Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Yoshi op zondag 23 december 2012, 15:58:56
Ik heb mijn middeltje tegen de muggen gekocht. Ik heb gekozen voor de Jaico Spray met DEET (+ Etherische oliën). Op de verpakking staat alvast dat dat een product is dat in samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde Antwerpen is gemaakt (combinatie van DEET en plantenextracten). Deze combinatie zou een betere bescherming bieden dan de componenten apart. Ik heb wel gevonden dat er maar 9,5% DEET inzit. Is dit voldoende? Of heeft er iemand ervaring met dit product?
Binnen 3 dagen is het zover en ik zit al vol zenuwen. Als iemand nog tips heeft? :)

Dat product is alleszins OK.

Geef uw ticket maar aan mij, dan ben je van uw zenuwen af ....  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: Yoshi op zondag 23 december 2012, 15:58:56
Ik heb mijn middeltje tegen de muggen gekocht. Ik heb gekozen voor de Jaico Spray met DEET (+ Etherische oliën). Op de verpakking staat alvast dat dat een product is dat in samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde Antwerpen is gemaakt (combinatie van DEET en plantenextracten). Deze combinatie zou een betere bescherming bieden dan de componenten apart. Ik heb wel gevonden dat er maar 9,5% DEET inzit. Is dit voldoende? Of heeft er iemand ervaring met dit product?
Binnen 3 dagen is het zover en ik zit al vol zenuwen. Als iemand nog tips heeft? :)

Yoshi.... neem je ook wat actief kool (norit) loperamide en een beetje ORS mee.... voor "when shit hits the fan" Die ORS kun je ook goed gebruiken mocht je dengue krijgen. (maar dat krijg jij niet met je DEET hoor)

In geval van diarree kan ook met je benen tegen elkaar aan naar de apotheek gaan maar dan moet je daar 30 minuten in de rij staan terwijl er allemaal mensen met bonnetjes, bakjes, wisselgeld, losse pillen (en dan hopelijk de goeie) potjes nagellak en mobiele telefoons heen en weer lopen. Er werken daar 10 keer zoveel mensen als in een nederlandse apotheek en dat zal je weten ook.

En als je iemand anders voor je op pad stuurt gaan ze wellicht een antibiotica kuur voor je halen die je in nederland alleen krijgt als je al met 1 poot in het graf staat.

Ik wil nou niet opschepperig doen... maarrr... ik heb over de hele wereld gegeten en ben nog nooit zo in de .... geweest als in  :smiley-philippines:
Dus het verhaal over internationale darmflora gaat niet altijd op. Ik vermoed dat ik de mijne om zeep heb geholpen met een antibiotica kuurtje voordat ik naar  :smiley-philippines: maar och. En daar komt bij dat ik nog nooit zo lang op één plek heb vertoefd als  :smiley-philippines:

Maak je niet al te druk over je reis, gewoon in het vliegtuig gaan zitten met een goede reisverzekering en genieten maar.

Yoshi

Ik was van plan om enkele pilletjes mee te nemen, namelijk: Dafalgan, Immodium en Motillium. Is dit toegelaten om mee te brengen in je bagage (of hand bagage?)? En moet het dan in hun volledige doosjes zijn, of mogen enkele strips ook? Met of zonder bijsluiter?
En ook nog iets, mag je chocolade meenemen in je bagage?  :happy:

mork2007

Citaat van: Yoshi op maandag 24 december 2012, 17:42:58
Ik was van plan om enkele pilletjes mee te nemen, namelijk: Dafalgan, Immodium en Motillium. Is dit toegelaten om mee te brengen in je bagage (of hand bagage?)? En moet het dan in hun volledige doosjes zijn, of mogen enkele strips ook? Met of zonder bijsluiter?
En ook nog iets, mag je chocolade meenemen in je bagage?  :happy:
Mag allemaal in je handbagage.  Bijsluiter niet nodig en doosjes ook niet
:jajaja:

PHwaarde

wat ikzelf altijd als eerste doe na aankomst op NAIA 1 is een simkaartje met load kopen (gewoon het goedkoopste dingetje met lage load vragen, standaard  proberen ze je altijd teveel load aan te smeren of zoals afgelopen keer zelfs een vrijgezelle jongedame  :ikkeniebegrijp:) kun je de dame die op je staat te wachten gewoon zelf bellen & aanwijzingen geven waar je je momenteel bevindt.

Yoshi

Bedankt! Dan zal ik mijn medicijnen al meepakken in mijn handbagage zo! En die chocolade? Dat is ook oké?
Dat simkaartje aanschaffen was ik ook al van plan, lijkt me handiger om in de Filipijnen te gebruiken ipv mijn Belgisch nummer, zal ook wel ergens aangegeven staan waar je dat kan kopen denk ik.

Bulldozer

Chocolade is ok, maar je hebt natuurlijk wel kans dat het smelt...

Als je met Philippine airlines vliegt kan je de sim kaart al in het vliegtuig kopen. Handig!

mork2007

Citaat van: Yoshi op dinsdag 25 december 2012, 02:12:59
Bedankt! Dan zal ik mijn medicijnen al meepakken in mijn handbagage zo! En die chocolade? Dat is ook oké?
Dat simkaartje aanschaffen was ik ook al van plan, lijkt me handiger om in de Filipijnen te gebruiken ipv mijn Belgisch nummer, zal ook wel ergens aangegeven staan waar je dat kan kopen denk ik.
Net voor je de luchthaven verlaat staan er nog een paar stalletjes waar ze die verkopen.  Je kunt er niet naast kijken.  Kijk naar de de reclame van Smart of Globe.  Ik denk zelfs dat je ze al kunt kopen in de shops net voor de paspoortcontrole.

gosternokke

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 25 december 2012, 04:44:12
Chocolade is ok, maar je hebt natuurlijk wel kans dat het smelt...

Als je met Philippine airlines vliegt kan je de sim kaart al in het vliegtuig kopen. Handig!





  Zeker handig   :thumb:   Alleen denk de meeste forumleden hebben er niks aan , PAL vliegt al jaaaaaaaaaren niet meer op  :eu:

  Overigens PAL wil wel graag weer op  :eu: vliegen, maar staan nog steeds op de zwarte lijst  :negatief:

Marinero

Citaat van: gosternokke op dinsdag 25 december 2012, 10:32:46
  Overigens PAL wil wel graag weer op  :eu: vliegen, maar staan nog steeds op de zwarte lijst  :negatief:

:denk: nou dan vlieg ik nooit weer met PAL