Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

nee ben bang dat het nog slechter is want de smart antenne sttat bij mij in de straat en nog knudde verbinding.
Ze zouden eens meer van de knoppen af moeten blijven bij smart ben ik bang.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: shando op zaterdag 20 oktober 2012, 23:24:55
Citaat van: Amice op zaterdag 20 oktober 2012, 22:01:12
Smart Bro is de laatste week anders ook huilen met de kraan open. Zeer slechte verbinding, websites niet kunnen openen enz. opvallend is dat het veelal USA sites betreft maar yahoo,facebook dan weer wel zonder problemen.

Prepaid in manila blijkt Sun nog de beste resultaten te geven maar is dan ook beperkt tot manila.
Voor de rest is het allemaal zooi en gelijk van hetzelfd laken een pak.

Heb je ook internet via satellite met smart?

Tot nu toe niet dacht ik....

louis


Wij zelf hebben een Tattoo van Globe. Een contract van 2 jaar en een maand premie van 1300 pesos.
Heel deze stick kan je in het rubriek miskoop van het (2)jaar plaatsen. Helft van de tijd "no connect"
en als het wel iets doet is het minimaal . Als dit bericht verzonden wordt is het een godswonder

Woon zelf in Samal ,Bataan. Het is zeer plaatselijk, als ik ergens anders ben  en het wel (goed )doet, is het beter dan een ander ADSL verbinding.

Kon mijn contract afkopen voor dacht ik 10,000pesos .Jammer dat ik dat niet gedaan heb, was nog in het begin.

Heb al wat schade opgelopen door deze super Stick. Eerst met mijn laptop rond mijn huis lopen om een goed signaal op te zoeken, zodat mijn laptop de betonvloer belande .En de andere keer parkeer schade bij een klote parkeerplaats  met klote betonblokken bij Gobe .Ben daar verschillende keren geweest , omdat het signaal weer eens voor de zoveelste kker weg gevallen is.

Het is anders wel behelpen met zo,n stickie, andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

gr louis

bananacreek

Globe stick zoals tattoo zijn ok in de stad hier maar zodra je buiten de stad woont zoals in Bacong dan val je gelijk in de problemen.

Globe dsl doet hiet hier nu toch UITSTEKEND na de ellende in de eerste maanden van 2012.

Smart WiFi op een hoge mast (meestal 3 lengtes waterpipe, afhankelijk waar de locatie van de dichtsbijzijnde tower is) doet het wel goed tot in Dauin en zelfs iets verder, maar het probleem is dat je ruimte nodig hebt om de kabels (shorelines?) te spannen.


Luke

#14
Citaat van: shando op zaterdag 20 oktober 2012, 23:24:55
Citaat van: Amice op zaterdag 20 oktober 2012, 22:01:12
Smart Bro is de laatste week anders ook huilen met de kraan open. Zeer slechte verbinding, websites niet kunnen openen enz. opvallend is dat het veelal USA sites betreft maar yahoo,facebook dan weer wel zonder problemen.

Prepaid in manila blijkt Sun nog de beste resultaten te geven maar is dan ook beperkt tot manila.
Voor de rest is het allemaal zooi en gelijk van hetzelfd laken een pak.

Heb je ook internet via satellite met smart?

Je bedoeld SMART BRO. Een draadloze verbinding met een (schotel)antenne gericht op de dichtstbijzijnde SMART GSMmast.
Een echte SATELIET verbinding heb je niet voor 1000p per maand.

Amice

Citaat van: shando op zondag 21 oktober 2012, 13:49:13
Citaat van: bananacreek op zondag 21 oktober 2012, 13:21:46
Citaat van: shando op zaterdag 20 oktober 2012, 23:24:55
Citaat van: Amice op zaterdag 20 oktober 2012, 22:01:12
Smart Bro is de laatste week anders ook huilen met de kraan open. Zeer slechte verbinding, websites niet kunnen openen enz. opvallend is dat het veelal USA sites betreft maar yahoo,facebook dan weer wel zonder problemen.

Prepaid in manila blijkt Sun nog de beste resultaten te geven maar is dan ook beperkt tot manila.
Voor de rest is het allemaal zooi en gelijk van hetzelfd laken een pak.

Heb je ook internet via satellite met smart?

Tot nu toe niet dacht ik....

De vraag was meer voor amice bestemd ...lol
Ik heb wel internet via satellite met smart en het werkt goed.

Ik begrijp het antwoord van amice ook niet zo goed waarom de verbinding dan slechter zou zijn via satellite?


Wel hierom dus
CitaatZe zouden eens meer van de knoppen af moeten blijven bij smart ben ik bang.

Schotel antenne of satelite, zolang ze bij smart(en globe) de zaken grondig kunnen verpesten, zie ik er geen heil in.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Citaat van: Herbie op maandag  1 oktober 2012, 16:36:54
Als je met je gsm vol connection hebt dan heb je met je smart bro ook. Als dat niet het geval is zoals op veel plaatsen in de  :smiley-philippines: Heb je een probleem en data verlies. Daarom heb ik nu een Huawei aangekocht. Want Joy heeft in haar huis zeer slechte verbinding. Daarom gebruikt ze nu ook een usb kabel als verleng stuk, zoals ik al eens aangetoont heb in een ander topic. Buiten achter het huis is het perfect. So the Bro kaart in de Huawei en die gebruiken als Router. Plaatsen in de tuin en verbinden met de laptop alles opgelost hopelijk  :weetikniet: Hier werkt het perfect. Zo zal het daar ook wel zijn.  :thumb: Laat je binnen drie weken wel weten.

Zo de laatste twee weken al wat testen uit gevoert. In Moal Boal werkt het perfect veel rapper dan het internet in het hotel en de smart bro stick. Krijg 3G en HSPA op de Huawei. Downen tussen de 200 en 250  :thumb: . Wat ik op de router van het hotel rond de 100 en 130 ligt  :negatief: . Hotel heeft 54 Mbps.

In Cebu juist het zelfste werkt perfect, kan de Huawei op de kamer laten liggen en op terras gaan zitten zonder problemen. Werkt makkelijk tot een goeie 10 meter vande laptop, op 10m durft de signaalsterkte al zakken naar zeer laag. Soms heeft de Huawei maar één blokje aan toch heb ik gemakkelijk 72 Mbps. Zo wat je met de smart bro stick niet hebt. Als je maar één blokje hebt met smart bro stick, krijg je bijna niets meer binnen.

Waar ik het speciaal voor gekocht heb is voor in Cadbadbaran. Wat een tegen slag is. Dacht dat het hier perfect ging werken. Hier krijg ik maar 2G  :negatief:  :negatief: :negatief: en dat is minder dan 54 Mbps van het hotel. In het centrum, hotel en in Barangay Del Pilar waar mij asawa woont 2G  :negatief: zo maak ik geen winst. Huawei of stick juist het zelfste :negatief: morgen eens proberen in Butuan wat het daar zegt.

Moet er wel bij zeggen dat het zeker een aanrader is en veel beter werkt dan de bro stick, de bro stick heeft ook 3G of HSPA aan, maar is belange zo rap niet. Gaat maar tot 7.2, en bij uitstekende kwaliteit is dat wel heel stabiel. Zoals in Manila. Heeft wel een keer super gewerkt in Bohol laatst april maar was ook maar voor een voormiddag zoals al beschreven in een ander topic.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op maandag  5 november 2012, 14:25:47
Citaat van: Herbie op maandag  1 oktober 2012, 16:36:54
Als je met je gsm vol connection hebt dan heb je met je smart bro ook. Als dat niet het geval is zoals op veel plaatsen in de  :smiley-philippines: Heb je een probleem en data verlies. Daarom heb ik nu een Huawei aangekocht. Want Joy heeft in haar huis zeer slechte verbinding. Daarom gebruikt ze nu ook een usb kabel als verleng stuk, zoals ik al eens aangetoont heb in een ander topic. Buiten achter het huis is het perfect. So the Bro kaart in de Huawei en die gebruiken als Router. Plaatsen in de tuin en verbinden met de laptop alles opgelost hopelijk  :weetikniet: Hier werkt het perfect. Zo zal het daar ook wel zijn.  :thumb: Laat je binnen drie weken wel weten.

(...) Krijg 3G en HSPA op de Huawei. Downen tussen de 200 en 250  :thumb: . (...)


Kan je even wat meer toelichting geven? Huawei produceert hardware, het is toch geen internet provider?

Ik heb ook een Huawei stick (van destijds mobiel internet via Telenet, maar nu gebruik ik een Mobile Vikings sim-kaart (kost 4 keer minder), en ik denk dat in  :belgiesmiley: zowat iedereen Huawei gebruikt, de sticks voor het 4G netwerk van Proximus dat sinds gisteren 'in gebruik' is, zijn ook Huawei.

Eigenlijk heb ik dus 3 vraagjes: welke stick? welke provider? welke prijs? allemaal voor 'aanvaardbaar snel' mobiel internet in  :smiley-philippines:

Dezelfde vragen voor  :belgiesmiley: zou ik beantwoorden met:
1. Stick: maakt voor 3G niet veel uit
2. Mobile Vikings is het goedkoopste, is aanvaardbaar maar niet super snel, gebruikt het base-netwerk, dat af en toe super traag is. Proximus 4G is het snelste, maar maakt ook het snelste je portefeuille leeg, en werkt enkel in steden.
3. Mobile Vikings kost â,¬ 25 per maand voor 2 GB, en als je geen films of zo wil downloaden is dat meer dan voldoende, zeker als je thuis 'vast' internet hebt.

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

#18
Ik gebruik geen stick. de Huawei is een router, als je het een router kan noemen natuurlijk. Het werkt veel sneller dan een stick. Je steekt daar je sim in zoals je doet bij een stick. En als je slechte verbinding hebt kan je het ergens plaatsen zo moet je met je laptop niet rond lopen. Van morgen in Butuan geweest verbinding was er perfect en heel stabiel en snel.

HUAWEI Mobile WiFi E586 is a high-speed packet access mobile hotspot. It is a multi-mode wireless terminal for SOHO and business professionals, it can support 5 Wi-Fi devices connecting and can stay online anytime and anywhere.


Feature
-Able to connect with Tablet, Laptop, notebook and different types of Wi-Fi devices
-Support up to 5 Wi-Fi enable devices at the same time
-One-touch connection and OLED screen display
-Friendly user interface
-5 hours working and 280 hours stand-by by battery (while Wi-Fi is off) *
*Depending on the state of network and environment


Product Spec
-Wi-Fi 802.11b/g/n
-HSPA+/HSPA/UMTS (3G)  EDGE/GPRS/GSM(2G)
-HSPA+ data service up to 21.6 Mbps
-HSUPA data service up to 5.76 Mbps
-Equalizer and receive diversity
-microSD Card Slot(Up to 32GB)
-Data and SMS Service


System requirements
-Windows XP SP2/SP3, Windows Vista SP1/SP2, Windows 7
-MAC OS X 10.5,MAC OS X 10.6,MAC OS X 10.7
-Hardware system should meet the recommended requirements for the installed OS version
-Display resolution: 1024*768 or above

http://www.huaweidevice.com/worldwide/productFeatures.do?pinfoId=3148&directoryId=5009&treeId=3619&tab=0

Er bestaan verschillende modellekes. Smart verkoopt er nu ook. Maar wel duur, ik heb 90 euro betaald

Ever wished you can be connected in ultrafast speeds anywhere you go?

With Rocket WiFi Plus, you can now enjoy speeds of up to 20 Mbps* right inside your pocket! The fun doesn't stop there–you can also connect up to 5 gadgets at the same time on-the-go. There's nothing else like this anywhere!

Check out the awesome features:
â– With speeds up to 20 Mbps*–it's the fastest in mobile prepaid broadband!
â– Runs under 4G HSPA+
â– Now made even more reliable with 1,501 HSPA+ sites nationwide
â– Pay a one-time fee of P6,495
System requirements:
â– WiFi enabled devices  with WLAN 802.11 b/g/n standard and Internet Browser
*Upgrade to Always On to experience speeds up to 20 Mbps.



http://www1.smart.com.ph/Bro/products/rocket-wifi
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op dinsdag  6 november 2012, 09:09:00


Ik gebruik geen stick. de Huawei is een router, als je het een router kan noemen natuurlijk. Het werkt veel sneller dan een stick. Je steekt daar je sim in zoals je doet bij een stick.


With Rocket WiFi Plus, you can now enjoy speeds of up to 20 Mbps* right inside your pocket! The fun doesn't stop there–you can also connect up to 5 gadgets at the same time on-the-go. There's nothing else like this anywhere!


Ik veronderstel dat je daar dan een sim-kaart van Smart insteekt en daarvoor maandelijks betaalt, prepaid of postpaid?

Ben eens benieuwd of ze Janices prulabonnement met erbarmelijke service in zoiets zouden willen omzetten....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.