Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Citaat van: Rich op woensdag 28 november 2012, 16:02:19
Citaat van: boldy op woensdag 28 november 2012, 15:53:15
dat geld alleen voor de belgen  en niet voor de nederlandse ing gebruiker . 

Dat klopt, en het gaat hier om een belg. Vandaar  :jajaja:

:thumb: heb ik niks gezecht  :benweg:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

rudy1962

Citaat van: Budgie op dinsdag 27 november 2012, 22:14:51
Citaat van: Yoshi op dinsdag 27 november 2012, 21:32:00
Ik denk niet dat ik een plannetje nodig ga hebben, normaal komt mn vriendin mij halen op de luchthaven (is daar ergens een degelijk herkenningspunt, anders ga'k het weer zitten hebben en verloren lopen, kzie het al gebeuren  :jajaja:)

Als het nog zo is als in het verleden Is niet moeilijk als je buitenkomt de weg oversteken bij de zebra Dan via de tunnel gaan en als je daar uitkomt zie je aan de overkant de mensen onder een letter staan Dus gewoon een letter afspreken met je vriendin en eventueel een naambord

Inderdaad oversteken als je buiten komt maar nu heet het 'Meet 'n Greet', geen bordjes met letters meer maar er staan stoelen nu

Yoshi

Muggencrème/spray met Deet in zal ik alvast bestellen (enig idee hoeveel je daar van nodig hebt voor een verblijf van 14 dagen?).
Qua inentingen zal ik eens nakijken voor Hepatitis A en DTP.
Ook van verzekeringen heb ik al veel nagekeken, de meeste bieden zowat hetzelfde voor een prijs rond 50-60 euro. Jammer dat connections dan 100+ euro vraagt voor een eenmalige reisverzekering. (Heeft er iemand trouwens al ervaring met www.vliegtickets.be , redelijk goedkoop in prijs ook verzekering is goedkoper dan  bij connections, maar heb er geen ervaring mee of nog niets over gehoord).
Mn adapter zal ik dan kopen in de Filipijnen zelf. Afspreken zullen we dan toch doen met een bordje haha.  :happy2:

Koen

ivm reisverzekering: mondial assistance kan je nemen vanaf 20 euro, op voorwaarde dat je de verzekering afsluit op dezelfde dag als je vliegtuigticket hebt geboekt.
ivm inentingen: indertijd via tropisch instituut antwerpen gegaan. Krijg je medisch advies naargelang de regio die je wil bezoeken (aids/hiv/malaria) Onmiddellijk 2 spuiten: Imovax + Twinrix. Voor twinrix moet je nog 2 vervolgspuiten krijgen (kan je bij de huisarts laten zetten), de eerste vervolgspuit na 1 maand, de tweede na 4 tot 6 maanden (is tegen hepatitis A/B)

Groeten
Koen

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op woensdag 28 november 2012, 14:59:57
zonnecreme heb ik er nog nooit gebruikt
Nog nooit naar het zwembad / strand / een flinke wandeling gemaakt? Ik zou zeker aanraden om zonnebrand en een zonnebril mee te nemen.

Ook lang niet ieder toestel heeft een uitgebreid entertainment set aan boord. Ik zou zeker een boek / ipad of iets dergelijks meenemen.

yepyep

Citaat van: Bulldozer op donderdag 29 november 2012, 00:31:14
Citaat van: vvjoris op woensdag 28 november 2012, 14:59:57
zonnecreme heb ik er nog nooit gebruikt
Nog nooit naar het zwembad / strand / een flinke wandeling gemaakt? Ik zou zeker aanraden om zonnebrand en een zonnebril mee te nemen.

Ook lang niet ieder toestel heeft een uitgebreid entertainment set aan boord. Ik zou zeker een boek / ipad of iets dergelijks meenemen.

Als 'blanke' loop je hier des te meer kans om huidkanker op te lopen. Zonnebrand creme is aan te raden volgens de dermatologen hier.


vvjoris

#36
Citaat van: Koen op woensdag 28 november 2012, 20:44:21
ivm reisverzekering: mondial assistance kan je nemen vanaf 20 euro, op voorwaarde dat je de verzekering afsluit op dezelfde dag als je vliegtuigticket hebt geboekt.
ivm inentingen: indertijd via tropisch instituut antwerpen gegaan. Krijg je medisch advies naargelang de regio die je wil bezoeken (aids/hiv/malaria) Onmiddellijk 2 spuiten: Imovax + Twinrix. Voor twinrix moet je nog 2 vervolgspuiten krijgen (kan je bij de huisarts laten zetten), de eerste vervolgspuit na 1 maand, de tweede na 4 tot 6 maanden (is tegen hepatitis A/B)

Groeten
Koen

Twinrix beschermt u met een spuit voor een periode van een maand +. De eerste vervolgspuit als je terugkomt en de derde na 6 maanden (niet na 4, dat is zinloos) beschermt u levenslang. Pas op, is niet goedkoop é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Yoshi op woensdag 28 november 2012, 19:49:47

Muggencrème/spray met Deet in zal ik alvast bestellen (enig idee hoeveel je daar van nodig hebt voor een verblijf van 14 dagen?).


Op de vogeltjesmarkt op zondag staat een kraam (naast de stadsschouwburg) waar ze de 'echte' muggenmelk hebben en advies geven, het is de muggenmelk die effectief jaren geleden ontwikkeld werd in samenwerking met het topisch instituut en uiteraard zit er DEET in.

(voor wie buiten de beschaving woont: dat is in Antwerpen op het Theaterplein)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op donderdag 29 november 2012, 00:31:14
Citaat van: vvjoris op woensdag 28 november 2012, 14:59:57
zonnecreme heb ik er nog nooit gebruikt
Nog nooit naar het zwembad / strand / een flinke wandeling gemaakt? Ik zou zeker aanraden om zonnebrand en een zonnebril mee te nemen.

Ook lang niet ieder toestel heeft een uitgebreid entertainment set aan boord. Ik zou zeker een boek / ipad of iets dergelijks meenemen.

Ik verbrand niet makkelijk (nog maar één keer voorgevallen, maar dan wel goed,...in slaap gevallen op een op de zee drijvende luchtmatras in Griekenland, enkele uurtjes later als een kreeft het water uitgekomen)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

Citaat van: vvjoris op donderdag 29 november 2012, 02:53:03
[

Twinrix beschermt u met een spuit voor een periode van een maand +. De eerste vervolgspuit als je terugkomt en de derde na 6 maanden (niet na 4, dat is zinloos) beschermt u levenslang. Pas op, is niet goedkoop é...

alleen hepetitis B is na 3 prikken beschermend voor derest van je leven, A is na 3 prikken geldig voor 25 jaar .
de twinrix dat is A +B  is dus 25 jaar geldig .
als je je inentingen hebt gedaan  de rekeningen ff naar je zorgverzekering sturen om te declareren (nederlandse zorgverzekeraars vergoeden 1 keer per jaar je inentingen)
het leven is net een lul keihard en veel te kort