Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ambassade

Gestart door PeterVL, vrijdag 5 oktober 2012, 20:24:33

Vorige topic - Volgende topic

PeterVL

Gaat dat echt er zo aan toe op de ambassade? Ik heb onlangs enkele belgen over de vloer gehad en die klaagden dat ze de ambassade telefonisch niet kunnen bereiken. Ik weet niet of dat zo is, maar men vertelde me als je hen telefoneert dat je een engelstalige stem aan de lijn krijgt die onnoemelijk veel vragen stelt, zoals, who are you, why do you wanna contact the embassy, are you belgian then enzovoort. Enfin het kwam er dan op neer dat ze na vijf minuten 1000 peso belwaarde kwijt waren zonder iemand van het belgisch personeel aan de lijn te krijgen. Heeft iemand daar ook ervaring mee????
Een van die mannen zei me dat hij dan probeerde langs e-mail en dat hij daar geen antwoord op kreeg.
Ik weet niet of dat zo is maar als dit zo zou zijn is dat toch ontoelaatbaar, vind ik.
Ik ga geen details geven want ik wil de man zijn privacy niet schenden maar als ik hem mag geloven was  zijn zaak dermate belangrijk dat hij tenslotte een advocaat moest engageren om het verlies dat ie had geleden te recupereren. Hoe het verder is afgelopen weet ik niet.
Maar ik vind toch dat de ambassade bereikbaar moet zijn voor Belgen in nood.
Enfin laat ons hopen dat ze hun diensten(ze zijn tenslotte een openbare dienst buitenlandse zaken) plichtsbewust nakomen.

callebaut

#1
Citaat van: PeterVL op vrijdag  5 oktober 2012, 20:24:33
Gaat dat echt er zo aan toe op de ambassade? Ik heb onlangs enkele belgen over de vloer gehad en die klaagden dat ze de ambassade telefonisch niet kunnen bereiken. Ik weet niet of dat zo is, maar men vertelde me als je hen telefoneert dat je een engelstalige stem aan de lijn krijgt die onnoemelijk veel vragen stelt, zoals, who are you, why do you wanna contact the embassy, are you belgian then enzovoort. Enfin het kwam er dan op neer dat ze na vijf minuten 1000 peso belwaarde kwijt waren zonder iemand van het belgisch personeel aan de lijn te krijgen. Heeft iemand daar ook ervaring mee????
Een van die mannen zei me dat hij dan probeerde langs e-mail en dat hij daar geen antwoord op kreeg.
Ik weet niet of dat zo is maar als dit zo zou zijn is dat toch ontoelaatbaar, vind ik.
Ik ga geen details geven want ik wil de man zijn privacy niet schenden maar als ik hem mag geloven was  zijn zaak dermate belangrijk dat hij tenslotte een advocaat moest engageren om het verlies dat ie had geleden te recupereren. Hoe het verder is afgelopen weet ik niet.
Maar ik vind toch dat de ambassade bereikbaar moet zijn voor Belgen in nood.
Enfin laat ons hopen dat ze hun diensten(ze zijn tenslotte een openbare dienst buitenlandse zaken) plichtsbewust nakomen.

Ik heb géén eieren liggen in de Ambasade , maar hier wil ik toch graag  even op reageren .
Op een zaterdagavond rond 21h00  was ik mijn reisbagage aan het klaarmaken , zou namelijk zondag vertrekken van Manila naar Cebu .
Ik heb mij toen rotgezocht maar géén reispaspoort meer te vinden . Had ik het vergeten bij de balie in het hotel bij inschrijving ?
Enfin om een verhaal kort te maken ..heb toen het telefoonboek geraadpleegd om het telefoonnummer te weten te komen van de Belgische Ambassade .
Vergeet niet het was toen al 21h30 en zaterdagavond.
Bij het bellen kreeg ik een antwoordapparaat , vermelde dat ENKEL bij noodgevallen dit gsm ..... nummer te gebruiken .
Ik dacht voor mezelf een noodgeval te zijn ( geen paspoort meer ) dus gsm nummer gebeld .
En ja hoor , ik kreeg antwoord van een vrouwelijke stem in het Nederlands .
Legde mijn situatie uit en volgde haar instructie's .
Later bleek dat ik mijn paspoort in het bovenzakje van mijn hemd had achtergelaten pffff grote opluchting alom .
Toen was het reeds na 22h00 , nogmaals gsm nummer gebeld en opnieuw zonder problemen verbinding .
Al bij al ...die ene keer dat ik hun nodig had , waren ze wel bereikbaar waarvoor dank .  :jajaja:

josv

Citaat van: callebaut op zaterdag  6 oktober 2012, 07:15:29
En ja hoor , ik kreeg antwoord van een vrouwelijke stem in het Nederlands .
Legde mijn situatie uit en volgde haar instructie's .
Later bleek dat ik mijn paspoort in het bovenzakje van mijn hemd had achtergelaten pffff grote opluchting alom .

Had ze je dan aangeraden om je vuile was na te kijken ? ?
  :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: ;)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Herbie

Inderdaad op dat gsm nummer zijn ze altijd te bereiken 24/24, zonder problemen. Maar dat is om Belgen te helpen in problemen. Ik heb daar in de tijd ook nog naar gebelt. Niet om visum of dergelijke dingen te bespreken. Want dan hangen ze zo op. Is een noodnummer.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Mawibata



Wat ons betreft, geen slecht woord over de   :belgiesmiley:  ambassade.     :thumb:     :thumb:



Mihmi & WiLLy
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos

Item dito voor ons om aan te sluiten bij Mawibata en callebaut, geen slecht woord erover.

Ik was vier jaar ingeschreven aldaar en heb daar voor allerlei zaken moeten zijn......altijd correct en goed behandeld als een andere  :belgiesmiley: in Belgie, zowel via E-mail als telefoon  :thumb:


CitaatIk weet niet of dat zo is, maar men vertelde me als je hen telefoneert dat je een engelstalige stem aan de lijn krijgt die onnoemelijk veel vragen stelt, zoals, who are you, why do you wanna contact the embassy, are you belgian then enzovoort. Enfin het kwam er dan op neer dat ze na vijf minuten 1000 peso belwaarde kwijt waren zonder iemand van het belgisch personeel aan de lijn te krijgen. Heeft iemand daar ook ervaring mee?

Je zegt "ze".....dan versta ik hier onder je vriendin of vrouw die belde. Wanneer ik belde vroeg ik altijd direct naar iemand Nederlandstalig en vertelde ze dat ik Belg was en had altijd direct verbinding, daar kan misschien het verschil inzitten.


Heb menigmaal een praatje gemaakt met het personeel aldaar als we in de ambassade waren, dan hoor je wel andere verhalen hoe er het aan toe kan (wil) gaan.

Voor de rest niks als lof.....zelfs met het leeftijds verschil bij ons......dus daar ligt het niet aan.....respect wederzijds misscchien???
LIVE ONCE - LIVE IT

dolfijn76

Jullie spreken van langer terug maar nu is het een nieuwe consul die er zit he. Misschien dat dat het verschil maakt??

Ik heb er geen problemen mee ervaren in ieder geval maar heb er al een tijdje niet veel mee te maken.

Amice

Het kan inderdaad verschillen per ambassadeur/consul maar Peeters was wel n uitzondering met zijn humor en dan ook nog mee pennen hier.  :thumb:

Overigens is Brinks de nederlandse ambassadeur ook n aardige man, waar je doorgaans goed mee overweg kunt en dat merk je op de ambassade dan ook weer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PeterVL

Bedankt voor de reacties. Misschien zal de man niet hebben geweten dat er dus inderdaad een gsm nummer is voor noodgevallen. Ik heb zelf een  test gedaan en het nummer gebeld dat op de site wordt vermeld(dus niet het gsm nummer voor noodgevallen) en ik kan alleen bevestigen dat je dus een engelstalige stem aan de lijn krijgt en telkens maar opnieuw vragen stelt en je niet door verbindt, en ja inderdaad 300 peso belwaarde was meteen weg(waarschijnlijk betaallijn of zo, ik weet het niet) Ik heb dan ook geprobeerd langs e-mail dus de e-mail die op de site wordt vermeld en daar kreeg ik dan een automatische reply dat mijn vraag binnen vier werkdagen zal worden beantwoord(het was alles in het rood getypt) Dus Ik ga ervan uit als het zeer dringend is het GSM nummer . Maar ergens is het wel jammer dat hen voor een gewone inlichting niet kan bereiken tenminste vanuit de filipijnen ik heb dus gebeld vanuit de filipijnen op het nummer vermeld op de site en dat gaat echt niet hoor. Ik kan dus alleen maar meedelen wat ik zelf heb getest.
Ik heb wel al vaker gehoord dat dhr> Peeters echt altijd meteen op een e-mail reageerde; ik heb die man nooit ontmoet want ik ben jaren niet op de ambassade geweest omdat dit voor mij eigenlijk niet echt hoeft tot heden.
Maar een nummer waar je hen langs gewone telefoon kan bereiken zou toch nuttig zijn vind ik.
Notabene: Ik heb ook de test gedaan langs de Nederlandse ambassade zowel langs telefoon en e-mail en daar kreeg ik meteen antwoord zowel langs telefoon en e-mail, ik hoefde dus geen vier werkdagen te wachten. Dus vanuit mijn eigen ervaring en testen kan ik toch wel even de wenkbrauwen fronsen dat er een enorm verschil is wat bereikbaarheid betreft. In mijn test voeg ik de nederlandse ambassade of zij het nummer kenden van de Belgische ambassade en die vriendelijk vrouwenstem gaf me meteen het nummer... hetzelfde vanop de site; ik heb die mevrouw bedankt en verder niet lastig gevallen. Zo als Belg kan je toch ergens ook op de Nedrlandse ambassade terecht. Goed om weten toch you never know....

PeterVL

@Digos met ze bedoelde ik de twee Belgen natuurlijk. Het was dus niet ik of mij vrouw die belde, zoals ik schreef in de topic vertelde ik het verhaal van de twee Belgen die hier in mijn resort in Palawan enkel weken verbleven.

stijn54

Wel ik kan alleen maar beamen als ge belt voor een afspraak voor visa het heel frustrerend en veel geld kost vooraleer je contact krijgt. Wat Mr Peeters befreft ben ikik niet zo positief. Ik heb hem vroeger gewezen op de fouten opde website waarvoor hij mij vriendelijk bedankte maar toen i een paar jaar later mijn visa probleem aan hem voorlegde was zijn antwoord koud weg; Uw vrouw kan een nieuw visumaanvraag indienen of te wel loop naar de hel mr stijn  :moord:

PeterVL

@Stijn. Die verhalen hoor ik ook wel hier. Men vertelde me vaak als je je mening ronduit zegt dat ze wel eens rancuneus kunnen zijn. Nu, ik weet niet of dat echt zo is maar ik heb dat vaker gehoord. Dat mag natuurlijk niet die gasten moeten hun job doen en open zijn in de context van de wetgeving. Laat me duidelijk herhalen dat het onverantwoord is dat ze rancuneus zijn. Ik heb dhr Peeters dus nooit gekend of ontmoet maar ik heb anderzijds ook wel positieve verhalen gehoord over de man.
Als ik zo een analyse maak is het blijkbaar het beste die mensen naar de mond te praten dan, in se is dat niet corect; ook niet van hen. Ik heb wel de indruk, dat ze net zoals in belgie wat ambtenaren betreft, zich soms wat buiten hun verplichtingen bewegen en er een individuele attitude op nahouden.
We hoeven dus niet te veel kritiek geven op het ambtenaren apparaat hier en eerst in eigen boezem kijken.

Er zullen hier wel altijd positieve en negatieve verhalen verschijnen afhankelijk van wie het mee of tegen gaat.

Ik heb de ambassade helemaal niet nodig omdat ik intussen de filipijnse nationaliteit heb verworven en aldus alles wat ik aanschaf wel degelijk mijn eigendom is.

Maar als ik hier reageer is dat enkel omwille van de verhalen die ik hoor als ik Belgen over de vloer krijg en die zijn toch talrijk hoor en het gros is echt geklaag, dus ik denk dat er toch wel vaak iets verkeerd loopt daar vanuit een individialistische instelling en dat vind ik ik toch bedenkelijk.

ladgar

PeterVL

Waar is uw resort op Palawan gelegen , is er info en een website van te vinden ?hoe kunnen we daar boeken ?

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT