Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Met de ferry

Gestart door Yoshi, vrijdag 12 oktober 2012, 15:43:58

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Andere optie is met een outriggerboat vanaf Elnido naar Coron, duurd zo 8 uur.   http://elnidoboutiqueandartcafe.com/TravelCenter.html   

Of anders vanaf Puerto Princesa met NegrosNavigation ferry of de Superferry naar Coron, duurd zo 12 uur dacht ik.

Mooie trip de grote schepen varen in de nauwe doorgang tussen Busuanga eiland en Culion eiland in  naar Coron- pier

Met de outriggerboat vanaf El nido heb ik nog nooit gedaan, maar zou ook mooi zijn , je komt lang vele eilandjes met witte stranden,  en het zien van dolfijnen en zeeschildpadden is mogelijk.

Yoshi

Bedankt voor de antwoorden.
Iemand doe toevallig iets weet over de veiligheid van zulke superferry's? Het is maar dat ik niet in volle zee ineens wil kapseizen of dergelijke haha. En inderdaad de prijzen van vliegtuig - ferry liggen niet zo ver uit elkaar. Van Manila naar Cebu met de ferry is ongeveer een 1800 php per persoon, terwijl het vliegtuig (ZestAir) +/- 2600 php per persoon is, uiteindelijk maar een verschil van zo'n 20 euro, maar het is natuurlijk wel zo dat een vliegtuig veel sneller is en eenmaal daar, moet ge ook nog een extra nacht accommodatie voorzien en wordt het toch wat duurder. Al bij al zouden we graag wel eens met de ferry willen varen, voor de ervaring, voor het uitzicht, hopelijk wat dolfijnen dat we tegenkomen e.d. Maar hopen dat de St. Gregory the Great / Superferry 20 een degelijk schip is  :floet:

Rich

Citaat van: Yoshi op zaterdag 13 oktober 2012, 23:29:03
Bedankt voor de antwoorden.
Iemand doe toevallig iets weet over de veiligheid van zulke superferry's? Het is maar dat ik niet in volle zee ineens wil kapseizen of dergelijke haha. En inderdaad de prijzen van vliegtuig - ferry liggen niet zo ver uit elkaar. Van Manila naar Cebu met de ferry is ongeveer een 1800 php per persoon, terwijl het vliegtuig (ZestAir) +/- 2600 php per persoon is, uiteindelijk maar een verschil van zo'n 20 euro, maar het is natuurlijk wel zo dat een vliegtuig veel sneller is en eenmaal daar, moet ge ook nog een extra nacht accommodatie voorzien en wordt het toch wat duurder. Al bij al zouden we graag wel eens met de ferry willen varen, voor de ervaring, voor het uitzicht, hopelijk wat dolfijnen dat we tegenkomen e.d. Maar hopen dat de St. Gregory the Great / Superferry 20 een degelijk schip is  :floet:

Veiligheid?  Och, zo af en toe lees je wel weer eens dat er een is vergaan.  Het eerste wat ik doe op zo'n boot, is een plaats aan de zijkant opzoeken en kijken waar de reddingsvesten liggen. Ik wil je zeker niet bang maken hoor, maar ik betaal dan liever iets meer en dan reis ik met een veiliger gevoel. 3 jaar geleden heb ik hier wat gepost over mijn ervaringen van de trip van Cebu naar Masbate, zo'n 10 uur varen ongeveer.
Heb ik twee keer gedaan, en de derde keer zijn we met het vliegtuig gegaan, maar dan moeten we wel via Manila. Cebu naar Bohol ook een paar keer gedaan en dat is OK.

Succes in ieder geval  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Yoshi

Citaat van: Rich op zondag 14 oktober 2012, 00:27:32
Veiligheid?  Och, zo af en toe lees je wel weer eens dat er een is vergaan.  Het eerste wat ik doe op zo'n boot, is een plaats aan de zijkant opzoeken en kijken waar de reddingsvesten liggen. Ik wil je zeker niet bang maken hoor, maar ik betaal dan liever iets meer en dan reis ik met een veiliger gevoel. 3 jaar geleden heb ik hier wat gepost over mijn ervaringen van de trip van Cebu naar Masbate, zo'n 10 uur varen ongeveer.
Heb ik twee keer gedaan, en de derde keer zijn we met het vliegtuig gegaan, maar dan moeten we wel via Manila. Cebu naar Bohol ook een paar keer gedaan en dat is OK.

Succes in ieder geval  :thumb:


Haha het is daarmee dat ik het vraag. Heb nogal wat gelezen over ferry incidenten en dergelijke in de Filippijnen. Laatste keer dat ik heb meegevaren op een boot was met de ferry naar Engeland toen ik 15 was, en toen ben ik tevens nog eens wat zeeziekjes geweest. De keer daarvoor was ik nog jonger, ook naar Engeland en ik weet toen dat enkele maanden later die loopbrug om aan boord te kunnen gaan instortte met doden tot gevolg. Daarom dat ik alles graag steeds veilig heb haha  :denk:

Digos

Citaat van: Rich op zondag 14 oktober 2012, 00:27:32
Veiligheid?  Och, zo af en toe lees je wel weer eens dat er een is vergaan. 

Is wel een geruststellende gedachte..... :lachen:
LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: Digos op zondag 14 oktober 2012, 01:02:05
Citaat van: Rich op zondag 14 oktober 2012, 00:27:32
Veiligheid?  Och, zo af en toe lees je wel weer eens dat er een is vergaan. 


Is wel een geruststellende gedachte..... :lachen:


Digos, het stuk dat je moet zwemmen naar het vasteland krijg je terugbetaald   :lachen:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Yoshi

Citaat van: Digos op zondag 14 oktober 2012, 01:02:05
Citaat van: Rich op zondag 14 oktober 2012, 00:27:32
Veiligheid?  Och, zo af en toe lees je wel weer eens dat er een is vergaan. 

Is wel een geruststellende gedachte..... :lachen:

Haha inderdaad  :biggrinn:
Nuja, ik heb al duidelijk gemaakt dat vanaf het weer er slecht uitziet ik geen voet op een boot zet.  :floet:

antzan

Toen het nog Superferry was , perfect , 3 x mee gevaren . de 21  en  22 .
Nu is het 2 Gotravel , de nieuwe boten zijn verkocht ?
en wat blijft zijn de 5 boten uit 1976 .
Allemaal apostelnamen . Wij zijn gisteren terug gekomen
en hebben de St.Peter de apostel gehad . Een oud wrak .
Cabin , geen warm water , zeep, shampoo , handdoek etc .
En de eerste avond was het " restaurant " gesloten .
Maar de prijs was hetzelfde als op de Superboot van
vorig jaar .
Mijn Filip. neef ging 1 dag later met de St. Antonius ,
die moesten de reddingsvesten aandoen .
Ik ben nog via mail bezig met 2GoTravel ,
want wat ze doen is een schandaal .
Maar ja , Superferry is verkocht aan een chinees .
En ga nooit op het open dek  , want bij ons waren er veel meer
mensen dan bedden . Ze lagen overal .
In de rust/bid ruimte , de kinderspeelplaats , de " bibliotheek "
en in de gang . De boot ging ook pas 3 uur later weg , want de mensen stonden in lange rijen om in te checken .
En suites zijn er niet meer . Wij hadden een cabin geboekt ,
maar die was er niet . Kregen een Admiral ?
Nou ja , er was een TV , maar die had geen knoppen ,
de douche had 2 kranen , rood en blauw , maar alleen koud water uit kraan [ met emmer ]
NIET meer met de boot gaan dus als je langer dan een                       paar uur moet varen .
antzan
Foodmaster

gosternokke

Jammer dat de Superferries er niet meer zijn. Wel begrijpelijk, want de passagiersschepen hebben het moeilijk.  meer en meer mensen vliegen , en als je een promoticket heb is dat goedkoper dan een boot.

Aleen arme filipinoos die goedkoop op open dek willen slapen en mensen zonder ID reizen nog met de boot..   Voor 2GO Travel is de vracht de hoofdzaak ,passagiers maar bijzaak.

  Bij de Superferries was alles wel goed geregeld zelfs bij de slaapplaatsen op open dek had je altijd een bed. niemand kon je bed inpikken want je bednummer stond al op je ticket geprint.

Kano

Over de vracht met 2GO. Ik had een jaar geleden mijn auto laten verschepen van Manila naar Tacloban. Daarvoor werd een container gebruikt. Bij aankomst van de auto zaten er diverse krassen aan de zijkanten, waarschijnlijk omdat men de auto niet goed had vastgesjord. Hoewel er een statusrapport was opgemaakt voor vertrek in Manila en ik foto's had gemaakt in Manila en Tacloban weigerden zij schuld te erkennen en hebben geen centavo schade uitbetaald. Had beter een driver kunnen inhuren, dat was nog goedkoper ook. Voor mij nooit meer 2GO!!
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn