De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer.

Gestart door Phille, woensdag 3 november 2010, 10:32:34

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: Mawibata op zaterdag  6 november 2010, 14:24:10
Citaat van: josv op donderdag  4 november 2010, 13:21:47




Ah ja Jos, hoe is het met je eatery in Davao, al Hollandse gerechten op de kaart ?   :thumb:





Die man met fiets is ook een   :nederlandsevlag:  dacht ik ?




Heeft ook wel wat weg van en Belg
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Mawibata

Citaat van: pjottr op zondag  7 november 2010, 03:12:25
Citaat van: Mawibata op zaterdag  6 november 2010, 14:24:10



Die man met fiets is ook een   :nederlandsevlag:  dacht ik ?


Heeft ook wel wat weg van en Belg


Eigenlijk had ik dat zinnetje geplaatst om subtiel aan te geven dat het NIET Josv is op de foto.
Tevens dacht ik dat Josv een beetje commentaar zou geven, want een blanke op een mountain-bike zie je toch ook niet massaal daar.

Maar blijkbaar komt dat zinnetje verkeerd over.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

#82
Het is maar beter geen opmerkingen te maken over het Engels van de Filipino's   :biggrinn::

http://www.mb.com.ph/articles/285617/korean-actress-slammed-making-fun-filipino-teachers-english-accent

Dit is de youtube:


[yt=425,344]zszFZMPeKQ4[/yt]

[mod]De vorige link is verwijderd op youtube[/mod]
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Phille op zaterdag  6 november 2010, 15:46:35
CitaatNaar mijn mening is er nergens beweerd dat de Filippijnen een stelletje idioten zijn die slecht Engels spreken.

@Boomerang, onderstaan één van je reacties:

Citaat van: boomerang op woensdag  3 november 2010, 10:54:49

Mijn zienswijze op bovenstaande voordelen is :

Filipijnen zijn hoog opgeleid   :jajaja: In zingen, dansen en bidden.

Filipijnen spreken vloeiend Engels   :lachen:
De digitale snelweg is goed ontwikkeld en streng beveiligd. Het digitale 'zandpad' zal je bedoelen neem ik aan.



"Filipijnen zijn hoog opgeleid   :jajaja: In zingen, dansen en bidden" + "Filipijnen spreken vloeiend Engels   :lachen:" = klinkt als "de Filippijnen een stelletje idioten zijn die slecht Engels spreken"



Mijn repliek is wat laat als gevolg van 24 uren zonder elektriciteit. Gisterenavond zijn er namelijk wat bomen omgewaaid.

Een dergelijke conclusie verbinden aan mijn zienswijze op de kwaliteit van de scholing geeft aan hoe wereldvreemd je eigenlijk bent.

Sinds het begin van het schooljaar in mei ben verkozen tot voorzitter van het klassenbestuur van de Balugo Primary/Highschool en heb dienaangaande veel met het reilen en zeilen van bedoelde school te maken en is mijn kritiek zeer terecht naar mijn oordeel.

Op de bestuursvergaderingen worden wij altijd vergast op door leerlingen uitgevoerde complete dansspektakels en voordrachten gevolgd door ellenlange toespraken door het onderwijzend personeel.
Uiteraard word er veel te laat begonnen want klokkijken schijnt een ander verhaal te zijn gevolgd door het zingen van het volkslied en een gebed waarbij het woord amen moeilijk te vinden schijnt te zijn.

Geef een lerares een microfoon in haar handen en je wenste een kussen meegebracht te hebben  :jajaja: Op het eind van de rit zijn de 'voordrachtkunstenares' en ik meestal de enigen die niet in slaap gevallen zijn. Men word pas wakker als het eten wat op het eind van iedere vergadering geserveerd word.

Het betreft in dezen een publieke- en dus geen privé school. Een privéschool is slechts weggelegd voor een klein percentage van de Filippijnen doch de leerkrachten komen veelal uit dezelfde ketel. Het ontbreekt de leerkrachten duidelijk niet aan enthousiasme

In dat verband vind ik mijn opmerking, uit eigen ervaring en waarneming, dus zéér terecht doch zal de laatste zijn die mijn 'gastheren/vrouwen' idioten vind.

s'Lands wijs, s'lands eer.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

CitaatEen dergelijke conclusie verbinden aan mijn zienswijze op de kwaliteit van de scholing geeft aan hoe wereldvreemd je eigenlijk bent.

@Boomerang, ik kan niet anders dan je gelijk geven, ik ben immers maar wereldvreemde bescheiden Belg!  :jajaja:

CitaatEen dergelijke conclusie verbinden aan mijn zienswijze op de kwaliteit van de scholing geeft aan hoe wereldvreemd je eigenlijk bent.

Sinds het begin van het schooljaar in mei ben verkozen tot voorzitter van het klassenbestuur van de Balugo Primary/Highschool en heb dienaangaande veel met het reilen en zeilen van bedoelde school te maken en is mijn kritiek zeer terecht naar mijn oordeel.

Op de bestuursvergaderingen worden wij altijd vergast op door leerlingen uitgevoerde complete dansspektakels en voordrachten gevolgd door ellenlange toespraken door het onderwijzend personeel.
Uiteraard word er veel te laat begonnen want klokkijken schijnt een ander verhaal te zijn gevolgd door het zingen van het volkslied en een gebed waarbij het woord amen moeilijk te vinden schijnt te zijn.

Geef een lerares een microfoon in haar handen en je wenste een kussen meegebracht te hebben   Op het eind van de rit zijn de 'voordrachtkunstenares' en ik meestal de enigen die niet in slaap gevallen zijn. Men word pas wakker als het eten wat op het eind van iedere vergadering geserveerd word.

Ik woon en leef er niet, maar dat is ook niet relevant om je van antwoord te dienen:
Het enige die ik hier uit kan afleiden is dat jij, als buitenlander, zou willen dat ze hun tradities verloochenen omdat jij anders gewoon zijt; wat is er fout aan om de Nationale trots te voeden wat het zingen van het volkslied als doel heeft; als ik voor België spreek, zou men dit misschien beter ook maar eens invoeren, dan zou onze premier het juiste volkslied zingen. Het feit dat je er vermelding van maakt houdt intrinsiek in dat je der niet akkoord mee bent, dat je het maar tijdverlies vind. Wat is er fout om te beginnen met een gebed, het geloof is nu eenmaal veel dieper verankerd in de maatschappij. Kijk maar naar het dagelijkse gebed om 3 uur in de namiddag, zelfs op bepaalde TV stations.

Hier, zowel in België als in Nederland, is iedereen het er over eens, dat wanneer de buitenlanders zich hier komen vestigen dat zij zich dan maar beter vertrouwd maken met onze cultuur, waarden & normen, en gewoontes. Misschien doe jij dat beter ook eens ... het is maar een suggestie van een wereldvreemde bescheiden domme Belg.
:daag:












boomerang

Citaat van: Phille op zondag  7 november 2010, 14:38:20
CitaatEen dergelijke conclusie verbinden aan mijn zienswijze op de kwaliteit van de scholing geeft aan hoe wereldvreemd je eigenlijk bent.

@Boomerang, ik kan niet anders dan je gelijk geven, ik ben immers maar wereldvreemde bescheiden Belg!  :jajaja:

CitaatEen dergelijke conclusie verbinden aan mijn zienswijze op de kwaliteit van de scholing geeft aan hoe wereldvreemd je eigenlijk bent.

Sinds het begin van het schooljaar in mei ben verkozen tot voorzitter van het klassenbestuur van de Balugo Primary/Highschool en heb dienaangaande veel met het reilen en zeilen van bedoelde school te maken en is mijn kritiek zeer terecht naar mijn oordeel.

Op de bestuursvergaderingen worden wij altijd vergast op door leerlingen uitgevoerde complete dansspektakels en voordrachten gevolgd door ellenlange toespraken door het onderwijzend personeel.
Uiteraard word er veel te laat begonnen want klokkijken schijnt een ander verhaal te zijn gevolgd door het zingen van het volkslied en een gebed waarbij het woord amen moeilijk te vinden schijnt te zijn.

Geef een lerares een microfoon in haar handen en je wenste een kussen meegebracht te hebben   Op het eind van de rit zijn de 'voordrachtkunstenares' en ik meestal de enigen die niet in slaap gevallen zijn. Men word pas wakker als het eten wat op het eind van iedere vergadering geserveerd word.

Ik woon en leef er niet, maar dat is ook niet relevant om je van antwoord te dienen:
Het enige die ik hier uit kan afleiden is dat jij, als buitenlander, zou willen dat ze hun tradities verloochenen omdat jij anders gewoon zijt; wat is er fout aan om de Nationale trots te voeden wat het zingen van het volkslied als doel heeft; als ik voor België spreek, zou men dit misschien beter ook maar eens invoeren, dan zou onze premier het juiste volkslied zingen. Het feit dat je er vermelding van maakt houdt intrinsiek in dat je der niet akkoord mee bent, dat je het maar tijdverlies vind. Wat is er fout om te beginnen met een gebed, het geloof is nu eenmaal veel dieper verankerd in de maatschappij. Kijk maar naar het dagelijkse gebed om 3 uur in de namiddag, zelfs op bepaalde TV stations.

Hier, zowel in België als in Nederland, is iedereen het er over eens, dat wanneer de buitenlanders zich hier komen vestigen dat zij zich dan maar beter vertrouwd maken met onze cultuur, waarden & normen, en gewoontes. Misschien doe jij dat beter ook eens ... het is maar een suggestie van een wereldvreemde bescheiden domme Belg.
:daag:













een wereldvreemde bescheiden domme Belg

Een vermoeiend mens zou ik het willen noemen wiens hoofd mij pijn begint te doen.

Graag wil ik deze oeverloze discussie besluiten met te stellen dat ik uitsluitend mijn eigen waargenomen feiten en ervaringen heb beschreven doch met geen woord gerept heb of ik het wel of niet eens ben met de gang van zaken hier.

Mijn suggestie is om je verkiesbaar te stellen voor een nieuw te vormen kabinet want je bezit volgens mij het juiste talent om iets wat recht is krom te buigen en andersom.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66

Niet om partij te trekken, want uiteindelijk heb ik toch alles voor elkaar gekregen, maar als ik even in het archief kijk naar de door jou opgestarte topics, komt het allemaal op het financieele neer:

De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer
Walking ATM
Onderhoud (financieel) van de schoonfamilie
Inkomens en Relaties - jobless in de filippijnen....
Ziekenfondsen

......

Is het nu echt niet mogelijk om iets niet-financieel gerelateert te openen ?

Even goeie vrienden Phille, maar als het financieele aspect ZO belangrijk voor je is, zou ik mijn toekomstplannen maar eens deftig overwegen.
Het is niet omdat je daar al 6 of 8 keer geweest zijt, dat ge alles weet. Ofwel legt ge u neer bij de mentaliteit, ofwel gaat ge voor een vroegtijdige telleurstelling staan. Neem dit van mij aan. Geld dient ginds om uitgegeven te worden, liefst gisteren dan vandaag. That's the reality.
Als ge wilt sparen voor de toekomst, voor de elekticiteitsrekening voor morgen, voor de belastingen,.... gaat ge meer dan bedrogen uitkomen.
Daarentegen, als ge enkele â,¬ 's aan de kant zet voor een vakantie of een party, hebt ge alle steun. Maar die steun dient enkel door jezelf te worden gelevert  :lachen:

Maar tja, ik ben geen 6x naar ginds moeten gaan om dit allemaal door te hebben en te aanvaarden. Dit heeft te maken met inzicht en acceptatie.




Phille

Hmmmm, dit heb je al eerder aangegeven Peter, en sta jij verstomd dat ik hier topics aanmaak ivm de financiele kwesties?

De gangbare publieke opinie hier in België die ken je ook en daar ik tot voor twee jaar niks van de FIlipijnen kende wilde ik daar het fijne van weten, daar dient het forum voor dacht ik toch.

Om nu precies die voortijdige teleurstellingen te vermijden kan een mens zich maar beter informeren en vandaar mijn vele vragen rond het financiële aangaande een relatie met een filipina; nu ben ik twee jaar verder en heb ik er een veel beter beeld van.

Ik hoor meer dan genoeg dat het financiële spanningen binnen de relatie tot gevolg kunnen hebben, dat jij dat niet belangrijk vindt is jou zaak (als je niets verdient kan je ook niets kwijt geraken, ik zou er mij dan ook geen zorgen over maken), ik probeer er een zo goed als mogelijk beeld van te krijgen zodat ik weet wat er mij te wachten staat.

De overige opmerkingen daar geef ik geen commentaar op daar het duidelijk is dat ge uw leesbril vergeten aan te doen bent.






Mawibata

Citaat van: Phille op zondag  7 november 2010, 14:38:20
... het is maar een suggestie van een wereldvreemde bescheiden domme Belg.
:daag:

Zoals Socrates reeds wist : Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.    :jajaja:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

yepyep

Citaat van: Digos op woensdag  3 november 2010, 16:53:42

Over die plastische opvoeding ga ik niet voort over borduren, is echt helemaal niks mee.

Dat blokfluitspelen heb ik nooit gehad......zal zeker iets van deze tijd zijn???

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij wat er hier al gepost is aan reactie op dit topic.

Je kan het nu eenmaal niet rooskleuriger maken dan als het is in de phils......alhoewel we het wel anders willen zien.

Zelfs voor een Filippino is het soms niet simpel als hij buiten de normale gang van zaken iets wilt.

@ yepyep
Van horen zeggen is een algemeen breed gegeven/begrip in de phils, is er ook bewijs van wat je beweerd?


@Digos, dit is niet van horen zeggen, ik ken de mensen persoonlijk.

Het klopt dat de gemiddelde Filippijn de Engelse taal niet dermate goed spreekt, dat je kan zeggen dat Engels een algemeen goed beheerste taal is hier. Maar er is een enorme groep Filippijnen die de Engelse taal wel goed beheerst. Waarom zouden de call centers hier anders openen (buiten het kostenplaatje om)? Ik durf ook te stellen dat de gemiddelde Filippijn de Engelse taal beter beheerst dan de gemiddelde Europeaan.

Verder wordt het onderwerp weer lekker negatief belicht mensen. De waarheid zoals men die ziet, hoeft niet altijd waar te zijn. Het is maar zoals jij het ervaart of denkt te weten, terwijl de realiteit heel anders kan zijn.

Enfin, nog een leuk stukje over BPO in India, Filippijnen en de VS: http://www.connectionsmagazine.com/papers/7/36.pdf

@Stip je gaat volgens mij redelijk off topic met je laatste post. Lijkt meer op moddergooien.