Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Voor het vliegtuig neem ik altijd zo'n opblaasbaar nekkussen mee, dat slaapt comfortabeler vind ik.
Ik zou wel inentingen nemen, met name via het voedsel kun je toch een en ander oplopen en er is meer te zien op de :smiley-philippines: dan een toilet alleen... :happy2:
Visum heb je niet nodig als je korter dan 21 dagen blijft.
De drug stores in de :smiley-philippines: hebben een uitgebreide collectie medicijnen in de verkoop.
Amare et sapere vix deo conceditur

Budgie

Citaat van: Yoshi op dinsdag 27 november 2012, 21:32:00
Ik denk niet dat ik een plannetje nodig ga hebben, normaal komt mn vriendin mij halen op de luchthaven (is daar ergens een degelijk herkenningspunt, anders ga'k het weer zitten hebben en verloren lopen, kzie het al gebeuren  :jajaja:)

Als het nog zo is als in het verleden Is niet moeilijk als je buitenkomt de weg oversteken bij de zebra Dan via de tunnel gaan en als je daar uitkomt zie je aan de overkant de mensen onder een letter staan Dus gewoon een letter afspreken met je vriendin en eventueel een naambord
Getting older beats the alternative -dying young

Luc

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 27 november 2012, 22:03:07

De drug stores in de :smiley-philippines: hebben een uitgebreide collectie medicijnen in de verkoop.


Koop je beter hier. Tenzij het nu anders is hebben ze daar geen instant immodium en motilium. Enkel de pilletjes. Voor Dafalgan idem. Naar bruistabletten kun je lang zoeken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

BartBec

IVM met eurootjes wisselen ter plekke. Laatste keer ik ben  (maart 2012 ) geweest wilden de meeste banken geen euro's omwisselen naar Pesos. Dollars geen enkel probleem maar geen Euro's. Je kan wel steeds terecht bij wisselkantoren uiteraard. Kijk en vergelijk de omwissel koersen eerst voor je het eerste, beste kantoor binnenstapt. Mijn ervaring met wisselkantoren is dat ze beste koers geven op grote briefjes ( 50 , 100, 200 euro). Met kleinere durven ze de wisselkoers al eens aan te passen, in je nadeel dus. Hebben er hier anderen ook nog ervaring mee ? Wou het gewoon maar even melden.

Kano

Als je bij de banken geen Euro's kan wisselen kun je nog altijd bij een ATM geld pinnen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Adobo

Geld afhalen gaat overigens niet met elke bankkaart. Best eens informeren bij je bank dus... Met elke kredietkaart kan je normaal gezien wel geld afhalen, kost wel 200PHP oftewel iets minder dan 4euro per transactie.

Yoshi

Citaat van: Adobo op dinsdag 27 november 2012, 23:34:04
Geld afhalen gaat overigens niet met elke bankkaart. Best eens informeren bij je bank dus... Met elke kredietkaart kan je normaal gezien wel geld afhalen, kost wel 200PHP oftewel iets minder dan 4euro per transactie.

Ja ben al eens bij de bank geweest om mijn kredietkaart te regelen. Er is me toen gezegd geweest dat ik eens moest binnenspringen en dan kunnen ze mijn bankkaart aan de automaat activeren om voor een bepaalde periode in het buitenland te kunnen gebruiken. Lijkt me handiger om geld mee af te halen dan met Visa.

Dus basic medicijnen zoals immodium, motillium en dafalgan zijn niet zo'n probleem? Welke inentingen zijn overigens aan te raden dan? :D

gosternokke

#17
Citaat van: BartBec op dinsdag 27 november 2012, 22:55:54
IVM met eurootjes wisselen ter plekke. Laatste keer ik ben  (maart 2012 ) geweest wilden de meeste banken geen euro's omwisselen naar Pesos. Dollars geen enkel probleem maar geen Euro's. Je kan wel steeds terecht bij wisselkantoren uiteraard. Kijk en vergelijk de omwissel koersen eerst voor je het eerste, beste kantoor binnenstapt. Mijn ervaring met wisselkantoren is dat ze beste koers geven op grote briefjes ( 50 , 100, 200 euro). Met kleinere durven ze de wisselkoers al eens aan te passen, in je nadeel dus. Hebben er hier anderen ook nog ervaring mee ? Wou het gewoon maar even melden.



 NOOIT geld wisselen in een bank in  :smiley-philippines: maar ga na een kantoortje van moneychanger.  Bij banken een hoop  papieren invullen , paspoort laten zien, lang in de rij wachten, slechte koers, kortom een hoop rompslomp .  Ook bij de SM malls kan je wisselen.


 Die adapter zoals afgebeeld door luc ,kun je in  :smiley-philippines:  een simpele versie kopen voor paar peso.

Kano

De stopcontacten en stekers op de Filipijnen zien er over het algemeen zo uit




De linkse adapter op dit plaatje is de simpele waarover Gosternokke spreekt.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

mike-bel


misschien vragen aan uw huisarts of zelf navraag doen bij tropisch instituut in antwerpen

http://www.itg.be/itg/GeneralSite/Default.aspx?WPID=31&L=N

heb destijds zelf 3 dosis vaccin genomen tegen hepatitis A & B,

en eventueel malaria pillen nemen :veel info op www.itg.be



Ja ben al eens bij de bank geweest om mijn kredietkaart te regelen. Er is me toen gezegd geweest dat ik eens moest binnenspringen en dan kunnen ze mijn bankkaart aan de automaat activeren om voor een bepaalde periode in het buitenland te kunnen gebruiken. Lijkt me handiger om geld mee af te halen dan met Visa.

Dus basic medicijnen zoals immodium, motillium en dafalgan zijn niet zo'n probleem? Welke inentingen zijn overigens aan te raden dan? :D
[/quote]