Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

gosternokke

Snap ik dan weer  niet die aanbevelingen.  Pas als je langer dan 3 maanden gaat word vaccinatie tegen rabies (hondsdolheid ) aanbevolen.

Net als of je daar maar 1 week ben ,je dan niet kan worden gebeten door een hond of kat ,aap of vleermuis ?    :ikkeniebegrijp:

bananacreek

Citaat van: Kano op woensdag 28 november 2012, 10:19:12
De stopcontacten en stekers op de Filipijnen zien er over het algemeen zo uit




De linkse adapter op dit plaatje is de simpele waarover Gosternokke spreekt.



Ik gebruik al jaren de "international" outlet types, wel zo gemakkelijk en dan heb je geen verloopstekkers meer nodig (zo komen ze ook met aarde aansluiting) (vergeten)... :stomstomstom: :stomstomstom:




vvjoris

1. Reisverzekering: als je meerdere keren gaat kan je er best een nemen voor een jaar, zowel Joker als connections hebben dat bij een degelijke maatschappij, soms zijn er promoties voor het afsluiten van een polis
2. Pesos: makkelijk te wisselen in de 3 Lhulliers overal in de  :smiley-philippines: verspreid, in SM net zo makkelijk, en om niet teveel cash te hoeven sleuren kun je ook naar jezelf sturen met Coinstar of LCC, pinnen met Maestro of Credit Card is duur, de 200 php maffia fee is er bijna altijd bij. Wisselkantoren Mactan airport waren al alle keren open als ik aankwam (mijn 'laatste' landing was wel om 19u) maar er zijn Cebuano Lhullier en M Lhuliier die 24/7 open zijn.
3. Zeker hepatitis laten inenten, evt malariapillen meenemen indien naar risicogebied, deed muggenspul ook aan te raden, zonnecreme heb ik er nog nooit gebruikt
4. Adaptors voor stopcontact zijn overal heel goedkoop te verkrijgen
5. Geen aanstekers in handbagage indien je via india of China gaat: ze pakken ze allemaal af en gooien ze in de vuilbak (Hong Kon,g is echter geen probleem)
6. Ontspanning op vliegtuig is in verhouding met de kwaliteit van de maatschappij, ik neem ook altijd vlot lezend boek mee, min of meer grote laptop op vliegtuig is onhandig.
7. GSM: neem ginder een prepaid card, is stukken goedkoper dan roaming
8. Zou ook condooms van hier meenemen, weet niet of ze ginder betrouwbaar zijn
9. Je kan er wel alle soorten pillen kopen (na aanschuiven, apotheken lijken wel snoepwinkels in de  :smiley-philippines:) maar ik zou toch een basic reisapotheekje meenemen (ibuprofen, dafalgan, immodium, zalfje hier zalfje ginder, pleisters, etc...)
10. Indien je toch wil afhalen met meastro: eerst laten activieren voor buiten de eurozone, anders zullen er niet veel pesos komen...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

beter laat je de ibuprofen thuis en neem je paracetamol mee .mocht je knokkelkoorts nemen dan mag je absoluut geen acetylsalicylzuur, diclofenac, ibuprofen, naproxen of
asprines nemen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

MadRed

Citaat van: vvjoris op woensdag 28 november 2012, 14:59:57
10. Indien je toch wil afhalen met meastro: eerst laten activieren voor buiten de eurozone, anders zullen er niet veel pesos komen...

Dit ligt toch aan de bank en niet aan maestro? Ik heb van de ING in ieder geval nog niet te horen gekregen dat het gedeactiveerd zou worden.


Toch maar even nagegaan net en het ligt aan de bank, niet de kaart leverancier. Dus maestro met ING is niet geblokkeerd.

Rich

Ook ING zal in de meeste gevallen de kaart blokkeren  :jajaja:

Bent u klant bij Citibank of Deutsche Bank, dan hoeft u zich hiervan niets aan te trekken. Zij blokkeren de Maestrofunctie namelijk niet.

https://www.ing.be/nl/retail/day-to-day-banking/other-payments/pages/paying-on-holidays.aspx

http://www.test-aankoop.be/geld/zichtrekeningen/nieuws/reisje-naar-het-buitenland-deblokkeer-uw-maestro
Rich de Nederbelg.

boldy

dat geld alleen voor de belgen  en niet voor de nederlandse ing gebruiker . 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Ik denk: best eens informeren of je maestro gaat werken buiten de eurozone, een mailtje sturen is toch zoveel moeite niet denk ik...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: boldy op woensdag 28 november 2012, 15:53:15
dat geld alleen voor de belgen  en niet voor de nederlandse ing gebruiker . 

Dat klopt, en het gaat hier om een belg. Vandaar  :jajaja:
Rich de Nederbelg.