Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Yoshi

Hey,

Ik wou eventjes vragen wat je eigenlijk allemaal nodig hebt om naar de Filipijnen te reizen. Mijn hotels zijn geboekt, ticket ook (natuurlijk veel te lang gewacht waardoor het stukken van mensen kost  :negatief:), mijn paspoort heb ik ondertussen ook al. Voor het overige neem ik enkel mee wat ik denk nodig te hebben: kledij, toiletgerief (tandenborstel, borstel/kam), in de handbagage maar wat dingen om me bezig te houden op het vliegtuig, etc.
Aangezien ik weinig ervaring heb met vliegen en al helemaal niet met vliegen naar de Filipijnen, zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten? Moet ik bijvoorbeeld al Filipijnse pesos op zak hebben, etc?  :confused2:
Het zou geweldig zijn als mensen met meer ervaring mij hier wat bij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

:applaus:

Yoshi

Voor ik het vergeet: Ook eventueel omtrent reis- en annuleringsverzekeringen. Als ik via Joker of het Nederlandse ANWB of schiphol.nl boek kan ik daar normaal een reis- en annuleringsverzekering bij nemen. Nu een annuleringsverzekering ben ik niet van plan om te nemen, maar een reisverzekering wel. Is dit dan oké als ik deze bij het boekingskantoor neem? Of zijn er betere opties?

gosternokke

Citaat van: Yoshi op dinsdag 27 november 2012, 18:49:02
Hey,

Ik wou eventjes vragen wat je eigenlijk allemaal nodig hebt om naar de Filipijnen te reizen. Mijn hotels zijn geboekt, ticket ook (natuurlijk veel te lang gewacht waardoor het stukken van mensen kost  :negatief:), mijn paspoort heb ik ondertussen ook al. Voor het overige neem ik enkel mee wat ik denk nodig te hebben: kledij, toiletgerief (tandenborstel, borstel/kam), in de handbagage maar wat dingen om me bezig te houden op het vliegtuig, etc.
Aangezien ik weinig ervaring heb met vliegen en al helemaal niet met vliegen naar de Filipijnen, zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten? Moet ik bijvoorbeeld al Filipijnse pesos op zak hebben, etc?  :confused2:
Het zou geweldig zijn als mensen met meer ervaring mij hier wat bij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

:applaus:


   Nou iets meenemen om je bezig te houden in het vliegtuig is vandaag de dag niet meer nodig , in ieder stoel zit tegenwoordig een soort van tv schermpje , waar je films kan kijken, muziek luisteren, spelletjes doen en weet ik wat niet meer.


   Filippijnse pesos op zak hebben is niet nodig , in Manila heb je als je je koffers van de band heb gehaald , en door de costums heen ben zie je rechts  een paar balies van banken waar je euroos kan wisselen.    Zorg dat je wat kleinere coupures krijgt van 100 peso ook voor eventueel een taxi . Van briefjes van 1000 peso heeft niet iedereen wisselgeld

Rich

Citaat van: Yoshi op dinsdag 27 november 2012, 19:19:56
Nu een annuleringsverzekering ben ik niet van plan om te nemen, maar een reisverzekering wel. Is dit dan oké als ik deze bij het boekingskantoor neem? Of zijn er betere opties?


Ik zou toch eerst even kijken en prijzen vergelijken.

Rich de Nederbelg.

gosternokke

Een zaklamp meenemen doe ik altijd.  Om de haverklap wil op sommige plaatsen de stroom nog wel eens uitvallen, en dan is een zaklamp handig.

Heb je trouwens je inentingen en visum al ?  

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op dinsdag 27 november 2012, 19:39:20
   Filippijnse pesos op zak hebben is niet nodig , in Manila heb je als je je koffers van de band heb gehaald , en door de costums heen ben zie je rechts  een paar balies van banken waar je euroos kan wisselen.    Zorg dat je wat kleinere coupures krijgt van 100 peso ook voor eventueel een taxi . Van briefjes van 1000 peso heeft niet iedereen wisselgeld

Zijn die kantoortjes 24/24 open ? Indien niet dan is het wel aangeraden om wat pesos van hieruit mee te nemen (bv als je om middernacht aankomt). En idd zoals Gosternokke zegt, liefst in briefjes van 50 en 100 pesos.

Wat kun je nog meenemen :

* muggenolie (op basis van DEET) en zonnecrème (factor 20+).  Dit kun je daar natuurlijk ook kopen, maar als je het mee hebt hoef je niet onmiddellijk op zoek ernaar.
* als je gaat zwemmen/snorkelen dan kun je van die watersandalen meedoen; is natuurlijk niet echt nodig maar in de zee liggen wel veel schelpen, steentjes, stukjes koraal en daaraan kun je je makkelijk kwetsen.
* een landkaart van de Filippijnen is natuurlijk handig, alsook een plannetje van de MRT/LRT in Manila. (zie hieronder)

O.B.Bommel

Citaat van: Baliw-katok op dinsdag 27 november 2012, 19:56:03
... En idd zoals Gosternokke zegt, liefst in briefjes van 50 en 100 pesos.
....
Misschien hebben forumleden in de buurt nog wat in voorraad, want de banken zouden ze ook wel eens niet kunnen hebben. Ik heb altijd wel een aantal mee, dan heb ik ze daar vast. Ik heb er wel eens mensen mee kunnen helpen, Annemiek van het andere forum en de broers van JFK.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Yoshi

Bedankt alvast aan iedereen voor de antwoorden.
Van reisverzekeringen heb ik al wat vergeleken en ze komen allemaal uit rond de 50-60 euro. Bij cheaptickets.be gebruiken ze Chartis reisverzekering en hun voorwaarden lijken me wel oké. Een adapter is in iedergeval iets wat nog bij op mn lijstje moet komen. Aangezien ik voor minder da 21 dagen ga, is een visum niet nodig, toch volgens de diplomatie.belgium site. Qua inentingen heb ik eigenlijk nog niets. Ik heb al eens op de website van diplomatie gekeken, daar staan niet echt verplichte inentingen in en als er overgesproken wordt gaat het meestal over langdurige reizen of reizen in onhygiënische toestanden. Ook qua medicijnen heb ik nog een vraagje, namelijk: worden medicijnen (die hier zo verkrijgbaar zijn) zoals immodium, motillium en dafalgan zo toegelaten in de Filipijnen? Lijken mij zo de essentiële middelen naast muggencrème. Verder arriveer ik op de luchthaven van Manila rond 11u in de voormiddag, dus dan neem ik aan dat die geldwisselkantoortjes open zijn? Ik denk niet dat ik een plannetje nodig ga hebben, normaal komt mn vriendin mij halen op de luchthaven (is daar ergens een degelijk herkenningspunt, anders ga'k het weer zitten hebben en verloren lopen, kzie het al gebeuren  :jajaja:)

ganda


Spreek iets af met uw vriendin waaraan u haar dadelijk kunt herkennen. Zonder vliegticket mag men niet binnen in de luchthaven. Ze zal U dus buiten opwachten samen met honderden andere Filipinos die passagiers afhalen.
Ze staan allen achter nadarbarelen.
Het lijkt chaotisch maar het valt wel mee als u goed afgesproken hebt ( bijvoorbeeld dat ze een bord met uw naam op bij zich heeft. )

Succes