naar facebook, de familie gebruikt het ding nog.
Voordeel is dat er dan meerdere clients tegelijk wat kunnen, en met 4G ging dat met meerdere niet eens slecht.
Amare et sapere vix deo conceditur

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

In CDO is nu PLDT fiber ter beschikking Speed, download 50 Mbs, upload 38 Mbs. mijn buurman is reeds aangesloten, mijn aanvraag is gedaan ,wachten op de installatie . Telefoon + Kabel tv inbegrepen  3500 peso... Niet echt goedkoop, maar voor die snelheid is me dat waard.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Zeer slechte ervaring met PLDT, na verloop van een paar weken zakt de snelheid behoorlijk.
Kan je aanraden geregeld een speedtest te doen.

Verder heb je ze elke week aan de telefoon om te upgraden of iets anders te verkopen.