Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: vvjoris op dinsdag  6 november 2012, 09:29:43
Citaat van: Herbie op dinsdag  6 november 2012, 09:09:00


Ik gebruik geen stick. de Huawei is een router, als je het een router kan noemen natuurlijk. Het werkt veel sneller dan een stick. Je steekt daar je sim in zoals je doet bij een stick.


With Rocket WiFi Plus, you can now enjoy speeds of up to 20 Mbps* right inside your pocket! The fun doesn't stop there–you can also connect up to 5 gadgets at the same time on-the-go. There's nothing else like this anywhere!


Ik veronderstel dat je daar dan een sim-kaart van Smart insteekt en daarvoor maandelijks betaalt, prepaid of postpaid?

Ben eens benieuwd of ze Janices prulabonnement met erbarmelijke service in zoiets zouden willen omzetten....

Er zit daar gewoon een sim bro kaart in, die ik aangekocht had bij die smart stick.
Het beste is natuurlijk, moest je de kans hebben om het te testen. Dat had ik niet  :neeneenee: En hier in Cabadbaran alleen 2G zelfste snelheid of met de smarbro stick.  :negatief:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Met de nieuwe smartphones kun je hetzelfde uitvoeren; je ontvangt DATA via 3G/HSPA en schakelt de "Internet Sharing" aan zodat de smartphone een WIFI router wordt.

Herbie

Citaat van: Luke op dinsdag  6 november 2012, 10:39:31
Met de nieuwe smartphones kun je hetzelfde uitvoeren; je ontvangt DATA via 3G/HSPA en schakelt de "Internet Sharing" aan zodat de smartphone een WIFI router wordt.


Ja dat kan je ook maar weet niet hoe snel dat is, met mijn vorige gsm heb ik dat in Thailand nog gebruikt. Telefoon dat ik nu heb dual sim gaat dat niet.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Luke op dinsdag  6 november 2012, 10:39:31
Met de nieuwe smartphones kun je hetzelfde uitvoeren; je ontvangt DATA via 3G/HSPA en schakelt de "Internet Sharing" aan zodat de smartphone een WIFI router wordt.


Hoe werkt dat? Staat er ergens documentatie op internet? Welk toestel heb je nodig?

Als ik het goed begrijp haalt je GSM data van het net, en stuur je die met bluetooth of kabeltje naar je laptop? Zou kabeltje toch gebruiken want wired is altijd sneller dan wireless, en van het net krijg je de data al wireless binnen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

ik gebruik nu een Nokia Lumia 610, het goedkoopste model onder de Windows phones. Zoals gezegt kan je het omtoveren naar een WIFI hotspot met max. 5 gebruikers. De snelheid bij mij is 500Kbs met Globe (1 gebruiker).
http://www.globe.com.ph/help/guide

Met men oude Nokia E75 werkte het over de USB kabel tussen Phone en PC.
Ik denk denk dat die Huawei mobile WIFI hetzelfde is maar zonder "voice" capaciteit en een betere antenne.

Herbie

Joris, je vrouwke zit in Cebu right. Ik heb het op drie verschillende plaatsen getest, rond de luchthaven, Ayala mall and Banilad. Werkte overal perfect zo het bij mij werkte in Blankenberge. Als je vrouwke ergens meer buiten de stad woont, kan ik er niet over spreken hoor. Testen is de beste manier. Veel succes er mee.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op woensdag  7 november 2012, 03:55:58
Joris, je vrouwke zit in Cebu right. Ik heb het op drie verschillende plaatsen getest, rond de luchthaven, Ayala mall and Banilad. Werkte overal perfect zo het bij mij werkte in Blankenberge. Als je vrouwke ergens meer buiten de stad woont, kan ik er niet over spreken hoor. Testen is de beste manier. Veel succes er mee.
Janice woont op MacArthur (noemt dus nu Omsmeña), dus in Cebu City zelf, maar als ik er ga, verblijf ik liever niet in die stinkbuurt, ik slaap dan meestal enkele dagen in Pier Cuatro, ook wel geen iddyllische omgeving, maar handig, en als we niet rondreizen op Mactan (Basak, vlakbij Gaisana Grand Mall, niet ver van Mepz2, en dus ook niet enorm ver van airport)
Aangezien mijn Samsung het een beetje laat afweten zal ik ook een Lumia kopen (610 is er reeds voor 199 eur) en testen als ik terugga é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Verwacht niet teveel van de Lumia 610. Het geheugen is maar 250MB en niet alle apps (o.a. skype) draaien op dit minimalistisch model.
Voor mij is het voldoende; emails en een beetje surfen (krant lezen en forums/facebook), wekker en agenda. Heb je meer nodig dan ben je beter af met duurdere modellen of een Galaxy-XX of IPHONE-X.

vvjoris

Citaat van: Luke op woensdag  7 november 2012, 08:54:39
Verwacht niet teveel van de Lumia 610. Het geheugen is maar 250MB en niet alle apps (o.a. skype) draaien op dit minimalistisch model.
Voor mij is het voldoende; emails en een beetje surfen (krant lezen en forums/facebook), wekker en agenda. Heb je meer nodig dan ben je beter af met duurdere modellen of een Galaxy-XX of IPHONE-X.


Wie sponsort er een Galaxy 3s? Dat ding kost 600 euro é, kan met dat geld bijna naar  :smiley-philippines: vliegen of een laptop bijkopen ...

Kan ook zien voor Lumia 700 - 800 - 900 .... (Windows 8 op alles schijnt handig te zijn)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Ja inderdaad die dingen kosten een hoop geld, en in mijn geval vind ik dat zijn geld niet waart. Voor sommige mensen wel, maar dat is ieder zijn keuze. Om skype goed te laten draaien is het wel beter zoals Luke aangeeft een duurdere versie kopen.

Joris die buurten dat je vermeld gaat de Huawei die ik heb zeker goed werken. Wat ik natuurlijk vergeten te doen heb, is overal waar ik ben geweest een speedtest te doen.

En misschien eens Koy informeren dacht dat zijn vriend een iphone heeft.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.