Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum voor gezinshereniging voor de kinderen

Gestart door bruno13, maandag 23 september 2013, 14:33:14

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Rich op woensdag  5 november 2014, 20:19:12
Citaat van: Rich op woensdag 30 juli 2014, 18:41:29

Bij ons aanvraag visum kinderen ( meerderjarig) geweigerd  :negatief:

Update.

Na lang onderhandelen met een 'never give up' gevoel, kregen wij vandaag het heugelijke nieuws dat de Visa voor beide dochters van mijn vrouw alsnog zijn goedgekeurd door DVZ na tussenkomst van de federale ombudsman.  :happy: :happy:

De dochters van mijn vrouw hebben sinds ze zijn afgestudeerd geen werk, en het moeilijkste was om dat te bewijzen. Uiteindelijk met een SSS (social security system) certificate waar zij trouwens lang op moesten wachten, groen licht gekregen.
Proficiat...Mooi toch.  :applaus: :applaus:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

rudy1962

Citaat van: Rich op woensdag  5 november 2014, 20:19:12
Citaat van: Rich op woensdag 30 juli 2014, 18:41:29

Bij ons aanvraag visum kinderen ( meerderjarig) geweigerd  :negatief:

Update.

Na lang onderhandelen met een 'never give up' gevoel, kregen wij vandaag het heugelijke nieuws dat de Visa voor beide dochters van mijn vrouw alsnog zijn goedgekeurd door DVZ na tussenkomst van de federale ombudsman.  :happy: :happy:

De dochters van mijn vrouw hebben sinds ze zijn afgestudeerd geen werk, en het moeilijkste was om dat te bewijzen. Uiteindelijk met een SSS (social security system) certificate waar zij trouwens lang op moesten wachten, groen licht gekregen.


Proficiat , Rich  :congratualtionsis0:

Rich

Dank U.

Vraagje, wat is de termijn waarbinnen de Visa moeten afgehaald worden?
Rich de Nederbelg.

Rich

Nogmaals de vraag, want  ik veronderstel dat er hier toch mensen zijn die het weten. Heb er eens iets over gelezen maar kan het niet meer vinden.

Als een visum (gezinshereniging) is goedgekeurd, wat is de termijn dan om het visum af te halen in de  :belgiesmiley: ambassade?

Rich de Nederbelg.

jiggy

Ik meen mij te herinneren dat , na goedkeuring, over de "administratieve afhandeling" verder per email wordt gecorrespondeerd tussen aanvrager en ambassade.
Na voorlegging van ticket en medische verzekering krijgt men van de ambassade het bericht dat er nog 3(?) werkdagen nodig zijn om effectief het visum uit te reiken. Ook meen ik mij te herinneren dat zelfs een datum en uur van afhaling werd vooropgesteld door de ambassade.

Rich

Dank je Jiggy, maar het is 3 maanden zoals op de site vermeld, en in dit geval visum kort verblijf.


Ondertussen heb ik het antwoord op mijn vraag al gevonden: Hoe lang blijft een akkoord gegeven voor een visum geldig?
Een akkoord voor een Schengen visum (type C, kort verblijf) blijft 3 maanden geldig vanaf de datum van goedkeuring.
Een akkoord gegeven voor een MVV (visum type D, bv. gezinshereniging) blijft 6 maanden geldig vanaf de datum van goedkeuring.

Bij het overschrijden van deze termijnen moet er een nieuwe aanvraag ingediend worden.


Vreemd dat niemand dat wist  :ikkeniebegrijp: Dan help je al eens iemand anders, nou ja ..al eens.   :benweg:
Rich de Nederbelg.