Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Op de Nokia site staat een review over een Lumia 710 niet zo enorm positief, want als het waar is lijkt het zinloos om er zo een te kopen om hem als 'modem' te gebruiken in  :smiley-philippines: We krijgen nu wel de Lumia 820 en 920 met Windows Phone 8 met prijs tussen 499 en 649, dan kan je al even goed een Galaxy 3s of een iPhone nemen...

Hier de review die ik vond:

"Je kan je eigen beltoon niet instellen voor SMS of Mail. Connecteren met je computer naar het web werkt niet. Spraak functies zijn niet ondersteund voor het Nederlands. Met bluetooth syncronizeren op je PC is niet mogelijk en linken met je outlook rechtstreeks op je PC is niet mogelijk, enkel via de exchange server (lekker duur in het buitenland om je agenda en contacten te updaten), er is een omweg via windows live maar dan kan je je taken en nota's niet syncronizeren. Je kan in Zune niet aanloggen als je landinstellingen niet hetzelfde zijn als je windows account. Heb hem nu iets meer dan een maand en veel spijt dat ik hem gekocht heb want dit zijn dingen die belangrijk zijn voor een zakelijke telefoon. Symbian is pakken beter en zou onmiddellijk deze omruilen voor een equivalente symbian."
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Citaat van: vvjoris op vrijdag  9 november 2012, 10:19:36
Op de Nokia site staat een review over een Lumia 710 niet zo enorm positief, want als het waar is lijkt het zinloos om er zo een te kopen om hem als 'modem' te gebruiken in  :smiley-philippines: We krijgen nu wel de Lumia 820 en 920 met Windows Phone 8 met prijs tussen 499 en 649, dan kan je al even goed een Galaxy 3s of een iPhone nemen...

Hier de review die ik vond:

"Je kan je eigen beltoon niet instellen voor SMS of Mail. Connecteren met je computer naar het web werkt niet. Spraak functies zijn niet ondersteund voor het Nederlands. Met bluetooth syncronizeren op je PC is niet mogelijk en linken met je outlook rechtstreeks op je PC is niet mogelijk, enkel via de exchange server (lekker duur in het buitenland om je agenda en contacten te updaten), er is een omweg via windows live maar dan kan je je taken en nota's niet syncronizeren. Je kan in Zune niet aanloggen als je landinstellingen niet hetzelfde zijn als je windows account. Heb hem nu iets meer dan een maand en veel spijt dat ik hem gekocht heb want dit zijn dingen die belangrijk zijn voor een zakelijke telefoon. Symbian is pakken beter en zou onmiddellijk deze omruilen voor een equivalente symbian."

Je moet zelf uitmaken wat belangerijk is voor U. De review is geschreven door iemand die een vorige Nokia/Symbian versie had (mss N70) en "gewoon was" zo te werken. Windows phone is een complete andere manier van werken.
Zo heeft ie blijkbaar nog niet ontdekt hoe zijn phone te gebruiken als (wireless) modem. "Connecteren met je computer naar het web werkt niet"
Bij de Symbian versie was dat met een usb kabel naar PC (ook voor synchroniseren met Outlook).
Het "live.windows account" werkt als een soort "cloud storage" wat toegang/transfereren van foto's en documenten eenvoudig maakt tussen Phone andere internet geconnecteerde toestellen.

Ik ga de Windows Phone niet als DE phone beschrijven maar dat soort reviews moet met een korrel zout gelezen worden.

vvjoris

Citaat van: Luke op vrijdag  9 november 2012, 11:34:44
Citaat van: vvjoris op vrijdag  9 november 2012, 10:19:36
Op de Nokia site staat een review over een Lumia 710 niet zo enorm positief,

Ik ga de Windows Phone niet als DE phone beschrijven maar dat soort reviews moet met een korrel zout gelezen worden.


Ik dacht al wel dat deze meneer blijkbaar niet goed weet hoe zijn Lumia werkt...ik zou er net een kopen om naadloos te kunnen synchroniseren....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

#33
Zo Joris, gisteren avond nog wat gechat op 2G. Zo verbinding was Subic in een hotel verbinding 54 Mbps, naar mij in Cabadbaran met mijn Huawei snelheid 2G. Met skype, 12voip, voipbuster, voipalot, smartvoip en bla bla bla moet je niet proberen. De krant lezen evemin. Deze webside gaat perfect open  :jajaja:

Zo met yahoo ging chatten uitstekend, webcam ook uitstekend, voice was iets minder maar werkte wel. De persoon in Subic zei mij. Dat het juist was zoals hij thuis zit in België, te chatten met zijn vrindin  :thumb: Half uurtje getest.

Dan wat later getest met iemand die in Sabang verblijft en ook een Huawei bij zich Heeft. In Sabang is de internet verbinding ook heel slecht.

Zo hebben we zitten chatten allebij met de Huawei op snelheid 2G. Werkte perfect met webcam. Maar voice ging het niet al te best. was als praten tegen een robot, zoals velen dat kennen dat ze naar de Filippijnen bellen van thuis uit.

Zo Joris in Cebu hebben ze 3G en HSPA, dat is sneller dan de verbinding dat ik hier heb in het hotel, 54Mbps.
Moest je er ééntje kopen, koop er dan één met snelheid HSPA+ data service tot 21.6 Mbps of sneller, en niet zoals smart er verkopen van 7.2 dat is het zelfste als de stick. Het is een kleine investering maar werkt wel perfect als je geen andere mogelijkheden hebt.  
En zoals vele onder jullie al onder vonden hebben met jullie stick, is de prijs wat omhoog gegaan. Is niet meer 50peso voor 24uur maar 60p :atyourservice:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Ik ben zaterdag gaan kijken voor een Nokia Lumia 820, dat is ook wel duur, maar met Windows 8, en ik wou dan wat inlichtingen vragen hoe het allemaal zou werken om via de smartphone ook connectie te maken naar het internet met de laptop.
Wat blijkt?
Hier in België nog quasi nergens te verkrijgen, Lumia 820 of 920 ...
Nog even afwachten dan, misschien is het interessanter een 'verouderde' 710, 800 of 900 met Win 7.5 te kopen .... de prijzen daarvan zullen wel zakken....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

jiggy

Even updaten want de laatste post hier is al ruim 2 jaar oud.

Welke zijn bij ervaring MOMENTEEL de aanbieders/middelen met de beste garanties op goed internet in CEBU CITY?

Noot : mijn vriendin heeft momenteel een pocket wifi pack van Sun. 6 Gb voor ca 1.000 PHP, maar.. De kwaliteit is erbarmelijk , zelfs voor Viber. Skypen (streaming) moeten we helemaal niet aan beginnen.

Iemand raad? Algemeen, doch LIEFST voor Cebu City ?

Ronny55

Pldt, de beste overal in de  :smiley-philippines: ....het is ook de enige provider in de   :smiley-philippines: al de rest, Sun, Smart, Globe, parasat enz zijn onderverdelers. Bij pldt ben je niet afhankelijk van je plaats of ligging. Je hebt 1000, 2000, of 3000 plan....tot 3 MB, tot 5MB, tot 10MB. zelf heb ik de 2000 plan , tevreden mee , moet wel. Prijs/Qualiteit in vergelijking met  :eu: peperduur  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Heeft iemand ervaring met cablelink hier?
Die hebben redelijke aanbiedingen voor internet gebundeld met csble tv. P999  met 2mbp5 internet.  :weetikniet:

Zou dat iets zijn als alternatief voor smartbro want die flikker ik eruit.
Reden is fat ze al n jaar erover doen om n simpele  adreswijziging door te voeren dus ik krijg de rekeningen niet maar betaal wel iedere maand keurig mij smartbro bill .
Nu blijkt dat ze 3 maanden die betalingen niet geadministreerd hebben.

Afijn ik heb de betalings bewijzen uiteraard maar dan zullen ze toch bij mii moeten komen daarvoor want ik ben gekke henkie niet om daarvoor naar hun kantoor te gaan.

Zr zoeken hrt zelf maar uit.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: Ronny55 op woensdag 11 maart 2015, 11:13:43
Pldt, de beste overal in de  :smiley-philippines: ....het is ook de enige provider in de   :smiley-philippines: al de rest, Sun, Smart, Globe, parasat enz zijn onderverdelers. Bij pldt ben je niet afhankelijk van je plaats of ligging. Je hebt 1000, 2000, of 3000 plan....tot 3 MB, tot 5MB, tot 10MB. zelf heb ik de 2000 plan , tevreden mee , moet wel. Prijs/Qualiteit in vergelijking met  :eu: peperduur  :jajaja:

Sorry Ronny, ik had jouw antwoord hier blijkbaar over het hoofd gezien. Merk het nu pas op.

Pldt.. is wifi of internetverninding via landline?
Wat bedoel je dan met "niet afhankelijk van je plaats if ligging". Een mobiel netwerk of.. dat de kwaliteit niet afhankelijk is vzn de plaats, dus overal in de Phils hetzelfde en... goed naar ik aanneem?
Peperduur...? In welke grootorde mag ik vragen?

Luke

Citaat van: Ronny55 op woensdag 11 maart 2015, 11:13:43
Pldt, de beste overal in de  :smiley-philippines: ....het is ook de enige provider in de   :smiley-philippines: al de rest, Sun, Smart, Globe, parasat enz zijn onderverdelers. Bij pldt ben je niet afhankelijk van je plaats of ligging. Je hebt 1000, 2000, of 3000 plan....tot 3 MB, tot 5MB, tot 10MB. zelf heb ik de 2000 plan , tevreden mee , moet wel. Prijs/Qualiteit in vergelijking met  :eu: peperduur  :jajaja:

PLDT landline is NIET overall in de PH beschikbaar.
SMART is de draadloze/mobiele component van PLDT reeds van de jaren 90.
SUN is pas opgekocht door PLDT en brengt niks nieuws aan.
Globe is een onafhankelijke operator met een eigen netwerk voor zowel landline als mobile. Landline beperkt zich tot grote steden.